ADVARSEL: Dekoderfeil (DTS-HD MA) i enkelte receivere (fra Yamaha og Onkyo)! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 21 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 406
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk ikke spilt den av før jeg la inn ny fw på spillern, så den kan nok være årsaken til problemet.

Får håpe det blir ordnet snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Da er det en firmware ut til Onkyo. Du kan selv legge inn denne på eget ansvar.

ONKYO
    IMAGINATIVE SIGHT & SOUND
    DSP Firmware Update of TX SR 605, 705, 805, 875 and TX NR 905
    Bugfix: Pop-noise with some HD-DTS material
    To carry out the update you will need the software supplied by ONKYO, a PC with the possibility to burn
    a an Audio-CD, a CD player with optical output, an optical cable and your Receiver!
    Note: Warning! During the writing process, DO NOT turn off the power or disconnect
    the optical cable. If the writing process is only partially completed, the Receiver’s
    Flash IC may need to be replaced. Some CD/DVD players are not suitable for this update.
    ONKYO advise that if the writing process does not work, please try a different player.
    1. Unzip the file, burn it as Audio-CD and finalize it.
    File CD_SR6050_08214A.wav is used for TX SR 605 only!
    File CD_SR805 123_08214A_07518A_07820B.wav is used for all other models of x05 series.
    Please put the CD into the CD player and connect the player to Optical Input 1 of the receiver.
    2. Switch on the receiver. Wait for 10 seconds. Then press and hold the “DISPLAY” button and while
    holding it press the “STANDBY/ON” button. This will show in the display the main firmware versions
    within the unit.
    TX SR 605:
    Within 3 seconds, press the Tone “ +“ button twice. Now display is showing the DSP firmware
    version, press the “CD” button on the Receiver, then press Play on the CD Player. The Receiver’s
    display will now say “S/PDIF Update…” for about 15 seconds then “Writing…” for about 30 seconds.
    When the writing process has finished the display will say “Complete!”, then “Clear”, then the
    Receiver will go to Standby mode. It is possible, that the unit will not switch OFF automatically, in
    this case wait for another 10 minutes before switching OFF manually.
    TX SR 705 – SR 875 and TX NR 905:
    Within 3 seconds, press the Tone “ +“ button. Now the display showing the DSP 1 st firmware version,
    press the “Return” button on the Receiver, then press Play on the CD Player. The Receiver’s display
    will now say “S/PDIF Update…” for about 15 seconds then “Writing 1 st DSP…” for about 15 seconds,
    than again S/DIF Update. Now you see “Writing 2 st DSP…” than again S/DIF Update before it
    changes to “Writing 3 st DSP…” When the writing process has finished the display will say
    “Complete!”, then “Clear”, then the Receiver will go to Standby mode. It is possible, that the unit will
    not switch OFF automatically, in this case wait for another 10 minutes before switching OFF manually.
    3. Now the update is complete! You can check that it has been successful if you read out the FW
    version:
    Switch on the receiver. Wait for 10 seconds. Then press and hold the “DISPLAY” button and while
    holding it press the “STANDBY/ON” button. The display will show now the Firmware version's.
    This will disappear from the display after a few seconds and the Receiver will return to its normal
    mode.
    If you experience any difficulties carrying out this update please contact ONYKO or your local authorised
    Service station. Please note that ONKYO does not accept any responsibility for any damage or problems
    caused by attempting or doing this update.
    Overview of new DSP Firmware version:
    TX SR 605 TX SR 705 TX SR 805 TX SR 875 TX NR 905
    DSP 08214A 1. SR8051/08214A 1. SR8051/08214A 1. SR8051/08214A 1. SR8051/08214A
    2. SR8052/07518A 2. SR8052/07518A 2. SR8052/07518A 2. SR8052/07518A
    3. SR8053/07820B 3. SR8053/07820B 3. SR8053/07820B 3. SR8053/07820B

RapidShare Webhosting + Webspace

Hei.
    Kan du hjelpe meg med og finne rett Firmware Update til min TX SR 605. (File CD_SR6050_08214A.wav) Det ka jo ikke vær den du henviser til (link), eller?
    Mvh.
    Geir.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geirtore
    Hei.
    Kan hjelpe meg med og finne rett Firmware Update til min TX SR 605. (File CD_SR6050_08214A.wav) Det ka jo ikke vær den du henviser til (link), eller?
    Mvh.
    Geir.
    Det kan jeg vet du.

