ADVARSEL: Dekoderfeil (DTS-HD MA) i enkelte receivere (fra Yamaha og Onkyo)! - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 21 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 406
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, firmware fila var OK den, så resten er opp til deg

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Ja, firmware fila var OK den, så resten er opp til deg
    Ja nå er det bare å få fingern ut å dra for å kjøpe cd brentplater, så skal jeg gi det et forsøk, btw så må jeg få lånt en optisk kabel. Man finner jo aldri noenting når man trenger det! :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wes
    Ja, jeg fikk bruksanvisning og firmware tilsendt. Hadde uansett så mye kommunikasjon med Mono på epost at en tvist etter en evt feilflashing garantert ville gått min vei. Det var dog ikke Mono som tok denne avgjørelsen.

- Wes
    Jeg har en 905 som er en 2-3 måneder gammel. Lurer på å oppgradere i følge denne linken på avsforum. Men det er kanskje tryggere å kontakte Mono for info og firmware oppgradering? Jeg fikk heller ikke opp firmware versjonen når jeg holder nede display og trykker standby..

Newcomer manenzza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Jeg har en 905 som er en 2-3 måneder gammel. Lurer på å oppgradere i følge denne linken på avsforum. Men det er kanskje tryggere å kontakte Mono for info og firmware oppgradering? Jeg fikk heller ikke opp firmware versjonen når jeg holder nede display og trykker standby..
    Første du bør sjekke før du gjør noe selv er om uploaderversjonen er over 1.00. Dette kan du sjekke ved å skru av (Power knappen, ikke standby), så skrur du på igjen mens du holder inne Enter knappen på fronten av reciveren. Det finnes ikke DIY måte å oppgradere firmware osv pr. dagsdato hvis den ikke viser Ver1.01 07615L eller senere. For å komme bort fra updatemodeen skrur du bare av igjen.

Edit: Prøvte selv å oppdatere firmwaren på min 875. Fra 1.04 til 1.08. Fikk da "E2PROM error" som viss nok sletter alle innstillingene dine når du plugger fra/mister poweren på reciveren. Gikk tilbake til 1.05 som funket fint. Venter på 1.09 før jeg prøver meg igjen. Vet ikke hvordan dette er på 905 selvfølgelig.

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Jeg ville ha kontaktet leverandøren din, ikke Mono.

Vil samtidig oppfordre deg til å utforme henvendelsen din formelt; med tidsfrister og krav om kostnadsfri utbedring innen rimelig tid. Dette siden det er en klage/reklamasjon og ikke en service du ber om. Dokumentasjonen kan komme godt med i en eventuell tvist. Husk at det muligheten for feilflashing virkelig er tilstede. Du vil ikke sitte igjen som svarteper da...

- Wes

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jammen godt jeg valgte å angre mitt kjøp av Yamaha RXV-1800 og gå for Denon istedet. Trodde de kanskje klarte å handtere dette på en smertefri måte, men ser det er samme surret forsatt nå mange måneder etter at det startet .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk rx v1800 i hus i dag, har fulgt beskrivelse med og holde inne 'Straight' og 'Audio select' knappene mens jeg skrur på receiveren med 'Main Zone ON/OFF' knappen for så å Vri Program-hjulet et knepp mot urviseren.
    Får ikke opp Firmware versjon i displayet.

Hva gjør jeg galt?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du lastet ned/brukt feil beskrivelse. Dette høres ut som beskrivelsen til V663/V863.

Jeg kan gjøre alle de 3 PDF-filene (inneholdende full prosedyre på norsk) tilgjengelig i denne tråden i løpet av kvelden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vert glimrende om du kunne.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha kontaktet leverandøren din, ikke Mono.

Vil samtidig oppfordre deg til å utforme henvendelsen din formelt; med tidsfrister og krav om kostnadsfri utbedring innen rimelig tid. Dette siden det er en klage/reklamasjon og ikke en service du ber om. Dokumentasjonen kan komme godt med i en eventuell tvist. Husk at det muligheten for feilflashing virkelig er tilstede. Du vil ikke sitte igjen som svarteper da...

- Wes
    Det ordnet seg, jeg sendte de en mail og jeg skulle få en retur-lapp i posten:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prosedyrer for sjekk og oppdatering av firmware på Yamaha receivere

Her er PDF-filene med firmware prosedyre (på norsk) for de aktuelle receiverne til Yamaha. Del A er sjekk av firmware versjon og del B er oppdatering av firmware.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde "VER.NO76", "TI-VER: 05.13r4" og "TiSUM: 0A1E047E".
    Så da antar jeg at alt er i orden, jippi!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dataene over bekrefter at din receiver er levert med siste firmware versjon fra fabrikk

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg en Onkyo 805 på elkjøp i dag. De bestilte den fra mono. Regner med at den ikke har dette problemet siden den kommer ny fra mono?

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Bestilte meg en Onkyo 805 på elkjøp i dag. De bestilte den fra mono. Regner med at den ikke har dette problemet siden den kommer ny fra mono?
    Tror nok du slipper å styre med dette her

Grattis!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok du slipper å styre med dette her

Grattis!
    Takker

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kaster meg inn i tråden med litt info om hvordan det gikk med meg.

Jeg bestilte Yamaha RX-V1800 ved slutten av Juni fra MPX. Når jeg sjekket Firmware igår, ser den ut til å være oppdatert med siste versjon heldigvis.

Krysse fingrene for alle som har bestilte nå nylig at de også har fått den siste versjonen via leverandøren. :razz:

God helg

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte ny onkyo875 idag. Den kom fra Mono.

Undersøkte firmware og den viste seg å inneholde gammel versjon (v.1.04)

Synes det er dårlig at de ikke klarer å få inn ny firmware på recieverene de selger nå! Når de er fullstendig klar over både problem og har løsningen tilgjengelig, burde jo det første de gjør når de får et nytt parti, å oppgradere dette partiet, FØR det ble sendt ut til kunder!

Man forventer da å få et ordentlig fungerende produkt når man kjøper en receiver til over 10k!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hverken Onkyo eller Yamaha har bevist at de tar dette seriøst. Det finnes andre merker sier nå jeg så hvorfor kjøpe seg problemer.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hverken Onkyo eller Yamaha har bevist at de tar dette seriøst. Det finnes andre merker sier nå jeg så hvorfor kjøpe seg problemer.
    Ja, det er synd, spesielt med tanke på at Yamaha RXV1800, RXV3800 og Onkyo 875 er kritikerroste produkter i utgangspunktet.

Jeg har lyst på 875`en!

DrE

Side 16 av 21 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •