Hjelp til valg av receiver!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer TNormann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av receiver!

Hei!

Jeg trudde jeg hadde funnet en grei receiver, men tenkte jeg skulle sjekke med folk her først.

Jeg trenger altså en surround-receiver.
    • Den skal ha støtte for HDlyd. (Altså HDMI1.3a?)
    • Den må ha støtte for pre-out på frontkanalene
    Receiveren skal få signal fra PS3 og etterhvert digital tv. Signalet skal gå til TV og projektor,men det signalet splitter jeg selv, så det trenger ikke receiveren.
    Den skal ikke drive noe stort, bakhøytalerne er et par PSB Image B15. Frontene skal få power fra Nakamichien, og derfor skal jeg bare sende signal via preout.

Etterhvert går jeg selvfølgelig med planer om en center (noen forslag her?? som passer inn med hva jeg har - se signatur) men tror ikke jeg _egentlig_ trenger 7.1 forsterker, for min del holder det nok med 5.1.

Sub trenger jeg kanskje ikke kjøpe, skal se hvor mye trøkk det blir fra KEFen når de er fikset

Foreløpig har jeg sett mye på Yamaha RX-V663. Tenker å bestille fra 220depot.com, som selger til amerikanske priser med 220 V

Lydkvaliteten er ikke det viktigste - stereomusikken skal gå kun via Nakamichiene. Receiveren skal kun brukes til TV/Film. Er villig til å betale opp mot 10 lapper, men ser ikke noe poeng i å bruke mer enn nødvendig.

Er det noen der ute som har noen gode erfaringer de vil dele?

Thomas

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TNormann
    Hei!

Jeg trudde jeg hadde funnet en grei receiver, men tenkte jeg skulle sjekke med folk her først.

Jeg trenger altså en surround-receiver.
    • Den skal ha støtte for HDlyd. (Altså HDMI1.3a?)
    • Den må ha støtte for pre-out på frontkanalene
    Receiveren skal få signal fra PS3 og etterhvert digital tv. Signalet skal gå til TV og projektor,men det signalet splitter jeg selv, så det trenger ikke receiveren.
    Den skal ikke drive noe stort, bakhøytalerne er et par PSB Image B15. Frontene skal få power fra Nakamichien, og derfor skal jeg bare sende signal via preout.

Etterhvert går jeg selvfølgelig med planer om en center (noen forslag her?? som passer inn med hva jeg har - se signatur) men tror ikke jeg _egentlig_ trenger 7.1 forsterker, for min del holder det nok med 5.1.

Sub trenger jeg kanskje ikke kjøpe, skal se hvor mye trøkk det blir fra KEFen når de er fikset

Foreløpig har jeg sett mye på Yamaha RX-V663. Tenker å bestille fra 220depot.com, som selger til amerikanske priser med 220 V

Lydkvaliteten er ikke det viktigste - stereomusikken skal gå kun via Nakamichiene. Receiveren skal kun brukes til TV/Film. Er villig til å betale opp mot 10 lapper, men ser ikke noe poeng i å bruke mer enn nødvendig.

Er det noen der ute som har noen gode erfaringer de vil dele?

Thomas
    Yamaha RX-V1800 kanskje?
    Kjøpt denne selv, byttet fra det gamle HK beistet AVR8500, og det ble en ny verden for meg.
    Litt usikker på matchen med det du har,men tipper det blir bra isåfall.

Newcomer TNormann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Yamaha RX-V1800 kanskje?
    Kjøpt denne selv, byttet fra det gamle HK beistet AVR8500, og det ble en ny verden for meg.
    Litt usikker på matchen med det du har,men tipper det blir bra isåfall.

Takker for svar!

Har sett på 1800 og den virker jo bra.. Men hvilke argumenter er det for å kjøpe den fremfor 4/6/863? Mer kraft, flere tilkoplingsmuligheter og bedre lyd?

Lydkvaliteten er for meg viktigst på musikken, og der skal ikke denne ha noe å si i det hele tatt, så sånn sett er ikke det såå viktig. Og så lenge den fyller de andre kravene jeg har satt i posten over - hva mer bør jeg se etter da? Hva er verdt å betale for?

Takker igjen for alle svar

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er uansett viktig å tenke på at anlegget ditt uansett ikke blir bedre enn det svakeste ledd.
    Slik at det faktisk er litt viktig hva som forer effektforsterkeren din med mat, det hjelper ikke å fore med smuler, og forvente marsipankake i andre enden!

Dette var ikke neo kritikk i det hele tatt altså, men det er viktig å ha i tankene.

Tittet litt på omtale av4/6/863, og de får meget positiv omtale. Skal komme i salg i løpet av April så jeg.
    Så jeg har ingen annen grunn enn at jeg er strålende fornøyd med min 1800, og hvis du har 10000 å bruke, så går du ihvertfall ikke feil!

Mener jeg leste at 663 ihvertfall, kommer med 2 subutganger, og det kan jo være et pluss for mange!

Uansett valg, du trår ikke feil.

Men det har faktisk mye å si hva du forer effektforsterkeren med.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •