Bi-amp/Bi-wiring på Denon 4308

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bi-amp/Bi-wiring på Denon 4308

Heisann, har akkurat bestilt et 5.1 surround system med B&W's nye 600 serie, og Denon 4308.
    Da forsterkeren er 7.1, kan jeg bi-wire frontene(DM683), og således bruke de 2 "ekstra" kanalene til å tilføre frontene litt mer futt?
    Alternativet er å kjøpe en effektforsterker og bruke den til å drive LF delen av 683'ene, men den utgiften kan jeg fint greie meg uten.

Tips og erfaring mottas med glede!

Intermediate Even Sundgot sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonka
    Heisann, har akkurat bestilt et 5.1 surround system med B&W's nye 600 serie, og Denon 4308.
    Da forsterkeren er 7.1, kan jeg bi-wire frontene(DM683), og således bruke de 2 "ekstra" kanalene til å tilføre frontene litt mer futt?
    Alternativet er å kjøpe en effektforsterker og bruke den til å drive LF delen av 683'ene, men den utgiften kan jeg fint greie meg uten.

Du broker for eksempel. Venstre Front på Bass delen på Venstre høytaler og Så bruker du Venstre surround-bi amp asassin (trur eg den heite) på diskant delen på venstre front høytaler og så gjer du det samme med høgre front.:-D

Intermediate Even Sundgot sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok å tegnet det på paint:-D

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Even sier så kan du gjøre slik han sier. Dette kalles Bi-amp. Da du bruker 4 kanaler fordelt på 4 innganger på høytaleren

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer med godt valg av anlegg! Kjører 2.1 oppsett med samme løsning og bi-amp. Funker veldig bra, og greit å få til
    Det du gjør er å koble opp høyttalerne til front ut, og surround 2. Den ene skal på HF, og den andre skal på LF på høyttalerne. Husker ikke hva som skal hvor, men det står godt forklart i boken. Spiller ikke så stor rolle tror jeg. Så setter du oppsettet på recieveren til bi-amp, og da er det gjort!
    Ble kanskje litt klønete forklart, men det er ikke så vanskelig.
    Ligger en annen tråd på forumet om akkurat dette. (Opprettet av undertegnede )

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Søk litt på forumet. Det er masser av slike tråder ang bi-amping.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •