konfirmasjon nærmer seg med stormskritt!!! marantz 7002 vs. denon 3808?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

marantz på triangle

idag hørte jeg altså marantz 7002 på triangle altea høyalere, det hørtes veldig bra ut, men så gikk ejg en tur på hifi-klubben og de mente at marantz-en var ingenting i fhdt. denon sin 3808..noen meninger om dette?

skal høre på denon sin modell i slutten av denne uken eller begynnelsen av neste uke.

siste spørsmål:

er det noen som har erfaringer med denon og triangle sammen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    marantz-en var ingenting i fhdt. denon sin 3808..noen meninger om dette?
    Hehe. Husk at dette var selgerens ord...
    Det er nok bare du som vet om du kommer til å like Denon bedre enn Marants.
    Vi har alle forskjellige preferanser. Les gjerne litt tester av reciverene. Da får man en liten peiling på forskjellene.

Selv har jeg ingen erfaringer med denon og triangle sammen, så det må noen andre svare på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg får se hva jeg liker best da, når jeg først får hørt hva denon har¨å by på i neste uke

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubben sier naturligvis at Denon er mye bedre............, en selger vil alltid promotere sine produkter mest

Du er "ung" og det er veldig lett å ta for lett på det en selger sier. Stol på dine egen hørsel og magefølelse.
    Nå er Triangle og B&W relativt forskjellig i når det kommer til spillestil, og det anbefales ikke at du dømmer forsterkerne utifra dette når dem er kombinert med forskjellige høyttalere i forskjellige rom. Har du vurdert hjemlån av de aktuelle forsterkerne med aktuelle høyttaler?

Om ikke annet er alle forsterkerne du ser på meget bra. Det er nyanser og filosofier som skiller disse forsterkerne (produsentene) fra hverandre. Musikalitet er noe som alltid har ligget Marantz hjerte nært, og tviler sterkt på at SR7002 er noe unntak. Denon har alltid likt å få "mest mulig" inn i produktene sine, og låter bra, men er liksom ikke helt "der" når det kommer til musikk. Det har en tendens til å bli noe kjedelig. Onkyo har en spillestil som kan minne om en kombinasjon av Marantz og Denon og stiller sterkt på både film og musikk. Samtlige av produktene du ser på har en "varm" klang, Marantz kan dog helle noe mer mot det litt nøytrale og korrekte.

Når det gjelder styrker og utstyr på receiverne er det opp til deg å bli enig med deg selv om hva du vil/skal ha. Det er ikke et lett segment å kjøpe produkter i siden det tross alt er en del å velge mellom, men hold hodet kaldt og stol på ørene og magefølelsen din

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hjemmelån

det med hjemmelån, er bare fryktelig redd for at jeg skal få merker/riper er jo bare 14 også uansett, og så må jeg jo tross alt bære det opp 2 etasjer og ned igjen.

men uansett så kan jeg vel egentlig ikke velge feil, disse valgene..men det er vel uansett gøy å gå max utbytte av det jeg kjøper for mine behov og krav...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om alle disse reciverene virkelig leverer varene, og oppnår meget gode testresultater i fagpressen, så er det nok bare et par av de som virkelig vil gi deg det du er ute etter ; Max utbytte.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bullshit
    det med hjemmelån, er bare fryktelig redd for at jeg skal få merker/riper er jo bare 14 også uansett, og så må jeg jo tross alt bære det opp 2 etasjer og ned igjen.

men uansett så kan jeg vel egentlig ikke velge feil, disse valgene..men det er vel uansett gøy å gå max utbytte av det jeg kjøper for mine behov og krav...

Det med riper og merker er ikke noe problem. Du får med orginal eske så frakten går smertefritt også kan du nok sikkert få hjelp fra noen andre i heimen til bæring og sette den opp uten skader. Om du er litt ivrig kan det fort gå gale :P

Men hjemlån er nok det beste. Uansett hvor mye du tester i butikken har det ca ingenting å si hvordan det låter hjemme eller en 2-3 dagers testing med musikk og film. Autokalibrer og ett par ganger for å få maks utbytte, autokalibrering må gjøres ivertfall 3 ganger pga. det blir forskjellig hver gang.

Personlig skal eg ta en Denon 3808 på hjemlån og teste om ikke så lenge
    Den skal vist ha en veldig god mellomtone og overgangen fra mellomtone til diskant skal gå med så fin gli att diskanten ikke blir pågående og agresiv. Noe som eg tror passer mine høytalre.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •