Forsterker til B&W 686

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til B&W 686

Skjønte rimelig kjapt at min 2x35W forsterker ikke drar disse noe særlig godt (og har fått meg fortalt at 686'ene er tungdrevne), så trenger en ny forsterker, men aner ikke hva jeg skal kjøpe. Har sett på

Cambridge 640
    Thule IA60
    Rotel RA-04
    Xindak A06
    Arcam A65+

Eller er disse generelt for spede?

Spiller alt mulig av musikk fra Vivaldi til Katatonia så lenge jeg liker lyden, så trenger en forsterker som spiller det meste ok. Spiller aldri spesielt høyt, lytterommet er 16 kvm med lavt tak.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er jo relativt, men generelt kan man jo si at jo mer krefter jo bedre. Er jo også "en etablert sannhet" at stativht gjerne trives best med en kraftig motor. Det jeg har hørt av B&W tilsier også at de trenger litt krutt for å våkne, dog uten at jeg har hørt aktuell modell.

Hva med brukt? ( Se signatur...)

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dtddiver
    Skjønte rimelig kjapt at min 2x35W forsterker ikke drar disse noe særlig godt (og har fått meg fortalt at 686'ene er tungdrevne), så trenger en ny forsterker, men aner ikke hva jeg skal kjøpe. Har sett på

Cambridge 640
    Thule IA60
    Rotel RA-04
    Xindak A06
    Arcam A65+

Eller er disse generelt for spede?

Spiller alt mulig av musikk fra Vivaldi til Katatonia så lenge jeg liker lyden, så trenger en forsterker som spiller det meste ok. Spiller aldri spesielt høyt, lytterommet er 16 kvm med lavt tak.
    Har b&w cm1 som er like tungdrevne, jeg bruker en nad 372. PÅ hifi-klubben anbefaller de denon pma 1500 den er på 70 watt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så de trenger noe kraftig altså..ironisk at CM1 og 686, de minste B&W-høyttalerne, er så kresne på forsterker.

Hva med en Thule IA100? Trenger som sagt ikke spille spes høyt, men vil likevel at høyttalerne leverer opp mot sitt potensiale.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ligger en test av 686 på lyd og bilde sine hjemmesider, der står det litt om forsterkere som passer til

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    ligger en test av 686 på lyd og bilde sine hjemmesider, der står det litt om forsterkere som passer til
    Så en "god 50-watter" er nok? Min 35 watt forsterker høres ut som søppel på moderat høyt volum med 686.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad C372

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta deg en tur på hifi-klubben og lytt til f.eks denon 1500 og nad 355. (Tror ikke det går an å spille så veldig høyt med så små høyttalere.) De på hifi-klubben mente at de ikke trengde så mange watt, men mye strøm, viss jeg har forstått de rett:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De på hifi-klubben mente at de ikke trengde så mange watt, men mye strøm, viss jeg har forstått de rett:-)
    Jeg har ikke så veldig mye kunnskap om dette egentlig, hva mener du? Kan en lavt spec'et forsterker mht watt være strømsterk?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke så veldig mye kunnskap om dette egentlig, hva mener du? Kan en lavt spec'et forsterker mht watt være strømsterk?
    denon 1500 på 70 watt hørtes mye bedre ut på cm1 en nad 372 som har 150 watt, denonen er visst veldig strømsterk. Jeg hadde nad 372 fra før, viss ikke så hadde jeg kansje kjøpt denon. Er ikke sikker på om det samme gjelder for 686 men vil tro det

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

denon 1500 på 70 watt hørtes mye bedre ut på cm1 en nad 372 som har 150 watt, denonen er visst veldig strømsterk. Jeg hadde nad 372 fra før, viss ikke så hadde jeg kansje kjøpt denon. Er ikke sikker på om det samme gjelder for 686 men vil tro det
    Trenger ikke å overdrive med forsterkeri da. Selv om følsomheten er lav så har de en minimums impedanse på 5,1 ohm. Skal nok ikke så mye til for å få liv i disse. Har hørt de flere ganger med THULE Spirit IA60. Holder i massevis. Faktisk ganske så bra lyd også
    Men enig i hva som ble skrevet over her. Jo mere strøm jo bedre.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Trenger ikke å overdrive med forsterkeri da. Selv om følsomheten er lav så har de en minimums impedanse på 5,1 ohm. Skal nok ikke så mye til for å få liv i disse. Har hørt de flere ganger med THULE Spirit IA60. Holder i massevis. Faktisk ganske så bra lyd også
    enig

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Så absolutt. Men den vil vel kanskje ikke spille like høyt som en med dobbel oppgitt effekt.
    Denne foreks. Vincent

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ikke å overdrive med forsterkeri da. Har hørt de flere ganger med THULE Spirit IA60. Holder i massevis. Faktisk ganske så bra lyd også
    Lurer på om det fort blir en Thule IA60; elsket lyden fra den sammen med 686. IA100 er ikke mye dyrere, vil den ekstra effekten gi mye igjen lydmessig? Som sagt, har ikke behov for å spille spesielt høyt, men vil ikke ha en forsterker som begrenser høyttalernes potensiale for mye.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Lurer på om det fort blir en Thule IA60; elsket lyden fra den sammen med 686. IA100 er ikke mye dyrere, vil den ekstra effekten gi mye igjen lydmessig? Som sagt, har ikke behov for å spille spesielt høyt, men vil ikke ha en forsterker som begrenser høyttalernes potensiale for mye.
    Tvilsomt om den har en annen klangbalanse, men at du kan spille noe høyere er nok mulig. Ta turen ned å hør selv.
    Har en kamerat som har Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: CAMBRIDGE 640A v.2 Integrert forsterker og 602S3. Spiller meget bra. De har jo også en 7"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CAMBRIDGE 640A v.2 Integrert forsterker og 602S3. Spiller meget bra.
    603 S3 har vel en følsomhet på 90dB, helt forskjellig fra 686 på 84. Skal høre på Cambridge'n.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eneste som er problemet med Denonen er at den kutter når du skrur opp volumet litt, imotsetning til Naden som rævkjører den

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Eneste som er problemet med Denonen er at den kutter når du skrur opp volumet litt, imotsetning til Naden som rævkjører den
    Ok. Min lyttetest var relativ kort, men syntes lyden vart hardere/skarpere med Nad. Er egentlig veldig fornøyd med kominasjonen cm1 og 372

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

det er bullshit, har selv hatt pma-1500 på lån sammens med cm1 og det er en meget bra kombo.

kan dra på det som er også, om du har opplevd at pma-1500 kutter er du en av få. jeg kjørte også mine Rauna Tyr 2 på de, de er meget tungdrevne, men hadde absolutt ingen problemer.

har selv hatt endel nad, og med mindre det er S eller M serie skal jeg aldri ha nad igjen. Denon er mye mer musikalsk.

mvh
    stian

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Så du mener DENON PMA-1500AE skal slite på B&W 686? Vel vel.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •