ADVARSEL: Dekoderfeil (DTS-HD MA) i enkelte receivere (fra Yamaha og Onkyo)! - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 21 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 406
    Newcomer P|zZa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikkje mi helg dette her nei!

Fikk tak i en NAD T550 dvd spiller, nopz, den klarte ikke å lese nokken av platene som har blitt brent ut.
    Testet så med en annen jalla dvd spiller. Nix, den klarte ikke å sende ut noe signal via digital utgangen!
    Så nå har jeg en PS2 som jeg skal teste, fungerer ikke den så har jeg en PS3 som jeg kanskje kan låne!
    Trodde aldri at det skulle bli så mye styr for en så liten ting

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    I WMP er i alle fall "closed session" default, men det ser OK ut med Nero også etter loggen å bedømme
    Genialt, da mangler jeg bare cd-brentplater og koble til den optiske lakrislissen på PS3'en så er jeg set 2 go...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skjønner jeg ingen ting.
    Har prøvd både PS2 og en Audix dvd spiller, og ingen av dem fungerer. DVS at PS klarte ikke å lese platene, mens den Audix spilleren ikke klarte å sende noe signal ut digital utgangene.

I morgen skal jeg låne meg en PS3, denne vet vi skal fungere! Så da skal det bli spennende!

Edit: Enten er jeg bare svært uheldig, eller så har jeg ikke peiling på hva jeg driver på med

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke være lett, nei

Da bør du kanskje også vurdere å prøve annen CD-media, en annen CD-brenner eller et annet brenneprogram (husk å benytte "closed session")..?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått det til!

Koblet til PS3, gjorde de endringene i menyen som omtalt tidligere i denne tråden, og kjørte av cd'n (den som jeg har brukt tidligere)!
    Funka som bare det

Så da ser vi hvor følsom den er for cd/dvd spillere, og at man bør ha en ekstra spiller for hånd vist man skal bevege seg ut på denne oppdateringen!

Skal bli deilig å se DTS HD Master tittler uten å være redd for om det kommer en smell

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av P|zZa

Koblet til PS3, gjorde de endringene i menyen som omtalt tidligere i denne tråden, og kjørte av cd'n (den som jeg har brukt tidligere)!
    Funka som bare det

Så da ser vi hvor følsom den er for cd/dvd spillere, og at man bør ha en ekstra spiller for hånd vist man skal bevege seg ut på denne oppdateringen!

Skal bli deilig å se DTS HD Master tittler uten å være redd for om det kommer en smell
    Grattis

Tror nok ikke det er firmwaren som er følsom for avspiller, men heller avspilleren som er kresen på media firmwaren er lagt på.

Synes forøvrig det er helt ubegripelig at importørene/produsentene av utstyr med denne dekoderfeilen ikke har vært mer på banen. At de fremstiller firmwareoppgradering som en "service" er helt utrolig! Hadde det vært en oppdatering som gjør produktet bedre, hadde jeg kunne vært enig. Men dette er noe helt annet.

I mine øyne er dette en defekt som uten tvil skal dekkes på garanti, og ikke skal medføre ekstrakostnader eller ulempe for kunden i det hele tatt.

Håper ingen lar seg overkjøre av leverandørene sine her...

- Wes

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var nede på askøy senteret til den lokale onkyo forhandleren og ba de skaffe firmware til min onkyo 805 idag, håper de får tak i plate for jeg orker ikke koble ifra alt og sende forsterkeren avgårde og være uten film i uker...
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går og venter på en rx v1800, (bestillt fra yamaha) kjøper gjennom elkjøp.
    Etter at jeg ble oppmerksom på denne tråden, vart jeg litt skeptisk.
    Henvendte meg til elkjøp og spurte dem om receiverene kommer med den siste firmware oppdateringen som gjør at jeg slipper dette problemet.
    Svaret var at den skulle komme med den siste oppdateringen og at dette ikke skulle være noe problem.

Men jeg er alikevel litt skeptisk.
    Er det noen her som nettop har kjøpt rx v1800 som har fått den med den siste oppdateringen?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av P|zZa
    Antar dette var med vår WAV-fil? Greit å vite for andre som vurderer å gjøre det samme

Alan

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer vettu
    Skjønner godt hva du mener, var litt skeptisk når jeg begynte å oppgradere min!
    "Tenk vist det er en fake FW, 10k rett ut av vinduet!" hehe

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wes
    Grattis

Tror nok ikke det er firmwaren som er følsom for avspiller, men heller avspilleren som er kresen på media firmwaren er lagt på.

Synes forøvrig det er helt ubegripelig at importørene/produsentene av utstyr med denne dekoderfeilen ikke har vært mer på banen. At de fremstiller firmwareoppgradering som en "service" er helt utrolig! Hadde det vært en oppdatering som gjør produktet bedre, hadde jeg kunne vært enig. Men dette er noe helt annet.

I mine øyne er dette en defekt som uten tvil skal dekkes på garanti, og ikke skal medføre ekstrakostnader eller ulempe for kunden i det hele tatt.

Håper ingen lar seg overkjøre av leverandørene sine her...

- Wes
    Dette fikk jeg på mail!

Takk for henvendelsen.
    All problematikk rundt kjøpet må rettes til der du kjøpte den.
    Det er umulig for en produsent å forutsi alle formater på alle filmer, også fremtidige , men det finnes DSP upgrade til disse som kan utføres av butikken du kjøpte den i.
    Snakk med de og be de sende en forespørsel på oppgraderingen på mail.

MVH
    Thomas
    MONO AS

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss! Makan til mindre intelligent tilbakemelding krydret med en dose arroganse fra MONO!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaarea

Men jeg er alikevel litt skeptisk.
    Er det noen her som nettop har kjøpt rx v1800 som har fått den med den siste oppdateringen?
    Jeg kjøpte min rx-v1800 her på fredag, dvs den 20'de juni. Jeg fikk ikke med den nyeste oppdateringen men så forhåndsbestilte jeg inn receiveren for over en måned siden, og den har ligget på vent hos elkjøp noen uker etter de fikk den...

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lastet ned filen fra X3MHC sin nettside og kjørt oppgraderingen.(orket ikke å vente på at Elkjøp skulle sende recieveren til Yamaha for oppgradering)
    Fungerte som ei kule.
    Brente med Nero express som audio CD og kjørte via coax fra en HK DVD 47.

Takk X3MHC for å ha gjort denne oppgraderingen enkel for oss som har kjøpt disse produktene fra forhandlere som ikke er så veldig interessert å hjelpe kundene sine med dette problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte min rx-v1800 her på fredag, dvs den 20'de juni. Jeg fikk ikke med den nyeste oppdateringen men så forhåndsbestilte jeg inn receiveren for over en måned siden, og den har ligget på vent hos elkjøp noen uker etter de fikk den...
    Receiveren min er fortsatt på vei fra yamaha til elkjøp. Venter i spenning. :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaarea
    Receiveren min er fortsatt på vei fra yamaha til elkjøp. Venter i spenning. :-D
    Da er det vel en aldri så liten mulighet for at du har fått med nyeste firmware, men ikke garantert...

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Da er det vel en aldri så liten mulighet for at du har fått med nyeste firmware, men ikke garantert...

hvis det er som det står at den er i fra yamaha på vei til elkjøp.
    så er håp at den er lagt inn med siste firmware.
    men da kommer sikker på om yamaha har lagt inn selv, eller de har ett ny parti på lager med den nye firmware..

Er vel bare X-fingrene her og håpe på det beste

Troeen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Etter påtrykk fra Yamaha har vi dessverre måttet fjerne muligheten for nedlasting av firmware fra vårt nettsted.

Yamaha gjør ikke dette for å være vanskelig, men fordi skader som måtte oppstå når slik oppdatering foretas av forbruker ikke dekkes av garantien. Om f.eks. et strømbrudd skulle oppstå under firmware oppdateringen, så vil receiveren ikke starte opp igjen p.g.a. korrupert minne. Dette er grunnen til at vi bl.a. benytter en kraftig UPS med tilstrekkelig batterikapasitet under oppdateringsprosessen.

Kun når oppdateringen foretas av en autorisert leverandør (deriblant oss), vil en eventuell skade dekkes av garantien. De som ikke allerede har oppdatert må da belage seg på å sende inn receiveren til sin leverandør, eventuelt henvende seg til oss.

BEKLAGER SÅ MYE!

Alan

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Auda! Håper virkelig den er i orden nå da...
    Apropo strømbrudd, noen som så Tyskland-Tyrkia.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Etter påtrykk fra Yamaha har vi dessverre måttet fjerne muligheten for nedlasting av firmware fra vårt nettsted.
    Wow, flaks da at jeg lastet ned den siste firmware oppdateringen til Yamaha rx-v1800 dere la ut her i helga, den på 63,1 mb.

Det var vel den som funket?

Side 15 av 21 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •