Denon AVC-A1HD - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 92
    Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er det ikke et nytt produkt det er snakk om.. fysisk er den helt identisk.
    Det er kun snakk om en litt stor software oppdatering med en ny room EQ blandt annet

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimm
    Nå er det ikke et nytt produkt det er snakk om.. fysisk er den helt identisk.
    Det er kun snakk om en litt stor software oppdatering med en ny room EQ blandt annet
    Ikke glem Dynamic Volume. Hvis det funker like bra som Dolby Volum så er det et must på tv-sendinger der lydnivået endrer seg mye fra kanal til kanal (og ikke minst reklamer).

Men jeg synes at Denon kunne oppgradert til THX Ultra2 Plus når de først var igang med løpende endringer.

Så gjenstår det å se hvor stor prisøkningen blir. NOK har jo falt som en stein mot både Yen, USD og Euro så det er nok mulighet for en markert prisøkning vil jeg tro.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaterte min problemfritt til A utgaven for ei ukes tid siden. Bra service av Hi-Fi Klubben å gi oss denne oppdateringen gratis når f.eks. folk i UK og Tyskland må betale for den.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som er nytt i A modellen ?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Fra HFK sine sider.

HDMI-CEC funksjonen gir også sitt bidrag til de suverene brukermulighetene. Dette betyr kort fortalt at fjernkontrollen kan utveksle informasjon med TVen din eller andre CEC-kompatible apparater – også fra andre produsenter. På denne måten kan du ta deg av de fleste betjeningsoppgavene med bare en fjernkontroll.

AVR-modellene samt AVC A1HD har også fått to andre spennende funksjoner: Audyssey Dynamic Volume og Audyssey Dynamic EQ. Førstnevnte overvåker lydstyrken på programmaterialet og sørger for at det valgte lyttenivået konstant opprettholdes – selv om du skifter signalkilde eller kanal på TVen. Dermed trenger du ikke lenger å skru opp og ned lyden i takt med reklameblokkene, og den avanserte digitale teknologien sørger for å optimere dynamikken i lyden slik at hi-fi kvalitetene bevares. Dynamic EQ er en avansert digital ”loudness”-funksjon som tilpasser lyden til lavt volum. Alle tiders til sent om kvelden når ungene har lagt seg. Du har også muligheten til å lagre tre personlige grunninnstillinger, slik at du på et øyeblikk kan skifte mellom for eksempel den optimale innstillingen til film og til musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Men jeg synes at Denon kunne oppgradert til THX Ultra2 Plus når de først var igang med løpende endringer.
    Hve mener du med at de kunne oppgradert til det?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På AVC-A1HD og AVP-A1HD så er det bare Audyssey Dynamic Volume som er nytt. På AVR-3808 og AVR-4308 kommer Audyssey Dynamic EQ og CEC i tillegg. Dette har AVC-A1HD og AVP-A1HD fra før.

DENON AV-Receiver - firmware upgrade

Oppgraderingen koster £75 i UK og 100 Euro i Tyskland. I Norge koster den 345 kr for AVR-3808 og AVR-4308.
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, må vi ta med oss AVC-A1HD til HFK for å få den oppgradert, eller kan vi gjøre dette via nettet ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hmm, må vi ta med oss AVC-A1HD til HFK for å få den oppgradert, eller kan vi gjøre dette via nettet ?
    Dette kan gjøres via nettet. Men tror det er billigere å gjøre dette hos HFK. 348,-

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontakt butikken der du kjøpte den og få de til å bestille verdibeviset. Jeg hentet mitt i butikken og foretok oppdateringen over nettet hjemme. Hvis du har tatt alle tidligere oppdateringer sjøl hjemme så skal dette gå greit.
    OBS! For AVC-A1HD så koster det ingen ting.

Annet tilbehør: DENON A-upgrade kit

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Paddington
    Hve mener du med at de kunne oppgradert til det?
    Konkurrentene fra Yamaha og Pioneer har jo THX Ultra2 Plus, så jeg synes Denon også må få det inn i sitt flaggskip.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Konkurrentene fra Yamaha og Pioneer har jo THX Ultra2 Plus, så jeg synes Denon også må få det inn i sitt flaggskip.
    Fordi?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på det samme.
    Har stått THX Ultra ditt og datt på div. forsterkere jeg har hatt men aldri helt skjønt vitsen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Fordi?
    For å henge med i markedssituasjonen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så gjenstår det å se hvor stor prisøkningen blir. NOK har jo falt som en stein mot både Yen, USD og Euro så det er nok mulighet for en markert prisøkning vil jeg tro.
    Har nå dukket opp på Klubbens sider som AVC-A1HDA. Prisen har økt med 6 000 kr. Glad jeg kjøpte for 6 mnd. siden.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Har nå dukket opp på Klubbens sider som AVC-A1HDA. Prisen har økt med 6 000 kr. Glad jeg kjøpte for 6 mnd. siden.
    Så det ja. Kjipern.

Men kommer uansett til å se ann situasjonen etter CES messen i Las Vegas i januar.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    01.01.09 = Pris kr 50.598,00

Vi får håpe euroen detter mot kroner igjen gitt...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå kjøpt en QNAP TS-219 NAS som jeg ripper alle platene i flac over på. Har testet den innebygde nettverksspilleren i AVC-A1HD (m. Accuphase E-450 som effektforsterker) og synes den fungerer overraskende bra.
    Noen som har peiling på hvordan lydkvaliteten er sammenlignet med en Squeezebox/Transporter/Linn Majik DS?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det kommet en firmware oppdatering med Denon Link 4th for Denons kommende Blu-ray spillere.

Newcomer Camst648 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Trond :-D.
    Jeg ser at du har omlag samme TV-forsterker som meg, jeg har et lite problem som du kankje kan vere behjelpelig med. Jeg har alle mine komponenter kobblet til forsterkeren. og en hdmi kabel fra den og ut til tv'n. du er muligens en ekspert på området så du rister vel på hodet, men jeg har problemer med og få bilde ut på skjermen. har lest i instr. boka til tv'n (s.64 i den tykke svarte), men der står det noe om å koble lyden fra tv'n til forst. og denslags og ikke slik som jeg ønsker. har prøvd og klikke meg igjennom menyene på Tv'n men jeg finner ikke ut av hvor det er man velger at det er en forsterker man har kobblet til tv'n og ikke en dvd el. er jeg ute på bærtur her ? kan noen i værden hjelpe meg til og finne veien "hjem". har ligget på magen i 2 dager å lagt høytt. kabler og bært annlegg opp trapper. så jeg er sikkert litt på tuppa. alle gode løsninger motas med evig takknemmelighets gjeld. (ikke skriftelig). Jeg har nettop kjøpt annlegget, hele suppa (tv'n hadde jeg fra før), rasende dyrt. Håper på noen forløsende ord om hjelp her.
    Hilsen Camst'n

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •