HiFi med surround, er det mulig???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HiFi med surround, er det mulig???

Hei. For noen år siden så hadde jeg en surround-dekoder som jeg hadde i tillegg til HiFi-oppsettet mitt. Denne dekoderen gjorde at jeg kunne kople på bakhøyttalere og senterhøyttaler. På denne måten så kunne jeg spille musikk på vanlig måte med mitt hifi-anlegg uten at lyden ble ødelagt av en surround-reciever, og så kunne jeg få gleden av kinolyd når jeg så filmer.

Er det noen som vet om det finnes slike dekodere å få kjøpt i dag? Det er helt uaktuelt for meg å kjøpe surround-reciever, da ser jeg heller filmer i vanlig stereo.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En solid stereopre- eller integrert med prosessorinngang i stereoppsettet ditt, og en rimelig multikanalsreceiver, og du er i mål. Da unngår du å bruke receiveren i det reneste av stereo, men kobler den lett inn når film skal nytes i flere kanaler.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den absolutt enkleste løsning er den Anfield nevner, men du skriver ikke noe om hva slags utstyr du har idag. For det kan være flere veier til Rom.

Marantz kommer med en surrounddekoder om ikke så lenge, her må du riktignok ha effekttrinn for hver kanal, men marantz pleier å låte fortreffelig og prisen er vel rundt 25\30k så vidt jeg har forstått. Kanskje et fornuftig kompromiss?

Men ut fra det du skriver så virker det jo ikke som alle disse fine nye lydformatene er noe for deg; hva med å gå for en high end analog multikanals forforsterker a'la mcintosh c45 eller electrocompaniet 4.9? Begge har fått glitrende omtaler for sine stereokvaliteter, som de også viderefører til de andre kanalene. Kanskje de perfekte produktene for en som prioterer stereo, men som gjerne kunne ha tenkt seg å hatt litt lyd rundt seg når han ser film?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •