ADVARSEL: Dekoderfeil (DTS-HD MA) i enkelte receivere (fra Yamaha og Onkyo)! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 406
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det kjappeste er nok å høre med Lsound om hvilket verksted du kan levere den til. Da slipper du å ta ventetiden via Lsound, de må nok sende den videre igjen til en autorisert Yamaha reperatør som gjør det.
    Maila nettopp med LSound og de var veldig imøtekommende. Ny fimware kommer til uka og de dekker transport frem og tilbake. Blir vel imidlertid til at jeg kontakter servicesenteret til Yamaha på Grini i Bærum nær der jeg jobber hvis jeg skal oppdatere. Tro jeg lar noen andre her prøve det først .

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det en firmware ut til Onkyo. Du kan selv legge inn denne på eget ansvar.

ONKYO
    IMAGINATIVE SIGHT & SOUND
    DSP Firmware Update of TX SR 605, 705, 805, 875 and TX NR 905
    Bugfix: Pop-noise with some HD-DTS material
    To carry out the update you will need the software supplied by ONKYO, a PC with the possibility to burn
    a an Audio-CD, a CD player with optical output, an optical cable and your Receiver!
    Note: Warning! During the writing process, DO NOT turn off the power or disconnect
    the optical cable. If the writing process is only partially completed, the Receiver’s
    Flash IC may need to be replaced. Some CD/DVD players are not suitable for this update.
    ONKYO advise that if the writing process does not work, please try a different player.
    1. Unzip the file, burn it as Audio-CD and finalize it.
    File CD_SR6050_08214A.wav is used for TX SR 605 only!
    File CD_SR805 123_08214A_07518A_07820B.wav is used for all other models of x05 series.
    Please put the CD into the CD player and connect the player to Optical Input 1 of the receiver.
    2. Switch on the receiver. Wait for 10 seconds. Then press and hold the “DISPLAY” button and while
    holding it press the “STANDBY/ON” button. This will show in the display the main firmware versions
    within the unit.
    TX SR 605:
    Within 3 seconds, press the Tone “ +“ button twice. Now display is showing the DSP firmware
    version, press the “CD” button on the Receiver, then press Play on the CD Player. The Receiver’s
    display will now say “S/PDIF Update…” for about 15 seconds then “Writing…” for about 30 seconds.
    When the writing process has finished the display will say “Complete!”, then “Clear”, then the
    Receiver will go to Standby mode. It is possible, that the unit will not switch OFF automatically, in
    this case wait for another 10 minutes before switching OFF manually.
    TX SR 705 – SR 875 and TX NR 905:
    Within 3 seconds, press the Tone “ +“ button. Now the display showing the DSP 1 st firmware version,
    press the “Return” button on the Receiver, then press Play on the CD Player. The Receiver’s display
    will now say “S/PDIF Update…” for about 15 seconds then “Writing 1 st DSP…” for about 15 seconds,
    than again S/DIF Update. Now you see “Writing 2 st DSP…” than again S/DIF Update before it
    changes to “Writing 3 st DSP…” When the writing process has finished the display will say
    “Complete!”, then “Clear”, then the Receiver will go to Standby mode. It is possible, that the unit will
    not switch OFF automatically, in this case wait for another 10 minutes before switching OFF manually.
    3. Now the update is complete! You can check that it has been successful if you read out the FW
    version:
    Switch on the receiver. Wait for 10 seconds. Then press and hold the “DISPLAY” button and while
    holding it press the “STANDBY/ON” button. The display will show now the Firmware version's.
    This will disappear from the display after a few seconds and the Receiver will return to its normal
    mode.
    If you experience any difficulties carrying out this update please contact ONYKO or your local authorised
    Service station. Please note that ONKYO does not accept any responsibility for any damage or problems
    caused by attempting or doing this update.
    Overview of new DSP Firmware version:
    TX SR 605 TX SR 705 TX SR 805 TX SR 875 TX NR 905
    DSP 08214A 1. SR8051/08214A 1. SR8051/08214A 1. SR8051/08214A 1. SR8051/08214A
    2. SR8052/07518A 2. SR8052/07518A 2. SR8052/07518A 2. SR8052/07518A
    3. SR8053/07820B 3. SR8053/07820B 3. SR8053/07820B 3. SR8053/07820B

RapidShare Webhosting + Webspace
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det finnes noen tilsvarende prosedyre for Yamahamodellene. Har liten lyst til å leve uten min RX-V1800 i en uke...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Noen som vet om det finnes noen tilsvarende prosedyre for Yamahamodellene. Har liten lyst til å leve uten min RX-V1800 i en uke...
    Jo det skal vist være en FW ute nå til 1800.

http://www.yamahapab.com/assets/prod...00_05_13r4.zip

Min tråd

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Da kommer jeg nok til å utføre denne oppgraderingen selv.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Da er det en firmware ut til Onkyo. Du kan selv legge inn denne på eget ansvar.
    Er det noen som har prøvd dette og kan bekrefte at det virker, og at det løser problemet?

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Jo det skal vist være en FW ute nå til 1800.
    Du har ikke tilfeldigvis en link til ny firmware for RX-V3800?

Jeg kunne også tenkt meg å oppdatere firmwaren selv. Jeg var innom forhandler i Kristiansand der jeg kjøpte receiveren og de snakket om 3-4 uker hvis de måtte sende den inn til autorisert serviceverksted (i Haugesund) for å utføre oppdateringen. Det er for meg alt for lenge å være uten receiver!

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan oppdaterer man firmware på rxv1800 ?

edit: ah. fulgte med instruksjoner sammen med updaten :P

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Du har ikke tilfeldigvis en link til ny firmware for RX-V3800?

Jeg kunne også tenkt meg å oppdatere firmwaren selv. Jeg var innom forhandler i Kristiansand der jeg kjøpte receiveren og de snakket om 3-4 uker hvis de måtte sende den inn til autorisert serviceverksted (i Haugesund) for å utføre oppdateringen. Det er for meg alt for lenge å være uten receiver!
    Det er en i Australia som har fått fikset sin 3800, men jeg finner ikke noen link til ny firmware. :?

Min tråd

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha:
    Firmware for RX-V1800 og 3800 skal være tilgjengelig nå, har fått dette bekreftet fra min pusher. Dette skal fikse problemene som er omtalt.
    Gjøres via en update hos servicepartner så vidt jeg har forstått.

Onkyo:
    Dette er på tur - med det menes at problemet er lokalisert og man mener å ha en bug-fix klar. Denne lastes via CD plate som spiller av via USB porten så vidt jeg har forstått. Gjøres via servicesenter så vidt jeg har forstått.

Selv har jeg en Yamaha RX-V3800 og en Onkyo TX-NR905 inne til test - da dette problemet dukket opp. Så langt ser det ut som at begge leverandørene (og de eneste her på berget som har dette problemet) har klart å finne løsninger.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan du bekrefte at firmware'n som eksu linker til er den nye?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever en voldsom knitring uten lyd forøvrig etter restart av pause, etter hopping mellom kapitler og etter spoling på filmer som fantastic 4 silver surfer og day after tomorrow. Dette skjer ikke på bestemte steder, og det fremkalles ved nevnte "provokasjoner". Skyldes dette det samme problemet som omtales her? Det gjelder DTS HD MA lydspor. Modell 805 Onkyo/ Samsung 1400

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny FW for Yamaha RX-V3800

Hvis det er noen som har baller til å prøve en oppgradering av sin Yamaha RX-V3800 så finnes det en europeisk versjon som skal funger fint her: http://www.betas-online.com/files/RXV3800-0015.zip

Veldig grei, du trenger bare en minne-pinne å lagre den på og benytter USB porten.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær dog klar over at hvis noe som helst går galt (strømbrudd etc.) under oppgraderingen vil receiveren bli ubrukelig (og sikkert garantien også for alt jeg vet). Jeg vil tro det er bedre å la service ta seg av det.

Problemet er etter det jeg erfarer ikke tilstede på Z11, noe også importør mener/bekrefter.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha testet noen av filmene som får frem "bitstream-bomben", så må jeg desverre konkludere med at jeg hørte smellet på 2 av de 3 filmene jeg prøvde med.

Filmene var:
    -The Fly (her kommer smellet ved 13.00 )
    -Flight of the Phoenix (her kommer smellet ved 51.26 )
    -Fantastic Four (her var det ingen smell mellom 03.00-05.00 )

Jeg må jo si at det er fristende å prøve RX-V3800 firmwaren som det linkes til over her..

Edit: Alle filmene som ble brukt til testen var sone A.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ihvertfall gjøre dette selv med min RX-V1800. Sjansen for strømbrudd er så liten at den tar jeg. Jeg venter dog til jeg har en Blu-Ray spiller i hus...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Vær dog klar over at hvis noe som helst går galt (strømbrudd etc.) under oppgraderingen vil receiveren bli ubrukelig (og sikkert garantien også for alt jeg vet). Jeg vil tro det er bedre å la service ta seg av det.

Problemet er etter det jeg erfarer ikke tilstede på Z11, noe også importør mener/bekrefter.
    Sikker riktig og kanskje lurt å vente til Yamaha eventuelt legger det ut offisielt på sine sider. På den annen side er dette med å oppgradere FW meget vanlig på en rekke andre områder og har til nå til gode å høre om noen som har tatt livet av produktet sitt. Det er flere som har hat problemer med å installere men da har bare forsterkeren avvist FW og lagt tilbake den opprinnelige.

Selv har jeg returnert min RX-V1800 og lurer på å kjøpe RX-V3800 i stedet- delvis pga dette og fordi jeg ønsker litt mer trøkk i bassen på mine Patos. Teller på knappene om jeg skal la leverandøren oppgrade FW før han sender den. Leser at noen har problmer med DTS HD MA lyden og andre ikke. Det er tydelig, ut fra amerikanske/australske forum at fix'n fjerner bombene men for tidlig å si om lyden er blitt dårligere eller om FW introduserer andre andre feil. Er også usikker på om man kan reverser prosessen hvis den nye FW ikke er helt bra. Sitter derfor litt på gjerdet til jeg ser hva folk har av erfaringer med den nye FW'en.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilke amerikanske forum er det snakk om?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint at det nærmer seg en løsning på problemet. Både for Yamaha og Onkyo eierene. Tenker med gru på hvor lang tid f.eks Samsung brukte på bugfiksene til M86/87...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christian
    hvilke amerikanske forum er det snakk om?
    For eksemple dette: AVS Forum

Du finner linken til en tråd lengst frem i dette fora i.e. **WARNING** DTS Masters bitstreamed to Yamaha, Onkyo or Integra can damage speakers!! - AVS Forum

Side 5 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •