Vil dette fungere??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer Elisabeth77 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Vil dette fungere??

Heisann :-D

Nå har jeg hoppet litt rundt i forumet og er om mulig bare mer forvirret enn noen gang. Ikke fordi dere ikke har peiling, men fordi det er så utrolig mange muligheter på hifi-fronten, og fordi jeg ikke har peiling.. :-?

Jeg har en NAD T744 reciever. Har tenkt å kjøpe nye front høytalere + senter til denne. Jeg tenker på B&W CM7 i front + B&W CMC senter. Jeg er klar over at min NAD er i minste laget til disse, men har tenkt å bytte denne ut med en bedre etterhvert.

Så er spørsmålet, vil dette fungere greit frem til jeg bytter reciever (ca.1 år til)? Vil min NAD klare jobben?

- Elisabeth -

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nevne at jeg har en XTZ 99 W.10.16 sub og liten stue ;-)

Newcomer Torulv sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke tenke meg annet at det vil gå bra jeg...
    Nad er kjent for å ikke jukse med watt'ene

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra :-D . Jeg skal innom HiFi-klubben i morgen og høre dem. Gleder meg til det, spesielt om jeg vet at det er realistisk å kjøpe disse til NAD'en jeg har nå. Det skal tross alt låte bra når jeg får dem hjem også ;-)

Noen flere som har en formening om dette? Setter pris på alt, bare dere er ærlige. Blir ikke sur om noen mener dette er en håpløs kombinasjon heller ;-)

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta gjerne en diskusjon med gutta i hifi klubben.
    Har vært inom noen av avdelingene og det er flinke,hjelpsome og ærlige folk som jobber der. (min oppfatning)
    De kan sikkert komme med gode råd..

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg gjøre i morgen :-D Nå hopper jeg i køya slik at jeg får noen timer søvn.

Newcomer CookieMonzta sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elisabeth77
    Heisann :-D

Nå har jeg hoppet litt rundt i forumet og er om mulig bare mer forvirret enn noen gang. Ikke fordi dere ikke har peiling, men fordi det er så utrolig mange muligheter på hifi-fronten, og fordi jeg ikke har peiling.. :-?

Jeg har en NAD T744 reciever. Har tenkt å kjøpe nye front høytalere + senter til denne. Jeg tenker på B&W CM7 i front + B&W CMC senter. Jeg er klar over at min NAD er i minste laget til disse, men har tenkt å bytte denne ut med en bedre etterhvert.

Så er spørsmålet, vil dette fungere greit frem til jeg bytter reciever (ca.1 år til)? Vil min NAD klare jobben?

- Elisabeth -
    Fungere vil det jo gjøre,men du får nok ikke ut potensialet til disse høytalerne fullt ut med en slik kombinasjon.
    Jeg forstår det slik at du skal "oppgradere" til en bedre forsterker på sikt.Når du er på Hifi-Klubben,så kan du be dem demonstrere en forsterker i noenlunde samme prisklasse som høytalerne befinner seg i.
    B&W høytalere blomstrer også med dyrere elektronikk,så vær litt varsom når de demonstrerer ulike alternativ på Hifi-Klubben.Det kan fort bli kostbart.:-P

Forøvrig finnes det også andre butikker å handle elektronikk ifra.

Lykke til!

CookieMonzta

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forhjengeren av 744 altså 743v2 5 x 50w - Den leverer jo varene , men kommer noe til kort til ditt høyttalervalg. Om du beholder reciveren og kjøper et effektrinn vil nok dette hjelpe betraktelig - da reciveren din bare trenger å drive center og bakhøyttalere.

Forøverig en latterlig pris på denne reciveren (744) om dagen 2800,- enten hos Klubben eller hos Komplett.no

Om du vil ha mest ut av din reciver i stuen uten noe om og men, .... vil jeg anbefale denne pakken Dynavoice M-65 S5 C6 Sort Farge

Lykke til!

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken effektforsterker vil du anbefale at jeg kjøper slik at det vil funke med B&W CM7?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elisabeth77
    Hvilken effektforsterker vil du anbefale at jeg kjøper slik at det vil funke med B&W CM7?
    Det sies at Lyngdorf skal funke bra med B&W. For eksempel LYNGDORF SDA2175. Driver og sikler litt på den selv...

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, det blir nok litt for dyrt for meg nå. Tenkte høytalere først, og eventuelt ny reciever senere. Med prisen på denne effektforsterkeren kan jeg like godt kjøpe ny reciever som er sterkere..

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil forresten være det beste.. Ny reciever eller effektforsterker til NAD'en?
    Hva ville dere kjøpt?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo mange forsterkere med flere tekniske finesser enn Nad T744, men for å få en med vesentlig mer kraft enn en T744, så må du ganske høyt opp i pris. Dermed vil jeg anbefale deg å f.eks. kjøpe en Nad C272 som vil drive CM7 uten problemer. Jeg ser at Hi-Fi Klubben har en del av dem til en veldig hyggelig pris for tiden (kun i antrasitt farge).
    Tror det vil låte knallbra!

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Det er jo mange forsterkere med flere tekniske finesser enn Nad T744, men for å få en med vesentlig mer kraft enn en T744, så må du ganske høyt opp i pris. Dermed vil jeg anbefale deg å f.eks. kjøpe en Nad C272 som vil drive CM7 uten problemer. Jeg ser at Hi-Fi Klubben har en del av dem til en veldig hyggelig pris for tiden (kun i antrasitt farge).
    Tror det vil låte knallbra!
    Enig med deg da..
    En c272 duger fint den , men det koster jo...
    Ta en titt inn på AVtorget. Kanskje du finner en efektforsterker der...
    Men sånn intil videre vil jo T744'en din gjøre en bra jobb med bw'ene.
    Selv om det ikke er det optimale da..

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en T743 lagret en god stund mens jeg forsøkte andre forsterkere.

Kjøpte så Monitor Audio RS6 høyttalere ifjor høst og har ikke helt vært fornøyd med disse pga at de låt for lyst i mine ører. Forsøkte de på NAD L53 (2x50 watt), Xindak A06 (2x80 watt) og en rørforsterker (2x35watt).

Ingen av disse gjorde at RS6'ene fikk noe særlig trøkk, mens alle spilte helt fint på en stativhøyttaler.

Var på nippet til å selge RS6'ene men kom på at jeg skulle teste T743 på de også. Helt utrolig forskjell - kjører NAD T743 på stereo (2x70 watt i stereo mens det er 5x50 watt i surround - husk det...) og den leverer hele skalaen fra topp til bunn. Høyttalerne ble helt annerledes - vokste minst 3 størrelser. Finner ingen åpenbare feil med lyden slik den er nå - både detaljer og trøkk er på plass - men for all del mer watt er sikkert bare en fordel.

Uansett tipper jeg at T744 bør kunne drive CM7 helt fint utifra denne erfaringen.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var nede på HiFi-klubben idag og fikk testet B&W CM7 med bl.a min NAD T744, og det fungerte helt fint. Jeg har tenkt å gå for disse høytalerne, da de var mye bedre enn f.eks Dali Ikon 6, som jeg også fikk høre. Jeg ble rett og slett veldig imponert av B&W CM7. De leverte akkurat det jeg er ute etter, så nå er jeg en smule "In love"

Skal skifte ut NAD'en etterhvert også slik at jeg får en optimal forsterker.

Dette lover bra

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •