Denon eller Onkyo til KEF...eller????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon eller Onkyo til KEF...eller????

halla...

Er en som bruker mye tid på hva jeg skal handle til sommern...ska bytt ut Pioneer....men til hva er jeg ikke helt sikker på, er veldig vanskelig. Da flere av merkene ikke er å skaffe eller få prøvd ut før handelen er iboks... :-(

Har lest en del her på forumet, mye positivt om flere merker. Men er det noen med Kef IQ9, som har det lille ekstra å fortelle som gjør det litt enklere for meg... :-)

De jeg har sett/tenkt på:

-Arcam avr350, som ikke selges her i Trondheim
    -Pioneer LX70, den kjente & som jeg får til en gunstig pris.
    -Onkyo TX-SR905, kan vel skaffes & sjekkes ut her.
    -Denon???? , henger igjen fra konfirmasjon tiden, usikker på hvilken utgave...

Flere tips, taes mot med takk...men helst det motsatte.... :-)

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ville jeg prøvd Onkyo TX-NR905 først og hadde sikkert valgt denne også, den har alt av funksjoner og har høy effekt. De nye receiverne til Onkyo har jo vunnet det meste av priser eller blitt meget godt omtalt i diverse media siden de kom på markedet, det kan jo ikke være helt uten grunn...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Personlig ville jeg prøvd Onkyo TX-NR905 først og hadde sikkert valgt denne også, den har alt av funksjoner og har høy effekt. De nye receiverne til Onkyo har jo vunnet det meste av priser eller blitt meget godt omtalt i diverse media siden de kom på markedet, det kan jo ikke være helt uten grunn...

Hei igjen(flere som sitt oppe..hehe)

Har kun lest positivt om den...prøvd en Onkyo får en 4-5år siden...Men ble retunert ganske fort, synes lyden hva så tam...ingen guff..vis jeg husker rett da, va iallefall noe som jeg ikke likte...men som sagt er jo flere år siden...

Skal ta meg en ringe runde imorra om Onkyo...

Så Onkyo & B&W funke bra da skjønne æ :-), er mest opptatt av lyden i stereo jeg da...

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pølsemaker
    Hei igjen(flere som sitt oppe..hehe)

Har kun lest positivt om den...prøvd en Onkyo får en 4-5år siden...Men ble retunert ganske fort, synes lyden hva så tam...ingen guff..vis jeg husker rett da, va iallefall noe som jeg ikke likte...men som sagt er jo flere år siden...

Skal ta meg en ringe runde imorra om Onkyo...

Så Onkyo & B&W funke bra da skjønne æ :-), er mest opptatt av lyden i stereo jeg da...
    På musikk synes jeg Onkyo TX-SR805 funker veldig bra på B&W DM683. Detaljert, fyldig og dynamisk. Men skal jeg si noe "negativt", må det være at jeg til tider synes komboen er litt innesluttet i toppen (uten å miste detaljer). Men det kan også være pga lyd-kilden som jeg har brukt (DVD-spiller, denne skal byttes ut forresten). Uansett er det veldig behagelig å lytte til, aldri skrikende.

På film er det dynamikk og god kanalseperasjon for alle penga... Noe negativt: Audyssey rom-korreksjon fjerner VELDIG mye bass! Kjører som oftest med Pure Audio...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    På musikk synes jeg Onkyo TX-SR805 funker veldig bra på B&W DM683. Detaljert, fyldig og dynamisk. Men skal jeg si noe "negativt", må det være at jeg til tider synes komboen er litt innesluttet i toppen (uten å miste detaljer). Men det kan også være pga lyd-kilden som jeg har brukt (DVD-spiller, denne skal byttes ut forresten). Uansett er det veldig behagelig å lytte til, aldri skrikende.

På film er det dynamikk og god kanalseperasjon for alle penga... Noe negativt: Audyssey rom-korreksjon fjerner VELDIG mye bass! Kjører som oftest med Pure Audio...
    Høres jo lovende ut... liker gott å at du si detaljert :-)
    Er ikker B&W også engelsk??? kanskje de har samme "filosofi" om hvordan en høyt skal bygges opp osv....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •