Denon AVC-A1HD - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 92
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser vi har samme forsterker og nesten samme TV. Det skal være ganske enkelt å få bilde på TV'n med HDMI fra forsterkeren. Jeg bruker Input 4 til forsterkeren (1 og 3 kan også brukes hvis jeg ikke husker helt feil). Du må slå på HDMI i menyen på TV'n til den ingangen du kobler HDMI kablen fra forsterkeren til. HDMI er slått av som standard valg.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer Camst648 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg takker så mye. skal prøve og flytte hdmi kabelen fra forsterkeren til en av de posisjonene jeg benyttet hdmi kabel til før forsterkeren /m annlegget kom. 1 eller 3. har nok sikkert satt den på den 3'dje posisjonen. får prøve i morgen. Jeg bukker dypt for Trond. takker

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker igjen for tipset. det gjorde hele forsjellen. ting fungerer nå riktig bra.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Får strålende omtale hos Area DVD 31/8.

"Die Krönung des Imperators: Mit brillanten, Maßstäbe setzenden audiovisuellen Leistungen sichert sich der AVC-A1HDA das höchste Testprädikat."

XXL-TEST: AV-Vollverstärker Denon AVC-A1HDA mit Denon Link 4th (31.08.2009)
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har blitt endel Blueray filmer i det siste på min AVC-A1HDA, men jeg er ikke spesiellt fornøyd med lyden på Dolby True HD. Må ofte øke volumet til mellom -4 og - 8 db. Normalt kjører jeg på -18 db på DVD'er.

Synes også lyden er veldig innestengt og nivået på frontene er svakt når jeg bruker DD True HD. Noen som har erfart dette ?

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Det har blitt endel Blueray filmer i det siste på min AVC-A1HDA, men jeg er ikke spesiellt fornøyd med lyden på Dolby True HD. Må ofte øke volumet til mellom -4 og - 8 db. Normalt kjører jeg på -18 db på DVD'er.

Synes også lyden er veldig innestengt og nivået på frontene er svakt når jeg bruker DD True HD. Noen som har erfart dette ?
    Heisan Kan ikke si at jeg har dine erfaringer. -18 på mitt eget opsett er veldig høyt og det benytter jeg bare til musikk. -8 til -4 er hos meg så og si uutholdelig og frembringer svette tokter hos mine sarteste venner. har du kjørt høyttaler auto opsett ? Jeg er desverre ikke teknisk nok til og løse ditt problem, synd. men finner noen ut av det, post det gjerne her så vi alle kan lære. Håper det fikser seg.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det kommer en hardware oppgradering til AVC-A1HD i løpet av høsten. Er offisielt på Denon USA sine sider: DENON US | Product Update & Upgrades

It’s Official! Denon will be offering an upgrade to our flagship A/V Surround components, the AVR-5308CI. The upgrade program will begin in October and will include the following feature enhancements to these already incredible products, ensuring them of being the entertainment centerpiece to their owners’ home.
    What is included in this upgrade

* Audyssey MultEQ XT32 (including Audyssey Pro)
    * Audyssey DSX Surround Processing
    * Dolby PLIIz Surround Processing
    * 3D Video Pass-through via HDMI

How do you get this upgrade?
    The upgrade will be done via both hardware and firmware, and will be done at our many Denon Factory Service Centers around the country. Click Here to go to our Updates & Upgrades Page.
    How much does this upgrade cost?

Pricing for the upgrade will be $1099 and will also include the return shipping and new box and packing if needed for shipping to or from from the Service Center.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette var intresant. gleder meg til og se og lese mer om dette i månedene som kommer. burde være mulig og etter hvert finne informasjon som ligger litt bedre til geografisk også. Takker så mye for tipset. :-D

Newcomer Jaune sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AVC-A1XV vs. AVC-A1HDA

Noen som har sammenlignet denne mot AVC-A1XV, er nær ved å bytte til en HDA. Men skeptisk som jeg er så jeg veldig usikker på forsterker delen til HDA. At det er en god prosessor innen lyd og bilde er jeg ikke i tvil om. I dag er ikke XV'en mer enn akkurat nok på mine høyttalere.

Noen som vet når ca. på året Denon slipper nye modeller, savner HDMI 1.4 på HDA, men det kommer nok på neste. Jeg er jo usedvanlig fornøyd med XV, savner det siste på lyd og bilde fronten.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke noen nye toppmodeller på gang fra Denon etter det jeg har hørt. Men det kommer en hardware og software oppdatering med bl.a. 3D til høsten.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Ser ut som det kommer en hardware oppgradering til AVC-A1HD i løpet av høsten. Er offisielt på Denon USA sine sider: DENON US | Product Update & Upgrades

It’s Official! Denon will be offering an upgrade to our flagship A/V Surround components, the AVR-5308CI. The upgrade program will begin in October and will include the following feature enhancements to these already incredible products, ensuring them of being the entertainment centerpiece to their owners’ home.
    What is included in this upgrade

* Audyssey MultEQ XT32 (including Audyssey Pro)
    * Audyssey DSX Surround Processing
    * Dolby PLIIz Surround Processing
    * 3D Video Pass-through via HDMI

How do you get this upgrade?
    The upgrade will be done via both hardware and firmware, and will be done at our many Denon Factory Service Centers around the country. Click Here to go to our Updates & Upgrades Page.
    How much does this upgrade cost?

Pricing for the upgrade will be $1099 and will also include the return shipping and new box and packing if needed for shipping to or from from the Service Center.
    Engelsk :Denon 3D Edition Upgrade AVC-A1HDA / AVP-A1HDA
    Tysk :Denon 3D Edition Upgrade AVC-A1HDA / AVP-A1HDA

Deck

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg allerede

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Gleder meg allerede
    Jeg også, spesielt nå når det er bekreftet at vi får Audyssey Pro, det ble avgjørende for meg.....

Deck

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DENON AVC-A1HD/AVP-A1HD 3D/HDMI 1.4 oppgradering | Hi-Fi Klubben

10.000.-
    men jeg tror HFK roter litt med info her:

Hardware-oppgradering til Denon AVC A1HD/HDA og AVP A1HD/HDA.
    Nye funksjoner i oppgraderingen: DTS Neo:X, Denon Link 4th, (er allerede i A-versjonen), HDMI 3D-støtte, Dolby PLIIz, Audyssey MultEQ XT32, Audyssey DSX (maks. 9 kanaler), Audyssey Pro kompatibel.
    Deaktiverte funksjoner fra basismodell: Night Mode (kan erstattes med Audyssey Dynamic Volume), Surround Back, DTS Neo:6 dekoding av DSD-signaler (SACD)
    Innhold: Oppgraderingsmodul, ny kalibreringmikrofon og transportkasse
    Surround Back deaktivert?
    Tror og håper at de mener Surround B, og at vi som kjører med 2 side og 2 bak fortsatt kan gjøre det

Deck

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble dyrere enn jeg hadde håpet. Tippet rundt 6000 kr. etter priser som ble antydet rett etter oppgraderingen ble kjent.

Regner med at Denon har kontroll når det gjelder funksjoner som blir deaktivert og at Hi-Fi Klubben ikke har full oversikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deckarep

...Surround Back deaktivert?
    Tror og håper at de mener Surround B, og at vi som kjører med 2 side og 2 bak fortsatt kan gjøre det

Deck

Hei alle sammen

Jeg skrev følgende på AVS Forum i går:

"I now have an e-mail response from Denmark. They have been in contact with Denon regarding my questions.

As previously stated, surround B will be disabled.

Audyssey DSX will be up to 9 channels, this due to lack of processing power in the AVP for the Audyssey platform. DTS Neo:X will be 11.1.

HDMI will be 1.3 (with 3D).

They will start upgrading in 2-3 weeks."

David

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deckarep

Surround Back deaktivert?
    Kan det ha sammenheng med at Audyssey har gått vekk fra Surround Back?
    Som er erstattet med høyde og bredde kanaler...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Kan det ha sammenheng med at Audyssey har gått vekk fra Surround Back?
    Som er erstattet med høyde og bredde kanaler...
    Skriveleif eller manglende kunnskap hos klubben :-D

Surround B blir deaktivert. Iom at finnes en god del film som bruker 7.1, så ville det vært merkelig om de fjernet surround back muligheten.

Jeg har 7.0 idag, med AVP-A1HD og vil , etter oppgradering, prøve meg med høyde kanaler dvs 9.0. Sub(er) kommer neste år og da blir det enten 9.1 eller 9.3 (avhengig av økonomien)

Bredde blir det vanskeligere å få til mtp plassering.

Deck

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er forsterkeren pakket og klar til å sendes til Danmark for oppgradering. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet min oppgraderte AVP idag.
    Den var egentlig klar til å bli hentet sent sist uke, men måtte prioritere jobb og noen andre ting.

Planen er at den skal kobles opp iløpet av helgen.

Deck

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •