Denon AVC-A1HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 92
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVC-A1HD

Tenkte vi kunne starte en egen "offisiell" tråd for Denon AVC-A1HD:

A/V Surround Amplifier 7-Ch Power Amp

- THX Ultra2 certified 150W x 7ch power amplifier
    - All new circuit layouts that shorten audio and video signal paths for best picture and sound
    - Discrete Devices for ultimate performance in each circuit block (D.D.S.C.-HD)
    - Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio decoders
    - To preserve original sound quality for the room's acoustics at any volume level, Audyssey Dynamic EQ loudness correction technology
    - Realta sxT2 HQV processing for i/p and scaling
    - Deep Color (30/36-bit) and xvYCC broader color space support
    - Discrete construction and circuitry for highest quality video processing
    - HDMI to HDMI scaling up to 1080p
    - HD/SD video noise reduction functionality
    - Network Audio and Photo Streaming
    - Compressed Audio Restorer to enhance digital music files
    - New user interface for easy operation, setup and digital media browsing (G.U.I.)
    - GUI-assisted operation even during 1080p output from HDMI
    - Dual HDMI outputs enabling simultaneous output to video projector and flat panel
    - Three Analog and One Digital, Four Zone multi-source capability
    - Zone 2 OSD with text, Album art is also available
    - Web setup, save and load all settings via Ethernet

DENON | AVC-A1HD | A/V Surround Amplifier 7-Ch Power Amp
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt forsterkeren i litt over to uker og er meget godt fornøyd hittil. Har dukket opp ett par spørsmål. Er nybegynner når det gjelder Audyssey MultEQ XT. Når jeg kjører auto-oppsettet så setter den avstanden til subwooferen til ca 0,1 m selv om den står ca. 3,5 m unna. Er dette riktig? Har lest en annen plass at subwooferen skal settes opp manuelt når det gjelder Audyssey. Hva er korrekt?
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow. Gratulerer med en rå reciver ! Godt med inn og utganger på denne modellen. 3 SW ut liker vi

Lurer på om Audyssey MultEQ XT kalibrerer alle de evt. 3 subbene induviduelt ?

Når jeg kjører auto-oppsettet så setter den avstanden til subwooferen til ca 0,1 m selv om den står ca. 3,5 m unna. Er dette riktig?
    Mest sannsynlig har MultEQ XT gjort det riktige.
    Romkoreksjonen leter ikke etter "hvor langt unna subben står" , men ; "hva blir riktig avstandsinnstilling for å oppnå best bass (og integrering med de andre HT) i lytteområdet" .

Hvis du ikke er fornøyd med Autokalibreringen. Kjør den en gang til.
    Noen rom er litt vanskelig å finne "riktig" målemetode for å oppnå et bra resultat. Spessielt L formede rom.

Her er noen tips :
    Det kan være at man har målt opp et litt for stort lytteområde. Ikke begynt med sweetspot. Målt i feil høyde. Plassert målemic for nært en vegg ( ikke plasser målemic nermere enn 50cm fra en vegg pga refleksjonene ) . Eller for nær høyttalerene eller utenfor dems spredningsområde for den slags skyld.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne forsterkern er veldig intresang og aktuell for meg, med tanke på prisen og hva man får

Eneste eg lurer på er om det har noe for seg å biampe frontene og senter om det går da. Eller om forsterker bare sliter seg selv ut da ?

Ser den ligger på 37.988,- hos hifiklubben i produkt katalogen. Noe som er en overkommelig pris for meg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor ligger de største forbedringene vis a vis 4308? Antar at begge er ganske likt utstyrt når det gjelder innganger og prosessor osv.?

Dreier det seg om mer påkosta komponenter generelt og dermed bedre lyd og bilde ut fra denne?

Fikk du hørt/sett på 4308 før du kjøpe denne Trond?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok MYE bedre bildeprosessor og lyd på AVC-A1HD en 4308. 4308 har vel rimelig lik lyd som 2808 og 3808 som koster mer en 7000kr mindre en 4308 !
    AVC-A1HD har flere instillinger i setup menyen (har eg lest) også har den mulighet for 9.3 lyd. Med 6 bakhøytalere og 3 subber uten Ysplitt til forsterkern.

Forsterker delen er nok sikkert ganske så lik selv om den skal vere litt kraftigere en 4308.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det er snakk om 3sw ut...hva betyr dette i praksis for LFE signalet? Kan man bruke to av utgangene til å kjøre stereo på stereo lytting? Eller er det bare enklere å slippe alle Y-ledd?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det eg har lest i manualen virker det som om den bare kalibrere SW1 og SW2 og SW3 er for å slippe Y-ledd. Men på musikk ser det ut som om du kan få kjørt SW1 og SW2 i stereo att den deler bassen som den gjør til høytalrene.

Vet ikke om eg har rett, men du kan jo lese manualen du og se om du blir noe klokere. Les på side 32 i manual linken og du vil se settings av de 3 subbene. Og som det ser ut kan man bruke SW1 til LEFT, SW2 til Right og SW3 til LFE lyd. Så tror den kalibrere alle 3 om du kobler det rett. Skal uansett få lånt med meg en slik Denon AVC-A1HD og teste når den kommer i hifiklubben Bergen. Da skal eg skrive hva eg synst !

Link til manual :
    http://www.denon.co.uk/site/datadir/...d_AVC-A1HD.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Etter det eg har lest i manualen virker det som om den bare kalibrere SW1 og SW2 og SW3 er for å slippe Y-ledd. Men på musikk ser det ut som om du kan få kjørt SW1 og SW2 i stereo att den deler bassen som den gjør til høytalrene.

Vet ikke om eg har rett, men du kan jo lese manualen du og se om du blir noe klokere. Les på side 32 i manual linken og du vil se settings av de 3 subbene. Og som det ser ut kan man bruke SW1 til LEFT, SW2 til Right og SW3 til LFE lyd. Så tror den kalibrere alle 3 om du kobler det rett. Skal uansett få lånt med meg en slik Denon AVC-A1HD og teste når den kommer i hifiklubben Bergen. Da skal eg skrive hva eg synst !

Link til manual :
    http://www.denon.co.uk/site/datadir/...d_AVC-A1HD.pdf
    Betyr dette at AVC-A1 korrigerer frekvensen og fase over hele spekteret, fra dypbass til diskant? Og at en dermed kan klare seg med sub(er) uten innebygd egen frekvenskorreksjon/eq?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt rå forsteker. Det er tydelig at Denon kan å designe forsterkere innvendig. Sprettet lokket på en 3808 og den er milevis foran f.eks. Yamaha 3800/1800 som ser ut som et ormebol innvendig.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet i tyske Heimkino. Les testen her:

DENON Deutschland | Informationen und technische Daten | AVC-A1HD

Fikk ganske bra kritikk!

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Odd J
    Hvor ligger de største forbedringene vis a vis 4308? Antar at begge er ganske likt utstyrt når det gjelder innganger og prosessor osv.?

Dreier det seg om mer påkosta komponenter generelt og dermed bedre lyd og bilde ut fra denne?

Fikk du hørt/sett på 4308 før du kjøpe denne Trond?
    A1HD har 6 HDMI innganger 4308 har bare 4

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener dere om A1HD kontra Yamaha DSP-Z11?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjeldene som er størst i mine øyner er vel menyen, design, filmlyd og musikklyd. Ville ha testet begge to om man skal kjøpe en av de, selv har eg mest lyst på A1HD og skal mest sansynlig teste denne ut om ikke så lenge. (Må få meg ett mastercard først slik att eg kan låne den med meg hjem fra HiFi klubben)

Det STORE positive med denon er jo utsende, fjernkontroll og mulighet for 3 subber uten ysplitt. De de enda mangler er utgang for Bi amp av senter og front uten y splitt

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Z11 har jo da mulighet for 11.2 oppsett og det var vel derfor jeg selv gikk for denne forsterkeren. 2 sub'er bør kanskje strengt tatt holde?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja 11.2 er nok tingen om man har plass til det
    Tror nok ikke du blir misfornøyd med den, men ville vel kansje vurdert en effektforsterker til senter og frontene. Selv kan eg ambefale Earthquake Cinenova til B&W, den passet perfekt ilag med Matrix 802 S3 som eg hadde og har kreftert til alt du vil ønske.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Odd J
    Betyr dette at AVC-A1 korrigerer frekvensen og fase over hele spekteret, fra dypbass til diskant? Og at en dermed kan klare seg med sub(er) uten innebygd egen frekvenskorreksjon/eq?
    Ja. Dette kan forøvrig de billigere Denonreciverene også. Eks. 2808,3808, og
    4308 har alle Audyssey multeqXT som er i stand til dette.

Det jeg fortsatt lurer litt på er om man med AVC-A1 kan kalibrere alle subbene induviduelt. Både ved hjelp av Audyssey og evt. manuelle innstillinger. Har ikke fått noen sikker bekreftelse på dette.

Personlig savner jeg mulighet for justerbart subsonic filter og mulighet for å velge hvor brå deling man ønsker på hver induviduelle kanal. Har enda ikke sett noen recivere som har disse funksjonene...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det hadde vert noe AndyMcnebb. Er masse små ting som de burde tatt med, er jo ikke vanskelig å legge det inn heller sikkert....

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Hehe, ja 11.2 er nok tingen om man har plass til det
    Tror nok ikke du blir misfornøyd med den, men ville vel kansje vurdert en effektforsterker til senter og frontene. Selv kan eg ambefale Earthquake Cinenova til B&W, den passet perfekt ilag med Matrix 802 S3 som eg hadde og har kreftert til alt du vil ønske.
    Har ikke sjekket selv, men hvor store var dine 802 S3? Tilsvarer de 802 i dag? Trenger jeg i så fall effektforstere til mine 803, samt HTM3S senter? Vet dette er litt utenom forumtråden her, men dette vil jo gjelde ift effekten fra A1HD også, ikke bare Z11.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg ville ambefalt ett effekttrin som exp Earthquake Cinenova Grande, Sunfire eller Dynamic Precision. Alle de skal vere ganske lik i lyden og eg kan garantere att en Earthquake Cinenova funker PERFEKT med B&W 802 S3'ene eg hadde. Personlig synst eg 802 S3 var veldig tungdreven og krevde att eg biampet dem med Earthquaken for å få maks utbytte. Testet og biamping av Pioneer forsterkern min og det ble ikke noe bra i det hele tatt :P

Men du kan prøve først med Z11 og høre hva du syntes. Eller er det bare å teste en Earthquake om du har mulighet. Ville da ambefale att du bi amper frontene om du vil ha GOD lyd på musikk og. Etter eg bi ampet mine første høytalere med mitt earthquake effekttrinn kommer eg nok aldrig til å gå tilbake til single wire !

Og personlig er eg på leit etter effektforsterker som passer JMLab Electra 946'ene mine perfekt. Og det gjør ikke Earthquake/Pioneer komboen
    Skal teste en Denon 3808 og kansje Denon A1HD
    Og Parasound Halo serien som effekt, om eg får fatt i noe test eksemplar.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •