Yamaha RX-V661, 663 eller 861?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V661, 663 eller 861?

Hvilken av disse receiverene ville dere valgt?

Yamaha RX-V661 Pris, ny hos forhandler: 4k
    Yamaha RX-V663 Pris, ny hos forhandler: 5,5k
    Yamaha RX-V861 Pris, ny hos forhandler: 5k

Av annet elektronisk utstyr har jeg

* Xbox360
    * Tatung LCD tv 32" hd-ready

Hvilken forsterker ville dere anbefalt til 5.1 settet til svs med 10" sub? (Welcome to L-Sound!)
    V663 eller V861 er de 2 jeg tenker mest på siden det er så lite som skiller disse.

Hvis jeg ikke tar helt feil er
    V861 kraftigere, men har den også bedre lyd eller har V663 en penere lyd?
    V663 er en bedre utstyrt receiver med tanke på oppskalering av hd signaler, men som jeg ikke trenger foreløbig pga. min "lav" oppløste tv med kun hd-ready.

Hva ville dere valgt?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    'du trenger oppskalering... dersom du har flatskjerm så støtter nok tvn din 1080Interlaced...... selvom du som du sier bare har HD ready.

Så det er en fordel, særlig ved dvd titting...

Selv kjøpte jeg 661 som jeg har biampet til 5.1 bof 4500,- men jeg skal kjøpe 863 når den kommer i butikken til sommeren.

Siden 663 ikke er å få tak i på noen mnd enda.....

Newcomer Nex sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    'du trenger oppskalering... dersom du har flatskjerm så støtter nok tvn din 1080Interlaced...... selvom du som du sier bare har HD ready.

Så det er en fordel, særlig ved dvd titting...

Selv kjøpte jeg 661 som jeg har biampet til 5.1 bof 4500,- men jeg skal kjøpe 863 når den kommer i butikken til sommeren.

Siden 663 ikke er å få tak i på noen mnd enda.....
    Står at 663 kommer 9.apr på L-sound

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, en nettbutikk??

Uansett tar det nok en stund før de er å finne i butikkhyllene.... Pleier som regel å drøye en til to måneder.....

Yamahas norske hjemmesider har feks ingenting om 3 serien enda, mens alle andre i verden har den....

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, en nettbutikk??

Uansett tar det nok en stund før de er å finne i butikkhyllene.... Pleier som regel å drøye en til to måneder.....

Yamahas norske hjemmesider har feks ingenting om 3 serien enda, mens alle andre i verden har den....
    Lsound er ikke bare en nettbutikk, det er en nettbutikk med folk man kan stole på, bedre betingelser mtk. på returrett og service. Bestill fra lsound slik at du kan selge receiveren din til meg snarest mulig

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hehehe, først er det en Sub som skal kjøpes inn...
    Så må jeg få inn mellomlegget, så kan jeg begynne å tenke på å bytte receiver....

Blir i den rekkefølgen, dvs en mnds tid....

Sykt god hjemmekino Rxv661 er til prisen forresten, den kostet jo mer før da men....

Sitter å spiller Rainbow Six Vegas på Xbox360 for tida, kuler og helikoptre hviner rundt øra mine hehe.
    Lurer på hvordan det går når jeg får suben i hus?
    Da blir jeg vel sprengt i lufta ved neste håndgranat tenker jeg.8-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du tungdrevne høyttalere Danke?

Hvor mye fortjeneste vil man egentlig få ved de nye lydformatene: dolby digital plus, dolby true hd og DTS HD High Resolution? Jeg har mine tvil om at en receiver til 5000 kr klarer å virkelig dra så mye nytte ut av disse lydformatene som potensialet som virkelig ligger i det. Eller hva tror dere?

Når jeg ser at man kan få yamaha rx-v861 til noen hundrelapper under prisen på den nye mod. rx-v663 så vurderer jeg også kjøp av 861, men hva vil være det beste kjøpet? Jeg ser meg ikke avhengig av oppskaleringen til 1080p da jeg kun har nytte av 720p i analoge tv-sendinger. Derimot er jeg litt nysgjerrig på hva de nye lydformatene og den større strømforsyningen som v663 har gjør for lyden. Om forskjellene vil være minimale og oppgraderingen fra v661 er såpass store så er jo v663 et soleklart valg. V861 fikk bl.a. god kritikk fra lyd og bilde og ble sammenlignet med receivere til 10-11000 og ble testvinner med beste kjøp og allround receiver. Noen var bedre til musikk, men yamaha ble altså testvinner.

Produkt spesifikasjoner:
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Yamaha RX-V861
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Yamaha RX-V663

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Surround selger 861 til 4500,- nå så det kunne kanskje vært en ide.

Det med lydformater er vel ikke så mye å henge seg opp i, bare et ekstra pluss.

Du må jo også ha en spiller som kan støtte de, har du PS3 eller blueray?? Det er få andre spillere enn disse som kan gi HD lyden etter hva jeg vet.
    Men om du har eller skal har så er det sef en stor fordel.

Det med lyd... du skjønner at lyd via HDMI har ligget litt etter bilde delen i forhold til kvalitet. HDMI har evnen til å sende mange fler signaler og slik også feks mer kompliserte surroundsignaler, men selve kvaliteten har som s ligget litt etter de glimrende HD bildene, men nå er altså disse HDlyd formatene på plass.... Fordelen med HDMI har jo også vært at man kan samle alt i en ledning akkurat som man i sin tid kunne med Scart.

De fleste Hifi entusiaster har feks inntil nå heller sverget til dyre audio signalkabler i stereo framfor Hdmi, dette forandrer seg vel det også......

Slik har jeg forstått det iallefall....

Jeg har ganske lettdrevne høytalere unntatt senteren min. Jeg har Dynavoice M65, F6 og CerwinVega5C.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så de hadde den så jeg tror jeg går for den etter å ha gått frem og tilbake til denne og V663. Ikke enkelt dette for en fersking
    Jeg tror kanskje V663 er kraftig nok til sbs settet mitt, men det er jo alltid greit å ha "litt å gå på". Så du får finne noen andre å selge anlegget ditt til

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Surround selger 861 til 4500,- nå så det kunne kanskje vært en ide.

Det med lydformater er vel ikke så mye å henge seg opp i, bare et ekstra pluss.

Du må jo også ha en spiller som kan støtte de, har du PS3 eller blueray?? Det er få andre spillere enn disse som kan gi HD lyden etter hva jeg vet.
    Men om du har eller skal har så er det sef en stor fordel.

Det med lyd... du skjønner at lyd via HDMI har ligget litt etter bilde delen i forhold til kvalitet. HDMI har evnen til å sende mange fler signaler og slik også feks mer kompliserte surroundsignaler, men selve kvaliteten har som s ligget litt etter de glimrende HD bildene, men nå er altså disse HDlyd formatene på plass.... Fordelen med HDMI har jo også vært at man kan samle alt i en ledning akkurat som man i sin tid kunne med Scart.

De fleste Hifi entusiaster har feks inntil nå heller sverget til dyre audio signalkabler i stereo framfor Hdmi, dette forandrer seg vel det også......

Slik har jeg forstått det iallefall....

Jeg har ganske lettdrevne høytalere unntatt senteren min. Jeg har Dynavoice M65, F6 og CerwinVega5C.

Du må ikke glemme at romkoreksjonen også har fått seg en liten oppgradering. Man har nå mulighet til og justere en 7 bånds grafisk equalizer, inviduelt for hver høytaller og det kommer jo veldig godt med hvist du får deg en radioshack eller annen lytrykksmåler

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så avanserte funksjoner vil jeg nok aldri ta ibruk med det første siden halvparten av det du snakker om er gresk for meg:lol:

Ser at lyd og bilde skriver bl.a. dette:

Både lyd og bilde rutes problemfritt gjennom HDMI-kretsen. Receiveren dekoder også enkelt multikanals ukomprimert PCM-lyd, hvilket betyr at man kan få fullt utbytte av de nye høyoppløste lydformatene Dolby TrueHD og HD-DTS, dersom avspilleren kan konvertere disse til PCM. Det har de fleste HD-DVD- og Blu-ray-spillere.

Det lover jo også godt. Man har jo nesten den samme støtten for lydformater som V663 har..

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Så avanserte funksjoner vil jeg nok aldri ta ibruk med det første siden halvparten av det du snakker om er gresk for meg:lol:

Ser at lyd og bilde skriver bl.a. dette:

Både lyd og bilde rutes problemfritt gjennom HDMI-kretsen. Receiveren dekoder også enkelt multikanals ukomprimert PCM-lyd, hvilket betyr at man kan få fullt utbytte av de nye høyoppløste lydformatene Dolby TrueHD og HD-DTS, dersom avspilleren kan konvertere disse til PCM. Det har de fleste HD-DVD- og Blu-ray-spillere.

Det lover jo også godt. Man har jo nesten den samme støtten for lydformater som V663 har..
    etterhvert som du blir mer og mer dreven, vil du fort finne ut at du ville fått stor glede av de ekstra fungsjonene og dermed angre for at du ikke gikk for den nye modellen.

men uansett det med hdmi 1.3 er en del oppskrytt . man klarer seg helt fint med hdmi 1.2, da man kan mota de nye lydformatene som pcm

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har lest av personer her på avforum med en del erfaring var det litt oppskrytt hvis jeg ikke husker helt feil ja. Det var dog i en tv tråd, om utspillene var myntet på både bilde og lyd vet jeg ikke.

Ser at du har en V661. Med tanke på det du får i V663, ville du solgt din receiver for å oppgradere til V663?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Etter det jeg har lest av personer her på avforum med en del erfaring var det litt oppskrytt hvis jeg ikke husker helt feil ja. Det var dog i en tv tråd, om utspillene var myntet på både bilde og lyd vet jeg ikke.

Ser at du har en V661. Med tanke på det du får i V663, ville du solgt din receiver for å oppgradere til V663?
    hadde jeg hatt mindre høytalere og seperate subber og delt på foreksempel 80hz, hadde jeg vurdert det, da den grafiske equalizeren ikke går lenger ned en til 63hz for hver høytaller, men jeg er igrunn litt usiker på om det er et ekstra bånd for suben eller subbene da det er to subb utganger på den nye serien som også kan være en fordell. men slik som det er idag er jeg mer sugen på nye høytalere og subber så reciever blir nok oppgradert senere. men hadde jeg kjøpt ny reciever idag hadde det uten tvil blit en fra den nye serien

man kan oppnå et ganske likt resultat med kun automatisk romkorreksjon, som forøvrig er like god på begge modellene. Men det er ikke sikkert resultatet blir like nøyaktig som og fikle manuelt med equalizeren som man kan på de nye modellene. Og skal man få et bra resultat må man gjerne gjøre det flere ganger

så mitt råd, kjøp en av de nye modelene og en radioshak da vil du ikke angre

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •