ADVARSEL: Dekoderfeil (DTS-HD MA) i enkelte receivere (fra Yamaha og Onkyo)! - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 21 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 406
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    I følge Yamaha Norge er dette riski business. Men det er sikkert noen her i denne tråden som har forsøkt den amerikanske versjonen og kan gi deg tilbakemelding på akkurat det.

Ved oppdatering via minnepinne så vær oppmerksom på at firmware filen må ligge på rootområdet (hoveddirektoratet) til minnepinnen. Det er også rapportert at enkelte minnepinner ikke er kompatible med V3800 og firmware oppdateringen av denne.
    Men den du hadde på dine sider før du tok den bort, det var en annen versjon?
    Hva annet gjør denne firmwaren? Gjør den noe annet enn fikse DTS-HD MA feilen?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette var den offisielle versjonen fra Yamaha Norge.

Ja, den fikser i tillegg et YPAO-problem (ingen testtone) som kan oppstå i spesielle situasjoner. Mer detaljert info er det dessverre ikke å finne i firmware dokumentasjonen fra Yamaha.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok sin tid å oppdatere en så liten fil, men alt ser ut til å fungere. Har ihvertfall fått verifisert versjon 05.13r4 nå, så da er vel alt ok.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå laget en guide for oppdatering av firmware og DSP på Onkyo 905/875/805/705 her:

Guide for oppdatering av firmware (Onkyo 905/875/805) og DSP (Onkyo 905/875/805/705)

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Jeg har nå laget en guide for oppdatering av firmware og DSP på Onkyo 905/875/805/705 her:

Guide for oppdatering av firmware (Onkyo 905/875/805) og DSP (Onkyo 905/875/805/705)
    Akkurat hva jeg ventet på. Takker. Dette skal prøves.

Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp gjort en byttehandel - min Yamaha RX-V1800 mot en Onkyo TX-SR805.

Onkyoen var kjøpt 22.juli hos AS Radioservice Askøy.

Slipper jeg unna problemet med dekoderfeil, iom at den er såpass ny, eller bør jeg også få oppgradert software ???

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du trenger å oppdatere dekoderne kan du jo enkelt sjekke ut selv, bare ta en titt i guiden..

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du trenger å oppdatere dekoderne kan du jo enkelt sjekke ut selv, bare ta en titt i guiden..
    Står 1.06 i displayet på Onkyo 805 - er det den firmwaren som har feil og som må oppgraderes til 1.08 ???

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må sjekke DSP-versjonene, ikke hoved-firmware på forsterkeren. Dette står også i guiden

Jeg hadde v1.06 på min 905, og måtte oppdatere dekoderne (DSPene). 1.06 som du har er ikke nyeste, men det trenger heller ikke bety at du må oppdatere DSP-versjon. Dette er det bare du som kan finne ut av. Til opplysning du ikke oppdatere hoved-firmware på forsterkeren før du oppdaterer DSP.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må sjekke DSP-versjonene, ikke hoved-firmware på forsterkeren. Dette står også i guiden

Jeg hadde v1.06 på min 905, og måtte oppdatere dekoderne (DSPene). 1.06 som du har er ikke nyeste, men det trenger heller ikke bety at du må oppdatere DSP-versjon. Dette er det bare du som kan finne ut av. Til opplysning du ikke oppdatere hoved-firmware på forsterkeren før du oppdaterer DSP.
    Displayet mitt viser følgende :

DSP1 : SR8051/07601A
    DSP2 : SR8052/07518A
    DSP3 : SR8053/07820B

Her er det avvik på DSP1, som skulle være DSP1 : SR8051/08214A

Må jeg oppdatere ???

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.
    shit ...... jaja :neutral:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.
    Da var det gjort - takk så mye kenti :-D :-D :-D

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av torhhi
    Displayet mitt viser følgende :

DSP1 : SR8051/07601A
    DSP2 : SR8052/07518A
    DSP3 : SR8053/07820B

Her er det avvik på DSP1, som skulle være DSP1 : SR8051/08214A

Må jeg oppdatere ???
    Skulle oppdatere i dag, men fikk det ikke til.

Fulgte guiden til punkt og prikke, men det kom aldri noen "write" melding under oppdateringen, den hengte seg opp når denne meldingen kom: “S/PDIF Update…”

Lyden forsvant og ingenting funket etter at jeg slo av strømmen, og når jeg skulle sjekke dsp'ene så stod det kun dette: ????? ?????? ????? ?????

Ble litt stresset og ringte Siggerud ProService. Han som tok telefonen var meget behjelpelig over telefon og vi fikk reset'a (clear) receiveren. Da måtte jeg gjøre alle innstillingene på nytt....

Jeg tør ikke å prøve igjen, men vurderer å reise opp til Siggerud..

Jeg brukte XBOX 360 (optisk) til å oppdatere med....

Noen som har hatt samme eller lignende problem?

Hvor ille blir smellet hvis jeg setter i gang en film på min BD35 som kom i dag? Smeller så mye at høyttalerne blir ødelagt hvis jeg har på litt volum??

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar opp denne igjen jeg, og stiller det samme spørsmålet jeg har stilt før.

MÅ det oppdateres i alle recievere? Har en RX-V1800 selv og har aldri oppdatert den, er fremdeles ootb denne.

Og jeg har enda tilgode å oppleve feilen det refereres til i denne tråden. Jeg har enda ikke hørt noe smell av noe slag.

Så spørsmålet står, er det sånn at ALLE er levert med denne "feilen"?

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Getsome
    Skulle oppdatere i dag, men fikk det ikke til.

Fulgte guiden til punkt og prikke, men det kom aldri noen "write" melding under oppdateringen, den hengte seg opp når denne meldingen kom: “S/PDIF Update…”

Lyden forsvant og ingenting funket etter at jeg slo av strømmen, og når jeg skulle sjekke dsp'ene så stod det kun dette: ????? ?????? ????? ?????

Ble litt stresset og ringte Siggerud ProService. Han som tok telefonen var meget behjelpelig over telefon og vi fikk reset'a (clear) receiveren. Da måtte jeg gjøre alle innstillingene på nytt....

Jeg tør ikke å prøve igjen, men vurderer å reise opp til Siggerud..

Jeg brukte XBOX 360 (optisk) til å oppdatere med....

Noen som har hatt samme eller lignende problem?

Hvor ille blir smellet hvis jeg setter i gang en film på min BD35 som kom i dag? Smeller så mye at høyttalerne blir ødelagt hvis jeg har på litt volum??
    Ta turen til Siggerud du.Oppgraderingen fungerer ikke med alle avspillere.Sparer deg for mye trøbbel å la proffene ta seg av det.Jeg hadde samme problem og ifølge Siggerud så var jeg heldig som ikke hadde ødelagt noe.Da hadde det blitt dyrt og ville ikke blitt dekket av garantien.

Er du riktig uheldig så kan du ta elementene i høyttalerne dine.

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Ta turen til Siggerud du.Oppgraderingen fungerer ikke med alle avspillere.Sparer deg for mye trøbbel å la proffene ta seg av det.Jeg hadde samme problem og ifølge Siggerud så var jeg heldig som ikke hadde ødelagt noe.Da hadde det blitt dyrt og ville ikke blitt dekket av garantien.

Er du riktig uheldig så kan du ta elementene i høyttalerne dine.
    Takk for råd, har vurdert det..

Eneste problemet er at jeg ikke er interessert å betale for å få det fikset hvis jeg har ødelagt noe.. Er det noen mulighet for meg å finne ut om jeg har ødelagt noe? Jeg resetet forsterkeren og den funker fint nå foruten at jeg ikke tør å se/høre filmer med DTS HD MA.

Noen som har fikset en "ødelagt" receiver etter feiloppdatering, hvor mye kostet det i så fall?

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Getsome
    Takk for råd, har vurdert det..

Eneste problemet er at jeg ikke er interessert å betale for å få det fikset hvis jeg har ødelagt noe.. Er det noen mulighet for meg å finne ut om jeg har ødelagt noe? Jeg resetet forsterkeren og den funker fint nå foruten at jeg ikke tør å se/høre filmer med DTS HD MA.

Noen som har fikset en "ødelagt" receiver etter feiloppdatering, hvor mye kostet det i så fall?
    Jeg tror ikke receiveren din er ødelagt. Jeg prøvde også med Xbox 360 først, og fikk samme feil som deg. Da prøvde jeg en gang til med en annen gammel dvd spiller jeg hadde og da funket det fint. Da kom det opp writing 1, 2 og 3, men det kom aldri opp Clear og Complete. Dette sier forsåvidt guiden også at sjelden skjer. Da venta jeg bare i 10 minutt, slo av og på receiveren manuelt og sjekket DSP. Alt var i orden. Jeg hadde lånt meg en vanlig dvd spiller av noen dersom du ikke har og prøvd på ny.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3900 med samme problem???

Har en flunkende ny 3900 som jeg fikk dette smellet under ved skifte av scene i THE GOLDEN COMPASS BD med DTS HD MA!!!!!!

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at det var DTS-bomben du hørte? Det skal jo være ganske ekstremt. Har ikke hørt det jeg da jeg skyndte meg å oppgradere min RX-V1800...

Side 20 av 21 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •