Oppklaring HD-Lyd: Receivere og Blu-Ray - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Hva er aldersgrensen?
    Hørte en gang at man ble tørr bak øra først når man hadde passert 30. Det skal også være aldersgrensen der man slutter bare å tenke på seg selv og kanskje ofrer andre en tanke også. Men ingen regel unter unntak.....:-D

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elektronikk og duppedingser, herunder PS3, XBOX, mobiler - har ingen aldersgrense. Det er bare du som setter denne for deg selv.

Å tenke på andre, ha empati og hjelpe andre som trenger DEG mere enn deg selv - har heller ingen aldersgrense, verken nedover eller oppover.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hørte en gang at man ble tørr bak øra først når man hadde passert 30. Det skal også være aldersgrensen der man slutter bare å tenke på seg selv og kanskje ofrer andre en tanke også. Men ingen regel unter unntak.....:-D
    Jeg har passert 4 dekader, og det var selbvfølgelig hensynet til min 12 år gamle sønn som veide tyngst da det kom en PS3 i hus her
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Jeg har passert 4 dekader, og det var selbvfølgelig hensynet til min 12 år gamle sønn som veide tyngst da det kom en PS3 i hus her
    Helt klart, jeg så selv mange "godt voksne" gutter i køen får å kjøpe PS3 til poden i køen når den ble lansert. Flott at så mange sørger for at konsoller introduseres i tidligst mulig alder samt at vi selv "følger med i utviklingen" :-D

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte PS3 til min da 3mnd gamle datter. Man skal tidlig krøkes

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng
    Sakset fra Nuforce sin side:

While it's certainly true that Dolby HD can be decoded and transmitted to the audio system via HDMI 1.3, HDMI transmissions necessitate interleaving audio and video data streams, thus introducing jitter to the encoding-decoding process.

With respect to Blu-Ray and HD DVD with built-in HD audio decoding, the audio system’s analog output is much likelier to provide superior audio performance. Discerning listeners have discovered that disabling HDMI audio from their DVD players improves the sound.
    Det er det Arcam påstår, ja. Noen idé om hvordan man får til delay og individuell nivåkontroll + LFE/bass management når man kjører analog HD-lyd til receiver? Etter hva jeg har lest er det dårlig med justeringsmuligheter på dagens BD-spillere, f.eks. Samsung BD1400 (?).

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •