ADVARSEL: Dekoderfeil (DTS-HD MA) i enkelte receivere (fra Yamaha og Onkyo)! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 406
    Newcomer Pesy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei.

Har fått svar fra Mono. Det lyder som følger:

Hei,

Vi har registrert innleggene på Avforum og sendt en forespørsel til Onkyo – så vi kommer tilbake på det straks vi mottatt forslag til løsninger fra dem.

Hilsen
    Mono AS
    Sonus Faber Venere 3.0 +Venere center + Klipsch RS + EPIK Empire
    Parasound P5 + Yamaha RX-V 3067 + Parasound A21
    Squeezebox touch + Sony Blu-Ray

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at du har fått svar fra Mono.Da nærmer det seg en løsning for oss med Onkyo også :-D

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i dag vært hos den lokale hifi forhandleren her i Sarpsborg og lagt frem saken for han.Det var nytt for han,men han skulle ta det videre med Mono og kontakte meg så snart han hadde fått svar fra dem.

Så da har vi flere som jobber med saken og forhåpentligvis så blir det en snarlig løsning på dette.

Newcomer Nidaros store sønn sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om de nye Yamaha RX-V663/683 receiverene også har denne dekoderfeilen? De skal etter sigende ut på markedet i midten av april. Kanskje dette betyr at de blir forsinket?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil jo iallefall virke lurest å vente med masseproduksjonen til de har funnet en god løsning på problemet. Ellers kommer de til å få mange hendvendelser med tiden... Men hvis de har kommet fram til at DTS tar seg av endringene, istedet for å gjøre endringer på Yamaha reciverene, så blir vel ikke dette temaet en evt. forsinkelses grunn.
    Time will show.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nidaros store sønn
    Noen som vet om de nye Yamaha RX-V663/683 receiverene også har denne dekoderfeilen? De skal etter sigende ut på markedet i midten av april. Kanskje dette betyr at de blir forsinket?
    Jeg har litt inside info fra Yamaha, ny software til recieverne ble sluppet 12/3
    Endel produkter som er på vei til Norge ble produsert Januar Februar.
    Produkter som ikke allerede er på vei hit til landet vil bli forsinket, men om det er lang eller kort forsinkelse vet jeg ingenting om.

Newcomer Nidaros store sønn sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Bra med inside information, gitt. Vurderer RX-V663, men vil se det litt an nå.

Vi får sjå....

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Jeg har litt inside info fra Yamaha, ny software til recieverne ble sluppet 12/3
    Endel produkter som er på vei til Norge ble produsert Januar Februar.
    Produkter som ikke allerede er på vei hit til landet vil bli forsinket, men om det er lang eller kort forsinkelse vet jeg ingenting om.
    Hva gjør de da i software - klipper vingene av dynamikken så det ikke skal smelle så høyt eller tar det bort noe av lyden eller ? Kanskje det er like greit å beholde den slik den er hvis det ikke er noe problem for en selv fremfor å springe til butikken for oppgradering.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder dette også Yamaha Z11...?

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Gjelder dette også Yamaha Z11...?
    Jeg har ikke hørt om problemer med Z11, men det betyr selvfølgelig ikke noen garanti. Det er vel ikke så mange som har Z11 i forhold til andelen kjøpere som har 1800/3800, så det kan jo være en årsak til at det er få (ingen?) rapporterte problemer med denne.

Hvorfor ikke sende en e-post til Yamaha importøren og spør om dette?

I tillegg så kan du jo søke litt i trådene på avsforum.com.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Onkyo Germany testet ny firmware som fikser problemet med "bitstream bomb". Så da får vi håpe at det ikke tar så lang før vi også får den.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jo en helsikes kø da, når hele gjengen skal sende receiveren inn for oppdatering..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør de da i software - klipper vingene av dynamikken så det ikke skal smelle så høyt eller tar det bort noe av lyden eller ? Kanskje det er like greit å beholde den slik den er hvis det ikke er noe problem for en selv fremfor å springe til butikken for oppgradering.
    Det ville vært surt...
    Men å la være å fikse problemet er nok ikke særlig lurt. Sitter man med noen solide effekttrinn og mastervolume på 0db når det plutselig smeller, tipper jeg man får seg en uhyggelig opplevelse, hehe.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gjerne vite helt konkret hvordan ny firmware omgår problemet og om disse modellene får noe som helst handicap i forhold til andre uberørte modeller. Noen som klarer å grave frem noen detaljer her?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyden faller bort - intet smell.

Selv testet jeg Independece Day i går med DTS HD MA. Her opplevde jeg helt andre problemer med Yamaha RX-V1800 /Philips BDP7100:

Flere ganger i løpet av den første halvtimen forvant lyden og DTS HD MA ikonet på min 1800. Lyden kom tilbake i løpet av et sekund men ved et tilfelle mistet TV sync over HDMI slik at jeg måtte restare TV'n. Ingen smell bare borfall av lyd og tildels bilde.

Skiftet deretter over til dekoding i Blu-ray spilleren og lyd over PCM - ingen problemer med nå ble lyden 5.1 og ikke 7.1.

Satte deretter PCM Downsampling på i Blu-ray spillener. Denne reduserte fra 96kHz til 48 kHz uten at jeg helt kan si hva det har å si. Gikk tilbake til Bitsream og dekoding i 1800 - intet problem.

Til sist gikk jeg tilbake til opprinnelig innstilling med PCM Downsampling av, bitsream og dekoding i 1800 - intet problem resten av filmen dvs ca 1 time. Hva som gjorde at problemet plutselig forsvant vites ikke.

Intet stort problem men irriterende. Spesielt når jeg kjøpte RX-V 1800 rett før påske. Hadde jeg ventet en mnd hadde jeg kanskje fått en feilfri receiver. Skal teste mer i kveld og så blir det vel å kontakte Lsound.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Jeg vil gjerne vite helt konkret hvordan ny firmware omgår problemet og om disse modellene får noe som helst handicap i forhold til andre uberørte modeller. Noen som klarer å grave frem noen detaljer her?
    Det lurer jeg på også. Er redd de tar bort litt av lyden...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Selv testet jeg Independece Day i går med DTS HD MA. Her opplevde jeg helt andre problemer med Yamaha RX-V1800 /Philips BDP7100:

Flere ganger i løpet av den første halvtimen forvant lyden og DTS HD MA ikonet på min 1800. Lyden kom tilbake i løpet av et sekund men ved et tilfelle mistet TV sync over HDMI slik at jeg måtte restare TV'n. Ingen smell bare borfall av lyd og tildels bilde.

Skiftet deretter over til dekoding i Blu-ray spilleren og lyd over PCM - ingen problemer med nå ble lyden 5.1 og ikke 7.1.

Satte deretter PCM Downsampling på i Blu-ray spillener. Denne reduserte fra 96kHz til 48 kHz uten at jeg helt kan si hva det har å si. Gikk tilbake til Bitsream og dekoding i 1800 - intet problem.

Til sist gikk jeg tilbake til opprinnelig innstilling med PCM Downsampling av, bitsream og dekoding i 1800 - intet problem resten av filmen dvs ca 1 time. Hva som gjorde at problemet plutselig forsvant vites ikke.

Intet stort problem men irriterende. Spesielt når jeg kjøpte RX-V 1800 rett før påske. Hadde jeg ventet en mnd hadde jeg kanskje fått en feilfri receiver. Skal teste mer i kveld og så blir det vel å kontakte Lsound.
    Hørtes rart ut. Men det hender at småfeil forsvinner når man trykker litt forskjellig.

Men har ikke Lsound 45 dager returrett eller noe slik, hvis man ikke er fornøyd så får man pengene tilbake? Eller er det kun for SVS subene deres?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hørtes rart ut. Men det hender at småfeil forsvinner når man trykker litt forskjellig.

Men har ikke Lsound 45 dager returrett eller noe slik, hvis man ikke er fornøyd så får man pengene tilbake? Eller er det kun for SVS subene deres?
    HeHe det tenkte jeg ikke på men jeg faktisk noen dager igjen av angre retten på 14 dager. Kanskje jeg skulle benytte meg av den og sitte på gjerdet til de får fikset problemet.

Men klare jeg meg uten kino i flere uker da ? Tror ikke jeg gjør det men i alle fall skal man underrette leverandøren straks man oppdager feil. Tro gjerne denne feilen også skyldes feil på DTS HD MA dekodere da jeg ikke har tilsvarende opplevelser på andre lydformater også HD (PCM 5.1).

.. og nå har jeg akkurat solgt den gamle forsterkleren slik at jeg ikke har noe backup.....

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet Independence Day igjen i går og nå var det ingen problemer med DTS HD MA lyden :-D. Vet ikke hva det var her om dagen. Kan ha vært Blu-ray spilleren som hakket for alt jeg vet. Skal prøve å bytte HDMI kabelen også.

Det var godt for da blir det vel ikke noe styr med retur til Lsound. Blir vel en liten mail i alle fall for å høre hva de gjør i sakens anledning - problemene rundt Yamaha/Onkyo og DTS HD MA lyd.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Testet Independence Day igjen i går og nå var det ingen problemer med DTS HD MA lyden :-D. Vet ikke hva det var her om dagen. Kan ha vært Blu-ray spilleren som hakket for alt jeg vet. Skal prøve å bytte HDMI kabelen også.

Det var godt for da blir det vel ikke noe styr med retur til Lsound. Blir vel en liten mail i alle fall for å høre hva de gjør i sakens anledning - problemene rundt Yamaha/Onkyo og DTS HD MA lyd.
    Det kjappeste er nok å høre med Lsound om hvilket verksted du kan levere den til. Da slipper du å ta ventetiden via Lsound, de må nok sende den videre igjen til en autorisert Yamaha reperatør som gjør det.

Side 4 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •