ADVARSEL: Dekoderfeil (DTS-HD MA) i enkelte receivere (fra Yamaha og Onkyo)! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 406
    Newcomer WhizzKid sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har nå sendt mail til Yamaha. Kjøpte nylig min RX-V3800, å har selv ikke hørt om denne feilen. Vet desverre alt for lite til å forstå noe mye ut av det, men har vartfall sendt spørsmål om det.

Kan legge ut svaret hvis det er av noen interesse.

- WK

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Det er jo forhandler og importør vi som kunder må forholde oss til i garantisaker.Så får de ta det videre med produsenten.
    Poenget mitt er at importøren ikke får gjort noe med det før produsenten har gjort noe, og siden importøren ikke har skyld i problemet på noen måte, så er det ikke noe poeng i å være sint på importøren. Men som skrevet her, så vil det muligens gå fortere når mange importører rapporterer problemet til produsenten.

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Poenget mitt er at importøren ikke får gjort noe med det før produsenten har gjort noe, og siden importøren ikke har skyld i problemet på noen måte, så er det ikke noe poeng i å være sint på importøren. Men som skrevet her, så vil det muligens gå fortere når mange importører rapporterer problemet til produsenten.
    Men er det ikke slik at importøren må ta skylden? Har hatt planer om å kjøpe en spiller som kan sende disse lydformatene i bitstream og hvis mon onkyo 805 da gir fra seg et såpass kraftig smell at høytalerne tar kvelden pga en chip feil, hvem er så ansvarlig da???

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er importøren som har ansvaret om en høyttaler skulle sprenges. De vil så igjen sannsynligvis få erstattet utlegget sitt fra produsenten av recieveren. Men så lenge det ikke er noe som er ødelagt ennå, kan du ikke regne med å få en ny reciever av annet merke uten videre. (Med mindre de vil være snille). Per nå er nok det lureste å vente litt og se om det kommer en oppdatering, samt varlse importøren om problemet. Om det er slik at du ikke får sett film i det hele tatt, så kan du høre med dem om en lånereciever. Hvis ikke, så ville jeg droppet trøblete DTS Master-lydspor inntil oppdateringen kommer.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som produseneten har tatt dette problemet alvorlig da det ikke går an å få tak i Yamaha rx-v receivere nå for tiden?

Jeg kontaktet min faste lyd og bilde pusher igår kveld og han sa det var problemer med å få bestilt rx-v receiverne per dags dato og det var endel ventetid...

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Avsforum.

"DTS Global Product manager Ronny Katz confirms that the problem is caused by a faulty DTS Decoder Chip (IC) in the Receivers of the companies of Onkyo and Yamaha. Recievers from Denon, Pioneer and Sony, which uses a different DTS Decoder Chip are unaffected and has no difficulties bit-streaming the DTS-HD MA tracks from the titles concerned. DTS has a made a fix/update to their Encoding software which will address the problem by taking the faulty DTS Decoder Chip into consideration, thus avoiding the issue on future Blu-Ray releases. It is however unknown at this time, if the Recievers with the faulty DTS Decoder chips can be fixed to work with the current DTS-MA discs by firmware update"

Hvis det ikke kan fikses med en firmware vil dette blir dyrt for Yamaha og Onkyo.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Pianisten (HD DVD), som har DTS HD MA, er det en del spraking i lydsporet på et par-tre scener, også på min Denon AVR-4308. Veldig fortvilende, selv om det kanskje ikke har så mye med tråden å gjøre.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    På Pianisten (HD DVD), som har DTS HD MA, er det en del spraking i lydsporet på et par-tre scener, også på min Denon AVR-4308. Veldig fortvilende, selv om det kanskje ikke har så mye med tråden å gjøre.
    I ditt tilfelle så kan det jo være en feil på disc'en. Kanskje du kan prøve å få byttet den?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke Yamaha som hadde løst problemet i en firmware. Da er det jo bare å kontakte lmportør og høre hvor man får lagt denne inn.

Det lønner seg jo alltid å være hyggelig i alle henvendelser. Ingenting hjelper hvis man er sure å grinete. I hvertfall ikke å true med TV2 Hjelper Deg i første mail

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må jo selvfølgelig holde en grei tone når man henvender seg til importør/forhandler. Som AndersT2 sier, så ordner ting seg vanligvis bedre når man er hyggelig.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    I ditt tilfelle så kan det jo være en feil på disc'en. Kanskje du kan prøve å få byttet den?
    Det blir for mye klatt, da den er kjøpt i fra USA.

Newcomer Pesy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har nå sendt mail til Onkyoimportør Mono, og til serviceverkstedet for onkyo i Norge (Siggerud Proservice). I mailen forklarte jeg problemet, og linket til denne tråden.

Så får vi bare håpe på raskt svar.

Mvh
    Per S.
    Sonus Faber Venere 3.0 +Venere center + Klipsch RS + EPIK Empire
    Parasound P5 + Yamaha RX-V 3067 + Parasound A21
    Squeezebox touch + Sony Blu-Ray

Newcomer WhizzKid sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått svar fra Yamaha Norge. Har som tidlgere sagt ikke alt for høy kompetanse og kunnskap om dette temaet, så dere får beklage hvis dette kan virke som førskole forklaring :lol:

Dette er uansett svaret jeg fikk ift. Yamaha:
    -------------------------------------------
    Hei!

Ang. henvendelse om "BANG" i høyttalere.

Som det er observert på endel diskusjonssider stemmer delvis dette.
    Grunnet "noe" med kodingen av visse DTS-HD-Master BlueRay plater oppstår det et "PANG" i høyttalerne under dekodig ved bruk av visse BR spillere sammen med visse Receivere . Vet at DTS jobber med saken.

Vi har og endret noe i software på våre dekoderprogram , slik at disse "PANG" kan unngåes. Receiverne må da evt. inn til service for å oppgraderes.

Knut Mortvedt
    Yamaha Scandinavia Norge
    Grini Næringspark 1 , 1361 Østerås
    Postboks 104, 1332 Østerås

Telf: +47 67167800 (01)
    Mob. +47 908 93 055
    -------------------------------------------
    Som sagt, førskole forklaring, men prinsippet er det samme. Feilen ligger ikke bare hos Yamaha, men også DTS. Regner med jeg velger å gå direkte til importør med denne mailen, for så å skape en kontakt med yamaha for å få en rask og smertefri service. Men iom. at DTS også jobber med dette, så må man kanskje vente litt for også få med seg disse endringene. Regner også med at samme gjelder for flere leverandører. Altså ikke bare Yamaha..

Håper dette var til hjelp for enkelte

- WK

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WhizzKid
    Som sagt, førskole forklaring, men prinsippet er det samme. Feilen ligger ikke bare hos Yamaha, men også DTS.
    Hvis det er dekoder implementasjonen som er feil så er DTS uten ansvar i saken. Men det ligger i sakens natur at det evt er enklere å modifisere innkoderen slik at det lager bitstrømmer som ikke genrerer symptomet på de dekoderene med feil. Det er trolig billigere enn å reparere feil i hardwaren.

Dolby hadde noe liknennde for en del år tilbake der noen dekodere mutet signalet med bitstrømmen fra noen plater. Feilen lå utelukkende i dekoderen, men det var billiger å endre innkoderen og trykke opp nye plater.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker noe slikt nylig, og jeg er ganske sikker på at det var da jeg så HD DVDen av 1408. Jeg har en Onkyo 875.

Husker jeg satte filmen på pause, og kjørte testtoner o.l. da jeg fryktet noe var ødelagt, men det gikk heldigvis fint.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT: Hyggelig å se at nikket mitt er populært, WhizzKid. Håper vi blir mange som kan få bruk for det :roll:

Fint om noen legger ut løsningen på dette så fort noen mottar svar. På god vei ser jeg.

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk også svar fra yamaha i dag :
    Hei!

Ang. henvendelse om DTS HD Master på RXV1800 / 3800

Dette vil kunne rettes som du skriver med software oppdatering.
    Oppdateringen skal gjøres av autorisert servicestasjon, for å sikre at det
    blir gjor riktig. Ny software vil være klart i løpet av ca. 1 uke.

Så da blir det å gå via forhandler der du har kjøpt den.
    Selve dekoderen er det ikke noe feil med.
    DTS jobber selv med saken for at dette ikke skal kunne skje på
    fremtidige plater / spillere / forsterkere.
    Tror det har noe med selve standarden på formatet å gjøre.

Med hilsen
    Knut Mortvedt
    Yamaha Scandinavia Norge
    Grini Næringspark 1 , 1361 Østerås
    Postboks 104, 1332 Østerås

Telf: +47 67167800 (01)

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint å se at andre allerede har fått svar fra Yamaha Scandinavia Norge, selv om jeg personlig ikke har fått svar ennå. Ja, da ser det jo ut som det løser seg snart for oss med Yamaha 1800/3800.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke spiller som kan levere nevnte lydspor enda, men det er jo alltid greit å få fiksa sånne ting mens receiveren er fersk.
    Men det er en ting jeg lurer på. Gjelder dette alle RXV1800, eller er det en produksjonsserie?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart Yamaha hevder det har noe med standarden på formatet å gjøre. Spesielt når de kun ser ut til at det er Yamaha og Onkyo forsterkere dette skjer med.

Rart det ikke skjer med alle andre forsterkere også da.

Side 3 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •