2 par cv cls 215 som trenger kraft

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2 par cv cls 215 som trenger kraft

Hei Nå har det seg slik har 2 par Cerwin Vega Cls 215 som trenge litt kraft. Har sett litt på forsterkere , men er ikke helt sikker på hva som vil fungere best. Har komt fram til disse , men så var det valget som må tas : 2x Cerwin Vega a2.6kw , 2x carver pm1400 , 2x alto mac 2.4 eller 2x zachry xp2000. Det jeg lurer på er hva som vil fungere best på mine cv , best utnytte.

Newcomer Lefse sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del, ikke bruk billig PA, er det som har gitt CV mye av sitt dårlige rykte. Om du har råd, så hadde nok et par MA Oberon 6.1 blokker funka bra, de koster litt, men lydkvaliteten er bedre enn i PA-forsterkere.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lefse
    For all del, ikke bruk billig PA, er det som har gitt CV mye av sitt dårlige rykte. Om du har råd, så hadde nok et par MA Oberon 6.1 blokker funka bra, de koster litt, men lydkvaliteten er bedre enn i PA-forsterkere.
    Så har MA blokkene stålkontroll på bassene 1600 i dampingfaktor om jeg ikke tar helt feil

Newcomer cv-taggis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja gå får MA, jeg har aldri vært så fornøyd som jeg er i lyden nå etter jeg fikk Midgard 6.1. Billig PA på cv låter skikkelig dårlig og er alt for svakt til cv 215. Jeg vil alldri ha PA på mine CV lenger da jeg syns det låter tørt og kjedelig. Gå får Midgard eller CV amper. Det vil koste en del å kunne kjøpe forsterker til 2 par 215, menn du har jo også ett par CLSC-215??, bruker du Behringer EP-2500 på dem eller:? :? ? jeg hadde det før og noe såm låter dårligere og svakere fins det ikke. Kjøp noe bedre, "vær så snill":-D :-D :-D :-D

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har vert med å bruke midgard 6.1 på 2 par med clsc215 på fest funker godt som bare pokker. så har du cash kjøp de forsterkerene

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes at Clsc 215 også skulle hatt biwire , men får vell lage slik at jeg kan sende behnringeren på diskant og mellomtone og powersoften på bassene. Har 2 effektforsterkere stående nå : Powersoft Digam 3000 i 8 ohm 450 rwatt , så har jeg en Behringer EP-2500 som jeg fikk med på kjøpet av 1 par Cv clsc 215 og 1 par cls 215. Bruke 1 par Cls 215 i dag me powersoften på bassene og Behringer på diskant og mellomtone. Men skulle hatt disse effektforsterkerne på Clsc 215 . Så var det at jeg trenger å få fyrt i gang disse 2 parene cv cls 215 , disse lengter etter effekt/kraft.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-taggis
    Ja gå får MA, jeg har aldri vært så fornøyd som jeg er i lyden nå etter jeg fikk Midgard 6.1. Billig PA på cv låter skikkelig dårlig og er alt for svakt til cv 215. Jeg vil alldri ha PA på mine CV lenger da jeg syns det låter tørt og kjedelig. Gå får Midgard eller CV amper. Det vil koste en del å kunne kjøpe forsterker til 2 par 215, menn du har jo også ett par CLSC-215??, bruker du Behringer EP-2500 på dem eller:? :? ? jeg hadde det før og noe såm låter dårligere og svakere fins det ikke. Kjøp noe bedre, "vær så snill":-D :-D :-D :-D
    Pa fra Carver er RÅmorro sammen med CV!
    Hadde ikke min gamle Carver PT-2400 hatt den forferdelige viftestøyen hadde jeg hatt den enda

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer litt an på lommeboken din.

2xAlto Mac 2.4 koster jo like mye som 1xCV A.2.6KW.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bare 15 år så har ikke stort med penger. Men 2x Alto Mac 2.4 får holde en stund , skal bestille 2xalto mac 2.4 snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har MA 6.1 og syns de spiller ræva :s Og jeg har også CV clsc 215..Etter sånn folk sir om de høytallene så skal de spille som bare det og bassen suser..Det eg opplever er bare høy musikk og bassen er nesten ikkje til stede..Har det mye å si på kabelen fra høytallene til blokkene då? Stua min er vel rundt 12 kvadrat..Har det mye å si det og då?

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har fått det med deg, så trenger Cerwin Vega masse power! Da skjønner jeg ikke helt hvorfor du har TO par med cls-215, når du ikke har råd til forsterkeri.. Det jeg tror de fleste gjør når de er 14-15-16 år gamle og skal ha anlegg, er at de kjøper "drømmehøyttaleren" (regner med at cls-215 er drømmehøyttaleren din nå for tiden), men ikke tenker på at de trenger en bra forsterker for å låte bra. Jeg foreslår at du selger det ene paret og kjøper en ordentlig forsterker. Det vil faktisk låte mye bedre med et par cls-215 og en hælvettes bra forsterker, enn TO par cls-215 med en forsterker som såvidt er bra nok til et par.

Jeg hadde ihvertfall solgt det ene paret og kjøpt MA oberon eller en pa forsterker som carver PT2400 eller lignende..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av trippleight
    Er bare 15 år så har ikke stort med penger. Men 2x Alto Mac 2.4 får holde en stund , skal bestille 2xalto mac 2.4 snart.
    På mine 1515 bruker jeg 2 stk 2.4 på bunnene, samt at disse driver 2 18' Pa subber, på 1515 toppene bruker jeg en noe dyrer pa effekt fra italienske Kind (Kind K-12). Til prisen syntes jeg dette spiller bra, har tidligere kjørt 2x218 Nad på 1515, noe bedre lydkvalitet, ja sikkert, men ikke nok til å forsvare 4 x prisen, og det er nok en del mer effektreserver og kontroll i en 2.4.

Minus med disse er en del egenstøy fra forsterkerene (susing i høytalerene, som er godt hørbar når dem ikke spiller, samt viftestøy, skal også advare at alto mac serien, imotsettning til mistralserien ikke har softstart, noe som byr på problemer dersom du har automatsikringer av den kvikke typen.... Det har jeg... effektene som er oppgitt rundtom angående 2.4 er opplagt feil. Ligger med datablad som fulgte mine 2.4......

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2x Alto Mac 2.4?

2x Alto Mac 2.4? jeg ville faktisk heller ha gått for 2stk. Zachry Xp 1200. di har softstart som ikke Alto Mac 2.4 har. i tillig syntes jeg di spiller bedre en Alto Mac 2.4. har hatt beggedelene å jeg sålgte altoen å beholte XP1200

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp to slike, de gir deg i hverfall nok kraft!!

Eneste dumme er at du må betale litt frakt osv....:neutral:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0