NAD s200 å s100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD s200 å s100

Hei. skal selge mine nad s200 å s100 og lurer på ka jeg kan få de?
    har ikke peiling på ka de er verd nu.

Skal bytte S200 men en parasound hca 1000, er det domt?
    Skal drive etpar dali consept 10.

noen gode råd å få?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Nad S100 Nad S200

Det er vanskelig å komme med noen konkrete råd om hva som er dumt eller ikke, men jeg kan komme med noen betraktninger og egne erfaringer. Jeg har selv nad s100 og s 200 og er svært fornøyd med dette settet. Tenker at dette settet er helt oppe i highend sjiktet. Har selv prøvd Parasound Halo P3 og Halo A21 samt electrocompaniet aw 180 på mine jbl 260 tl Hverken PS eller EC var i nærheten av morofaktoren, overtonestrukturen og bunndraget i bassen som s100 og s200 har i mitt lytterom. Jeg bruker Kimber monocle høytalerkabler og Kimber timbre med next gen plugger mellom for og effekttrinn. PS og EC spilte fint, men ble noe tamt etter min smak, i hvert fall til mitt anlegg. Jeg tenker at før du selger dette settet bør du få låne hjem annet utstyr og sammenligne. Prisen på nad-settet brukt ser jeg ligger mellom 10 og 12K på nettet når det er strøkent. Jeg kan bare beklage at dette settet ikke lenger produseres. Min erfaring er at en skal betale ganske mye for å kunne få utstyr som klart oppleves som bedre. Til dere andre som måtte ha tanker om skaffe dere et slikt nad-sett, får du tak i det, så kjøp det!

" Fornøyd kan du først bli når du stoler på egne opplevelser av hva du hører"
    Mvh.
    mr jubal

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode råd
    bruker min s200 sammen med HK AVR635. blei litt skuffet når jeg prøvde den første gang... kan det hvere at jeg ikke bruker balanserte kabler?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking nad s 100 og nad s200

Det eneste jeg kan kommentere i forhold til kabler er følgende: I mitt silverlinesett nad s100 og s200, opplevde jeg at balanserte kabler som Kimber silverstreak og Kimber timbre, (mellom for og effekttrinn) ble musikk opplevelsen tammere "lydbildet føltes som det klappet litt sammen" i forhold til ubalanserte Kimber timbre med nextgen kontakter. Med nextgen konnekttorer ble det mer moro og musikalskt. Kanskje ikke like "riktig" vil noen si....men hva vet jeg.....:?: Med min opplevelse var jeg ikke i tvil, det engasjerte rockefoten langt mer og fikk smilet tilbake, og da er det vel ikke så mye mer å lure på...

"Fornøyd kan du først bli når du stoler på egne opplevelser av hva du hører"

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cypress1
    Takk for gode råd
    bruker min s200 sammen med HK AVR635. blei litt skuffet når jeg prøvde den første gang... kan det hvere at jeg ikke bruker balanserte kabler?
    Da er skylden jo HK. Det er normalt at lytter du til stereo MÅ du bruke stereo utstyr, ikke en surround receiver som forforsterker.....
    Hvis din S100 har prosessor inngang kan du jo kombinere stereo og kino lett, da bruker du S200 til å drive fronterne i kino modus, og ellers fungerer det som stereo oppsett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •