Beste reciever til 15k?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste reciever til 15k?

skal snart gå til innkjøp av hjemmekino reciever, og jeg har ett budsjett som egentlig ikke er så stort så hvis jeg først skal invistere vil jeg ha det beste ut av det.

jeg har da satt meg en maxpris på 15.000kr.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer LX70 : Koster 15k, men kan prutest litt ned. Og er en VELDIG god surroundforsterker med en brukelig forsterkerdel. Og beste romkalibrering som er ute (om eg ikke tar helt feil)
    Yamaha 3800 : Husker ikke ka den koster, men er ikke mer en 15k tror eg. Er nok valget om du skal se film mesteparten av tiden. Også en veldig god surroundforsterker.

Om du skal se film og høre en del på musikk ville eg valgt Pioneer. Skal du se film og høre litt musikk ville eg valgt Yamahaen. Valget er egentlig veldig enkelt en av de to eller en Onkyo som også spiller musikk og film ganske bra.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av bullshit
    skal snart gå til innkjøp av hjemmekino reciever, og jeg har ett budsjett som egentlig ikke er så stort så hvis jeg først skal invistere vil jeg ha det beste ut av det.

jeg har da satt meg en maxpris på 15.000kr.
    Welcome to L-Sound!

Welcome to L-Sound!

Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: DENON AVR-3808 Hjemmekinoreceiver

Eventuelt Marantz SR-8002 ligger på rundt 15k om jeg ikke tar feil.
    Synes personlig disse er de beste alternativet. Alle har meget bra Room EQ og div andre ting. Men hva som passer deg best vet jeg ikke. Viktig at den matcher resten av utstyret ditt. Onkyo`n har da noe mere krefter kontra de andre tre

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Onkyo TX-SR875.

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

8002

8002,- koster veil 17995,-
    men kan vel skaffes fra Sverige til under 15000,-

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss H/K er aktuelt, kan du få AVR745 til 15995 Kr hos HCK nå. Før prisen var 23995 Kr

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Flateng
    Kan nok stemme det. Mulig det er 7002 som ligger rett under 15k.

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Kan nok stemme det. Mulig det er 7002 som ligger rett under 15k.
    Det stemmer nok, 7002 ligger på veil 13995,-
    Det er vel også bare denne som har to HDMI utganger også???

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

:-D

Det stemmer nok, 7002 ligger på veil 13995,-
    Det er vel også bare denne som har to HDMI utganger også???
    Både 7002 og 8002 har "HDMI v1.3a Repeating/Switching: 4-In/2-Out"

Marantz America | AV Receivers

Newcomer FoneBone sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her skal det bli spennende å lese erfaringer! Selv har jeg prøvd NAD, Sony og Onkyo og snuser veldig på Marantz 8002 nå. Hadde jo håpt å finne noe som kan slå to fluer i ett smekk og gi bra lyd både på musikk og film

NAD T762 var en katastrofe på 2-kanals musikk (på B&W Matrix 805), og måtte vike plassen etter et års tid for Sony. Det var et kjempeløft! Det siste forsøket var en Onkyo 805 som jo har fått strålende omtaler. Den var morsom på film men en enorm skuffelse på musikk. Min gamle Sony låter veldig mye bedre (både på B&W803D og gamle 805). Mye mer kontroll og "oppløst" i bunn. Her låt Onkyoen rett og slett ukontrollert. Sonyen er faktisk like bra som min gamle NAD 2x60W (modell???) på musikk, noe jeg synes er imponerende. Så min forhåpning var at Sony skulle ha en ny modell som passer mitt behov. Det har de ikke, så da er Marantz 8002 i kikkerten. Har jo også veldig grei erfaring med Marantz fra gode, gamle dager :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tilbud på 12.500,- ferdig fortollet fra Sverige på 8002 - veldig fristet..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av FoneBone
    Jeg har tilbud på 12.500,- ferdig fortollet fra Sverige på 8002 - veldig fristet..
    Det var da ikke ille. Hvilken forhandler er dette om jeg tør spørre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, bullshit.
    Hvilken høttalere skal reciveren drive ?
    Hva slags lydbilde er det du ønsker ?
    Noen krav til spesielle funksjoner ?
    Hva er viktigst ; Musikk eller filmlyden ?

Best å fortelle litt om hva man ønsker å oppnå. Ellers ender alle komentarene opp med resultatet man ser i postene over. Dvs de fleste anbefaler sitt eget produkt.

I prisklassen 10-15000,- får man en meget god reciver for pengene. Hvilken som er best i dine ører blir vanskelig å si. Denon, Onkyo og Yamaha er de som blir rangert som de beste reciverene i fagpressen. Men om det stemmer med dine preferanser vet man ikke.

Jeg vil anbefale deg å lese litt tester. Finne ut hvilken recivere som virker mest aktuell til dine behov og lydønsker. Så dra til forhandlere for å lytte litt på de utvalgte reciverene hvis du har mulighet.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Det var da ikke ille. Hvilken forhandler er dette om jeg tør spørre.
    Ja, bra tilbud, men muntlig og jeg har ikke full tillit til grei leveranse.. Om jeg handler, bør jeg gjøre det ila helgen. Kan sende deg en PM med kontaktinfo om det gikk greit!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av FoneBone
    Ja, bra tilbud, men muntlig og jeg har ikke full tillit til grei leveranse.. Om jeg handler, bør jeg gjøre det ila helgen. Kan sende deg en PM med kontaktinfo om det gikk greit!
    Ikke noe stress for min del. Tenkte mest for trådstarter sin del. Ser ut som trådstarter bor et stykke unna Sverige. Beste er vel å hente.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halla

En jeg har vært i kontakt med før kan nok skaffe deg dette til en god pris. Har hatt kontakt med han via annonser på Finn.no.

Han driver ei webside: Kvalitetslyd.no
    Jeg finner ikke noe prisliste på websida, så du må nok sende mail: kontakt@kvalitetslyd.no

Mvh
    cosmo52

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

det jeg ønsker..

det jeg ønsker er noe som spiller bra eller "korrekt", ha hørt at marantz er bra på dette og er meget fornøyd med prøvelyttingen jeg hadde med marantz 7002 og triangle altea høytalere..=)

jeg hører vel egentlig mest på musikk.

det jeg skal drive er B&W og evt. triangle etterhvert, kanskje til og med dali, men så langt er jeg ikke kommet siden jeg er en 14-åring uten budsjett. har per i dag B&W på sanyo integrert forsterker som er litt av en kruttønne, spesielt for å være 30-40 år gammel..samme er det med mine B&W de er nemlig fra engang i 70-tallet tror de ble produsert i 1975?
    B&W 220 heter de og jeg er meget fornøyd med dem.

det sies at B&W er ganske tungdrevne, stemmer dette?
    triangle er uansett meget lettdrevne og høres utrolig bra ut, skal jeg kjøpe nye fronter blir det nok det, men kan trygt si at det ikke blir i år hvis ikke noe helt uventet.

skal høre denon sin 3808 på B&W CM7 til uken som kommer på hifiklubben, tenkt å ta en tur for å høre på yamaha sin og, selvfølgelig på triangle også til uken.
    kanskje også jeg går for å høre pioneer lx70 også hvis jeg får tid, men det får jeg se, gleder meg uansett til neste uke.=)
    noen som har en anbefaling hva jeg burde høre pioneer sin modell på?-dette er på hifi center kjeden.

har deverre ikke mulighet til å høre onkyo sin modell, grunnen er at ingen av hifi-butikkene har onkyo.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes jo du har kommet utrolig langt til å være en 14-åring uten budsjett, da

Fikk ny prat med selger av Marantz i går. Sjappa heter "TV-boden" og ligger like over svenskegrensa. Men det høres ut som personlig oppmøte er det som skal til for å få en bra deal. De vil vel gjerne ha mersalg når du først er der - kabler etc. etc.

Ellers tror jeg ikke du går glipp av så mye ved å skippe Onkyo. Jeg er selv hobbymusiker og litt pirkete på hvordan musikk skal låte. En Onkyo 805 låt (til tross for gode tester) elendig i mine ører, både på B&W Matrix 805 og B&W 803D. Sonyen min spiller som sagt "riktigere" og mer kontrollert enn noen andre av de surround forsterkerne jeg prøvd så langt. Har til og med hatt en 2-kanals Hegel H4 som referansesjekk, og det er ingen tvil overhodet - Sony låter bra på musikk! Men det jeg trenger nå er 2 HDMI ut og nye lydformat. Da ser Marantz ut til å gjøre jobben. Hadde vært hyggelig om noe her kunne kommentere hvordan den (8002) låter på musikk..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grunnen til at jeg har i det hele tatt råd til dette er at konfirmasjonen nærmer seg og jeg har klart å overtale min snille ste-far til å sponse en reciever som vil holde en stund..

det blir nok ikke aktuelt å dra til sverige hvis ikke tenna faren min plutslig falt ut igjen...hmm:twisted:

har hørt maratntz 7002 som sagt og var ganske inponert, men vil ikke uttale meg særlig om det som ganske nybakt audiofil..(8 mnd)

tenkte å spørre om yamaha sin rx-v3800 på "maxwell" etterhvert, noen erfaringer?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ta med Onkyo 805. Til prisen skal den gi veldig mye valutta for pengene.
    Welcome to L-Sound!

Så sparer du resten av pengene til en effektforsterker

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •