Bytterett på Hificenter-butikker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytterett på Hificenter-butikker?

Har kjøpt en forsterker på hificenteret de 19.03.08. Hvordan er det med bytteretten på slike produkter hos hificenteret? Hva har jeg krav på?

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved kjøp i butikk har man faktisk ingen angrerett eller bytterett.
    Angrerett ved kjøp fra forretning - forbrukerportalen.no

Lønner seg derfor å avtale hjemlån mot depositum f.eks. slik at du har en grei måte å få testet et produkt før kjøp.

Det er egentlig helt opp til forretningen.

Mange er ganske fleksible - men det kommer gjerne an på hva du vil også. Pengene tilbake er vanskeligst. Bytte til et annet i samme prisklasse generelt greiere og bytte til et dyrere mot mellomlegg generelt enda enklere.

Hva er grunnen til at du vil bytte?

Hvis det er egenskaper ved forsterkeren som ikke er i henhold til reklamen eller hva du ble fortalt av selger har du straks en mye sterkere sak - og de fleste butikker vil nok da strekke seg lenger. Isåfall viktig å være kjapp med å ta kontakt med butikken.

Apropos angrerett; kjøper du via nett-butikk har du derimot en angrefrist på 14 dager. Her trenger du ikke oppgi noen grunn for at du angrer - bare at du angrer på kjøpet. Du vil da få pengene tilbake etter at produktet er returnert - forutsatt at produktet er i ny tilstand. Sånn sett faktisk bedre angrefrist enn hos mange butikker.

Noen butikker gir ekstra angrerett (Elkjøp med 30 dager f.eks.) men det er helt opp til butikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker egentlig å bytte til en i samme prisklasse, eller eventuelt en dyrere. Dette bør vel gå ganske greit?

Hadde jeg tenkt meg litt opp når jeg kjøpte den, hadde jeg heller lånt med meg en

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •