Hva skal jeg gjøre?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hva skal jeg gjøre?

Heisann.

Kjøpte min forsterker for snart et halvt år siden, etter en 6 ukers tid så klarte jeg ved en liten feil og trykke på en ukjent knapp på forsterkeren, og pang sa det, sikringen i forsterkeren røyk. og jeg skiftet sikring, og den fungerte fint. helt til jeg oppdaget at det var noe galt med høyre utgang for lyd på forsterkeren.

Så detta tenkte jeg at jeg kunne få igjen på garantien min. Men dum som jeg er så handlet jeg på en nettside. den så da ut som norsk, men det var uheldigvis fransk nettside. selvom jeg har mine rettigheter så gjør det bare saken litt mere knotete.

Pytt pytt, jeg pakket den inn, fikk adresse fra nettsiden om verkstedet. og fikk den ansvarlige for all inn og ut post på gamlefar sin bedrift til og merke den og sende den, siden ingen av oss hadde spesiell anelse på hvordan vi skulle gjøre dette.

Så vi sendte den avgårde, hørte ikke noe fra den på 3 uker, før vi fikk vite at den var på oslo postkontor klar til og hentes. Ingenting hadde blitt gjort på den, men jaggu meg fikk vi ikke en regning på 1900,- nok pga frakt.

Så jeg og far tenkte at det hadde blitt skrevet noe feil på lappen ved sending eller at noe ikke hadde blitt gjort riktig, så vi oppsøkte et postkontor og spurte, og alt stemte overrens, adressen som ble skrevet på (dog den var fransk) var grei og tyde, og måten vi hadde gjort det på var riktig.

Så jeg så forbanna, lei og sint som jeg var raste hjem og kastet nesten denne forsterkeren veggimellom.

Så her sitter jeg, med en defekt forsterker, en regning på 1900,- kroner. og et anlegg som ikke fungerer.... hva skal jeg gjøre?

Skal jeg prøve på nytt og satse på at den kommer fram til riktig sted?
    Skal jeg kontakte forbrukerrådet og forhøre meg med dem?
    Hvordan får jeg igjen pengene for fraktkostnadene, for tross alt er det en garantisak.
    Eller skal jeg bare bite i det sure eple og levere den til et norsk verksted.?

Jeg er passe oppgitt for øyeblikket og tar imot all form for hjelp. (beklager for oppsettingen av innlegget, ble litt hopping i linjene.)

Mvh Zcum

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, det der hørtes skikkelig surt ut!

Jeg ville kontaktet nettbutikken, svarer de ikke ville jeg sendt en mail til forbrukerrådet med cc til nettbutikken.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og HVEM skulle så denne regningen på 1900 kroner betales til?
    Dersom det var Posten, vil jeg anta at pakken ikke har gjort annet enn å bli returnert fra Frankrike - uten at noen har hentet den ut der nede.

Hva sier Pixmania til alt dette (jeg tar det for gitt at det er denne nettbutikken det dreier seg om).

Ut over dette virker det for meg som om du egentlig ikke har gjort spesielt mye for å løse denne kjedelige saken etter at forsterkeren kom tilbake.

I tillegg; dersom det dreier seg om et merke med verdensgaranti - da er det vel egentlig helt greit å levere den til et verksted i Norge.

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for svar.
    Joa, du har rett der. er det pixmania tullet jeg har brukt.

og har ikke fått gjort mye siden jeg fikk den tilbake, siden jeg helst vill forhøre meg om hva jeg burde gjøre.

og ja, regningen skulle betales til posten.
    Men har også kontaktet et reperasjonsfirma som driver med reperasjoner av det bestemte merke på forsterkeren min (som da forøvrig er H/K 970)

De sa at de ikke hadde noe samarbeid med pixmania anngående garanti reperasjon, så de ville ikke gjøre noe med den forsterkeren.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den norske importøren som evt. må godkjenne at reparasjon blir utført på garanti. Ikke verkstedet.

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så jeg kan spørre den norske importøren av harman/kardon om dem har en avtale med pixmania anngående reperasjon av garantisaker?

Isåfall, vet du hvem den norske importøren av dette merket er?
    eller er det mange som importerer? (som jeg regner med at det egentlig er)

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harman Consumer Scandinavia A/S Kvistgaard