Her er en link til 605 sin firmware.

Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Har sett ferdig AVP 2, og hadde mange plasser hvor lyden blir borte og bildet ser ut til å gå fortere.

Det med bildet skjedde ca 4 ganger, lyden ca 6-8 ganger.

Har noen andre sett denne og hatt lignenede problemer?

Er dette et resultat av fw oppgraderingen eller det spillern!
    Håper ikke det er den måten de har fikset bomben på nei. Jeg gikk lei måte Yamaha ordnet dette problemet, angret min 1800 og kjøpte Denon 3808 i stedet. Ingen av nevte problemer men oppdateringen over internett suger....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Det kan jeg vet du.

Her er en link til 605 sin firmware.

TAKK TAKK!:-D
    Etter en vellykket (grøssoggru) update er alt som det ska vær, ingen bugg i Eagles Fairwell Concert mer.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har prøvd denne fw update til onkyo 875?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Er det noen som har prøvd denne fw update til onkyo 875?
    Har ikke gjort det ennå, men kommer nok til å gjøre det snart.

Min tråd

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det rareste med hele denne "bitstream bomb" saken er hvordan de respektive merkene ikke bryr seg om kundene sine. Hadde jeg ikke fulgt med i forumer hadde jeg mest sannsynlig før eller siden blåst et sett med høytalere pga feilen. Jeg har Yamaha RX-V1800 og har ikke hørt et pip fra verken LSound eller Yamaha forøvrig. Jeg tror Yamaha og Onkyo skal være veldig glade for at Blu-Ray ikke er mer utbredt og at det ikke er så mange filmer i Norge med DTS-HD MA. Det er kanskje derfor de driter fullstendig i å informere andre enn de som maser om informasjon...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er enig med deg der spoonfeedme. På Avsforum har vistnok Onkyo bekreftet at det er et problem og har gitt forbrukerene mulighet til å laste ned ny firmware. Her på berget derimot er det veldig stille. Tror vi må skrike mer hvis vi skal få noe respons.

Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noken som veit om det er mulig å oppdatere RX-V 1800'en fra ein PS3 ?
    Kan jo rote fram ein optisk kabel og plugge i.

Eller må det være ein rein CD speler?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha lest på AVS Forum at det var en som hadde brukt PS3. Eneste du kanskje må passe på er at output-innstillingene på lyden er satt riktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Mener å ha lest på AVS Forum at det var en som hadde brukt PS3. Eneste du kanskje må passe på er at output-innstillingene på lyden er satt riktig.
    Ja...

Og eg brente cd'n i Nero, vanlig audio cd, med sluttføring av cd'n slik at man ikkje kan brenne inn meir på den.

Litt usikker akuratt no... får prøve å rote meg innpå AVS forumet da.

Edit:

Ser du med ein gang at den tar i mot firmwaren eller må du vente 6 minutter før det skal skje noke i displayet?

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med xbox 360 mot Onkyo 875 da? Den har jo også optisk utgang. Kan man risikere at det går "åt skogen" hvis man bruker feil kilde?

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det står Found Header når du trykker på play på dvd\cdspillern, så slettes det noe, og så installeres det noe, før det stopper og litt. Deretter står det sucsess og så Please Master off.
    Ferdig.

Tar ca 6 minutter og 10 sekunder.

gjelder yamaha rxv-1800

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christian
    det står Found Header når du trykker på play på dvd\cdspillern, så slettes det noe, og så installeres det noe, før det stopper og litt. Deretter står det sucsess og så Please Master off.
    Ferdig.

gjelder yamaha.
    He He det skjedde da ikke meg Brente filen til en cd og kjørte i gang, sto "Found Header" og den slettet noen filer kan du si Men så fikk jeg da plutselig "Play Again" i displayet. Og jeg kjørte en gang til og den slettet filer så det sang slik den gjorde første gangen. Men så fikk jeg en mld hvor det sto noe slik som "Write NG" og der sto den.

Og da skjedde det i grunn ikke så mye mer. Cdn hadde jo stoppet så jeg slo av Yamahaen til slutt og slo den på igjen.

Hmm ingen lyd gitt og stort sett ikke noe som virket. Så begynte den og slå seg av og på helt av seg selv. Ble litt bekymret da kan man si. Tenkte da at jeg skulle brenne en ny cd med firmware men hadde ikke flere der og da. Og dette var sent på kvelden så jeg slo av hele dr...en og gikk til sengs.

Etter jobben kvelden etterpå ble det kjøp av nye plater og hjem og brenne filen på nytt.

Kjørte i gang igjen og "Found Header" lyste opp i displayet som før. Etter noen minutter sto det heldigvis "Update sucess" og "Master Off"

Så nå er den like frisk som den var før eller den er vel i grunn friskere enn den var før da

Må ha skjedd ett eller annet med den først cdn jeg brant ut, men det gikk da bra til slutt selv om jeg var litt bekymret på jobben den dagen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får kanskje prøve å brenne ein ny cd...

http://img293.imageshack.us/img293/8...8195638eg6.jpg

http://img293.imageshack.us/img293/9...8195656qg3.jpg

http://img293.imageshack.us/img293/7...8195711ev8.jpg

http://img293.imageshack.us/img293/1...8195726vd4.jpg

Vis noken som har brent ut før, gidder å sjekke bilda over instillinger i nero hadde det vore fint. Satte nå brennehastigheita ned på 8x også. Snodige saker.

Edit: Foresten, kvifor er det HAN com port på 1800'n? Er jo han på pc'n også... og kablene er HAN-HUN!
    Tydligvis ikkje mekka for at kven som helst skal plugge det i sammen.

Ferdig.

gjelder yamaha.
    Virker som den aldri kjem i gang her.
    Står bare CDDA Upgrader 1800.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferdig.

gjelder yamaha.
    Du bør kanskje presisere at ca. 6 minutter gjelder Yamaha RX-V1800.

På Yamaha RX-V3800 tok det ca. 30 minutter før firmware-oppdateringen var ferdig. Dette var med USB minne-pinne.

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cornel
    Får kanskje prøve å brenne ein ny cd...

http://img293.imageshack.us/img293/8...8195638eg6.jpg

http://img293.imageshack.us/img293/9...8195656qg3.jpg

http://img293.imageshack.us/img293/7...8195711ev8.jpg

http://img293.imageshack.us/img293/1...8195726vd4.jpg

Vis noken som har brent ut før, gidder å sjekke bilda over instillinger i nero hadde det vore fint. Satte nå brennehastigheita ned på 8x også. Snodige saker.

Edit: Foresten, kvifor er det HAN com port på 1800'n? Er jo han på pc'n også... og kablene er HAN-HUN!
    Tydligvis ikkje mekka for at kven som helst skal plugge det i sammen.

Virker som den aldri kjem i gang her.
    Står bare CDDA Upgrader 1800.
    hmm....rs232? hvorfor bruker du ikke digital coax eller optisk? =)
    det står nemlig CDDA Upgrader 1800 helt til du trykker på play. når den mottar data så endrer det seg til Found Header osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jauda, til firmware flashinga prøver eg med CD'en.
    Men såg litt på Recever Managern fra Yamaha, og det frista å få den i sving kan du trygt sei.

Bilde av det remote programmet.
    http://img134.imageshack.us/img134/7...8202057gk7.jpg

Firmware oppdateringa mi kjem aldri lengre enn "CDDA Upgrader 1800" når eg trykker play skjer det fint lite i displayet.
    Såg brenninga av CD'n grei ut eller?
    Noken som har prøvd å flashe den med ein PC?
    Med pc så meiner eg å spele av cd'n i windows media player og bruke toslink / coax kabel til sterkern.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jo bare være å brenne fila med riktig innstillinger og kjøre den via optisk kabel fra spiller. Lån deg en annen avspiller.

Side 7 av 21 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •