Onkyo 905 vs Marantz 8002

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo 905 vs Marantz 8002

Hei!

Har hatt onkyo 805 og marantz 7002 på hjemprøve for å teste lyd. Da falt marantz veldig i smak på musikk. Holder på å bygge opp ett inwall/tak anlegg bestående av:
    Front: Speakercraft Starlet 6 ( Home Theater: SpeakerCraft Starlet 4 In-Wall Loudspeakers )
    Senter: Usikkert, men blir nok en speakercraft AIM LCR Five ( Speakercraft )
    Tak (bak): Usikkert, men blir nok speakercraft AIM8 Five/AIM 7 Five

Det jeg nå er meget usikker på er det med bilde og film, det skal inn en fullhd projektor og det er en 720p plasma allerede(blir byttet etter projektor er inne, ikke 1. pri).

Vil det da være lurt å gå for en Onkyo og dennes skaleringsmuligheter, og er dette noe jeg vil ha bruk for??

Dette blir ett anlegg som skal brukes til både musikk i stereo (derfor starlet 6) og hjemmekino.

-Thomas

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel litt opptil om du vil gå for flest funksjoner (onkyo) eller best musikk egenskaper(marantz). Selv synes jeg marantzen virker som en utrolig bra receiver med mye fine feats. som f.eks 2 hdmi ut. Anbefaler deg å sjekke ut tvboden.se (send mail eller dra dit på svinesund) om du bor på østlandet. Du kan spare mye på å handle der kontra norge.
    Har kun hørt 7002 og 805 så vet ikke hvordan 905 er mot 8002 men vil tippe de låter relativt likt som sine yngre brødre. Og da ville jeg gått for marantzen. Hvor mange analoge kilder har du som trenger å bli oppskalert?
    Hvem har ikke en dvd eller hd-dvd eller bluray spiller, som oppskalerer filmer, nå om dagen?
    My two cents

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt meg bekjent har Onkyo 905 ett annet lydbilde enn 805/875 som er nærmest identiske.

905 er såvidt jeg har lest mer musikalsk og snillere, det virker som anmeldere liker bedre 8XX til film da den er røffere.

Det beste er nok som alltid å få hørt på det med dine høyttalere før du kjøper.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=-Thomas]
    Front: Speakercraft Starlet 6 ( Home Theater: SpeakerCraft Starlet 4 In-Wall Loudspeakers )
    Tak (bak): Usikkert, men blir nok speakercraft AIM8 Five/AIM 7 Five/QUOTE]

Har du fått hørt på disse eller kjøper du basert på test/omtaler? Ca pris for dette? Speakercraft er vel spesialister på in-wall, har du sammenlignet disse med f.eks B & W sine modeller?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Odd J
    Sitat Opprinnelig postet av -Thomas
    Tak (bak): Usikkert, men blir nok speakercraft AIM8 Five/AIM 7 Five
    Har du fått hørt på disse eller kjøper du basert på test/omtaler? Ca pris for dette? Speakercraft er vel spesialister på in-wall, har du sammenlignet disse med f.eks B & W sine modeller?
    Har hørt på speakercraft starlet 6 da disse nå er innstalert i veggen hjemme
    Kjøpte de pga omtale og deres ypperste kvalitet.
    Har ikke fått hørt senter og bak høytaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cognito
    Er vel litt opptil om du vil gå for flest funksjoner (onkyo) eller best musikk egenskaper(marantz). Selv synes jeg marantzen virker som en utrolig bra receiver med mye fine feats. som f.eks 2 hdmi ut. Anbefaler deg å sjekke ut tvboden.se (send mail eller dra dit på svinesund) om du bor på østlandet. Du kan spare mye på å handle der kontra norge.
    Har kun hørt 7002 og 805 så vet ikke hvordan 905 er mot 8002 men vil tippe de låter relativt likt som sine yngre brødre. Og da ville jeg gått for marantzen. Hvor mange analoge kilder har du som trenger å bli oppskalert?
    Hvem har ikke en dvd eller hd-dvd eller bluray spiller, som oppskalerer filmer, nå om dagen?
    My two cents
    Blir nok ikke så alt for my analogt som skal oppskaleres fremover.
    Som kilder bruker jeg HTPC, Nintendo wii, kommer nok en ps3 snart også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av omac
    Såvidt meg bekjent har Onkyo 905 ett annet lydbilde enn 805/875 som er nærmest identiske.

905 er såvidt jeg har lest mer musikalsk og snillere, det virker som anmeldere liker bedre 8XX til film da den er røffere.

Det beste er nok som alltid å få hørt på det med dine høyttalere før du kjøper.
    Interesant, problemet er jo å finne en butikk i trondheim som har 905 til utlån,det har iallefall ikke tonart.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Thomas
    Blir nok ikke så alt for my analogt som skal oppskaleres fremover.
    Som kilder bruker jeg HTPC, Nintendo wii, kommer nok en ps3 snart også.
    Hadde vært flott med en receiver som hadde vært strippet for analoge inputs. Jeg får en dårlig magefølelse når jeg ser baksiden av en receiver med dusinvis av inputs. Jeg har vel behov for maks 2-5.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •