Hei!
Lurte på om noen her kan gi meg litt info om lydbilde på disse to receiverne?
Har hørt på yamaha opp mot et par Patos Basic 510 mk3(de med et annet delfilter enn netthandel sine) de spillte bra og dynamisk på rock uten å bli for harde i toppen. Men manglet kanskje noe på mellomtonen på musikk hvor vokal er mer fremtredene. Alt i alt en god allrounder med et litt varmt lydbilde.

Det jeg ikke har hørt er hvordan Pioneer lx60 vil oppføre seg satt sammen med et par JBL ES90. Har bare et lite inntrykk av JBL ES80 spillt sammen med en H/K AVR350. Disse ble nok litt harde i toppen, men hadde en mer åpen mellomtone på vokal på et lavere volum.

Spørsmålet er da som dere kanskje skjønner? Hva vil spille best i et surround system,og stereo Vi får da fire alternativer. Patos og Yamaha, eller Patos og Pioneer. eller JBL og Pioneer og JBL og Yamaha.

Begge system vil bli et 5.1 oppsett, hvor JBL og Pioneer blir levert av HIFI Center kjeden. Det andre blir kjøpt inn av en lokal butikk.(Strandberg)
Det skal bli brukt ca 50/50 film musikk, selv om jeg heller mere mot musikk hvis jeg kjenner meg selv rett Prisforskjellen er ikke så stor rundt 4tusen kr.
fordel HIFI C. Som dere skjønner et aldri så lite dilemma før jeg får prøvd begge anlegg hjemme i min egen stue.