ADVARSEL: Dekoderfeil (DTS-HD MA) i enkelte receivere (fra Yamaha og Onkyo)! - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 21 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 406
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    -Hvilken firmwareversjon vil Onkyo 905 være på når den er oppdatert med denne fiksen? Min er på 1.06 nå. Er denne fiksen 1.07 (eller nyere)? Eller blir ikke selve versjonsnummeret forandret?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    -Hvilken firmwareversjon vil Onkyo 905 være på når den er oppdatert med denne fiksen? Min er på 1.06 nå. Er denne fiksen 1.07 (eller nyere)? Eller blir ikke selve versjonsnummeret forandret?
    Jeg vil tro at du har den siste dsp oppgraderingen med 1.06. Du kan jo sjekke dette selv.
    På receiveren din trykker du "display" + "standby", etterfulgt av "tone +". Da vil du få opp hvilken dsp du har. Trykk så "tone +" for å bla igjennom de.

Dette er da verdiene du skal ha på dspene:

DSP 1 = 08214A
    DSP 2 = 07518A
    DSP 3 = 07820B
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Da er det en firmware ut til Onkyo. Du kan selv legge inn denne på eget ansvar.

ONKYO
    IMAGINATIVE SIGHT & SOUND
    DSP Firmware Update of TX SR 605, 705, 805, 875 and TX NR 905
    Bugfix: Pop-noise with some HD-DTS material
    To carry out the update you will need the software supplied by ONKYO, a PC with the possibility to burn
    a an Audio-CD, a CD player with optical output, an optical cable and your Receiver!
    Note: Warning! During the writing process, DO NOT turn off the power or disconnect
    the optical cable. If the writing process is only partially completed, the Receiver’s
    Flash IC may need to be replaced. Some CD/DVD players are not suitable for this update.
    ONKYO advise that if the writing process does not work, please try a different player.
    1. Unzip the file, burn it as Audio-CD and finalize it.
    File CD_SR6050_08214A.wav is used for TX SR 605 only!
    File CD_SR805 123_08214A_07518A_07820B.wav is used for all other models of x05 series.
    Please put the CD into the CD player and connect the player to Optical Input 1 of the receiver.
    2. Switch on the receiver. Wait for 10 seconds. Then press and hold the “DISPLAY” button and while
    holding it press the “STANDBY/ON” button. This will show in the display the main firmware versions
    within the unit.
    TX SR 605:
    Within 3 seconds, press the Tone “ +“ button twice. Now display is showing the DSP firmware
    version, press the “CD” button on the Receiver, then press Play on the CD Player. The Receiver’s
    display will now say “S/PDIF Update…” for about 15 seconds then “Writing…” for about 30 seconds.
    When the writing process has finished the display will say “Complete!”, then “Clear”, then the
    Receiver will go to Standby mode. It is possible, that the unit will not switch OFF automatically, in
    this case wait for another 10 minutes before switching OFF manually.
    TX SR 705 – SR 875 and TX NR 905:
    Within 3 seconds, press the Tone “ +“ button. Now the display showing the DSP 1 st firmware version,
    press the “Return” button on the Receiver, then press Play on the CD Player. The Receiver’s display
    will now say “S/PDIF Update…” for about 15 seconds then “Writing 1 st DSP…” for about 15 seconds,
    than again S/DIF Update. Now you see “Writing 2 st DSP…” than again S/DIF Update before it
    changes to “Writing 3 st DSP…” When the writing process has finished the display will say
    “Complete!”, then “Clear”, then the Receiver will go to Standby mode. It is possible, that the unit will
    not switch OFF automatically, in this case wait for another 10 minutes before switching OFF manually.
    3. Now the update is complete! You can check that it has been successful if you read out the FW
    version:
    Switch on the receiver. Wait for 10 seconds. Then press and hold the “DISPLAY” button and while
    holding it press the “STANDBY/ON” button. The display will show now the Firmware version's.
    This will disappear from the display after a few seconds and the Receiver will return to its normal
    mode.
    If you experience any difficulties carrying out this update please contact ONYKO or your local authorised
    Service station. Please note that ONKYO does not accept any responsibility for any damage or problems
    caused by attempting or doing this update.
    Overview of new DSP Firmware version:
    TX SR 605 TX SR 705 TX SR 805 TX SR 875 TX NR 905
    DSP 08214A 1. SR8051/08214A 1. SR8051/08214A 1. SR8051/08214A 1. SR8051/08214A
    2. SR8052/07518A 2. SR8052/07518A 2. SR8052/07518A 2. SR8052/07518A
    3. SR8053/07820B 3. SR8053/07820B 3. SR8053/07820B 3. SR8053/07820B

RapidShare Webhosting + Webspace

Vær forsiktig med å bruke firmwareoppgraderingen som ligger i denne linke.Ifølge Siggerud proservice så er den beregnet på de AMERIKANSKE utgavene og ikke de europeiske.

Det er grunnen til at jeg nå mest sannsynlig har tatt knekken på flashminnet i min 875,og må koste reparasjonen selv som ifølge Siggerud blir DYR.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den FW jeg har brukt, så det synes jeg høres litt rart ut. Kjipt at oppgraderingen føkket opp receiveren din. :?

Min tråd

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også instllert denne. Det fungerer fint på min 705.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sjekket opp dette litt mer, viser det seg at det er Onkyo i Tyskland som la ut denne FW. Så da vil jeg tro at dette er riktig FW til recevierene våre.

Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerer også greit på min 605.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Jeg vil tro at du har den siste dsp oppgraderingen med 1.06. Du kan jo sjekke dette selv.
    På receiveren din trykker du "display" + "standby", etterfulgt av "tone +". Da vil du få opp hvilken dsp du har. Trykk så "tone +" for å bla igjennom de.

Dette er da verdiene du skal ha på dspene:

DSP 1 = 08214A
    DSP 2 = 07518A
    DSP 3 = 07820B
    Takk for tipset. -Men jeg gjør visst noe feil:
    Display + Standby + Tone gir meg firmwareversjonen i displayet (det står Main: 9 1.06/07Y26A), men trykker jeg på 'Tone' knappen flere ganger (samtidig som jeg holder de andre inne) skjer det ingenting mer i displayet.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset. -Men jeg gjør visst noe feil:
    Display + Standby + Tone gir meg firmwareversjonen i displayet (det står Main: 9 1.06/07Y26A), men trykker jeg på 'Tone' knappen flere ganger (samtidig som jeg holder de andre inne) skjer det ingenting mer i displayet.
    Trykk Display + Standby og slipp, innen 3 sek trykker du på Tone +. Det er knappen rett under den det står Tone på. (pil til høyre) Denne kan du trykke flere ganger og får da opp alle dspene.

Min tråd

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takk - da gikk det bedre.

DSP1 på min er lavere enn du postet: 07601A, mens de to andre DSPene er på samme versjon som det du postet.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takk - da gikk det bedre.

DSP1 på min er lavere enn du postet: 07601A, mens de to andre DSPene er på samme versjon som det du postet.
    Da må nok du også oppdatere receiveren din. 07601A er det man har før oppdateringen.

Min tråd

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå vært å levert min 875 hos Siggerud proservice.Der viste jeg han firmware-versjonen som ligger i linken.Han så på den og mente det er riktig versjon,men var ikke helt sikker.
    Det har visst vært noen versjoner på nettet som ikke har vært bra og ført til skader på recieveren.Det er versjoner som har kommet fra Onkyo selv.

Så heretter så tenker jeg at jeg lar fagfolk ta seg av sånne ting,spesiellt i garantitiden.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor driver Onkyo og Yamaha på slik ?

Tenk hvor greit det hadde vært om produsentene la ut siste FW på sine offisielle sider med en erklæring at man gjør dette på eget ansvar. Dermed kan vi som liker å stelle med slik fikse slikt selv og de som føler seg usikker kan levere den inn. Dermed slipper man problemer med feil FW.

Dette er jo meget vanlig for andre produkter som DVD/Blu-ray spillere, kamera, PC etc. etc. Denon lar jo kjøperne oppdater selv, selv om løsningens dere ikker er helt patent for å si det mildt den heller. Forstår ikke at dette skal være så vanskelig :cry: .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -I tillegg gjør de selve prosessen så unødvendig vanskelig å gjennomføre uten feil. Serie-til-serie kabel (vanskelig for oss med PC uten RS-232)?? Optisk kabel fra CD/DVD-spiller med brent plate med firmware??

Hvorfor ikke bare la oss legge firmwaren på en USB-stick, eller oppdatere via ethernet, eller via USB kabel fra PC, etc.? Ting som kan settes opp på en måte som ville være nesten 'idiotsikker'?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -I tillegg gjør de selve prosessen så unødvendig vanskelig å gjennomføre uten feil. Serie-til-serie kabel (vanskelig for oss med PC uten RS-232)??
    adapter til 99,- (+frakt) er en mulighet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware oppdatering av Yamaha-receivere

RX-V663/V863/V1800: Firmware på CD (closed session) og koaksial eller optisk mellom CD/DVD-spiller og receiver.

RX-V3800: Firmware på USB minnepinne som plugges direkte i receiver.

Newcomer K3nt_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så jeg har fortått riktig?

Dette er ikke et problem med PS3 da de ikke sender bitstream DTS HD Master?
    Er ikke så god på dette da men.. Jeg har en Onkyo 605 og en PS3 som BD spiller og vil ikke ødelegge høytalerne mine :P

Vil dette noen gang bli støttet av PS3? Tror dere? om det bare er en software oppdatering som trengs da.. hehe

Grassias Senjor!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K3nt_
    Bare så jeg har fortått riktig?

Dette er ikke et problem med PS3 da de ikke sender bitstream DTS HD Master?
    Er ikke så god på dette da men.. Jeg har en Onkyo 605 og en PS3 som BD spiller og vil ikke ødelegge høytalerne mine :P

Vil dette noen gang bli støttet av PS3? Tror dere? om det bare er en software oppdatering som trengs da.. hehe

Grassias Senjor!
    Det stemmer at PS3 ikke har problemet. Og aldri kommer til å få det, siden hardwaren i PS3 ikke kan sende sigalene i bitstream. Dermed kommer det aldri en firmware som fikser dette. Hvis den da ikke kommer med loddebolt og ny brikke.

Men det kan være lurt å fikse for det. Hvis du en gang i fremtiden skulle bruke en annen spiller, og har glemt hele greia. Så lenge du har garanti, så får du også fikset dette gratis.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Fikk igjen 875'n fra service i dag.Ingen brente komponenter så da gikk det på garantien :-D

Ifølge Siggerud så har de lagt inn nyeste firmware og fjernet en eller annen komponent fysisk fra recieveren.Dette er visst nødvendig for å få lagt inn firmware'n.

Men da er det jo litt rart at flere her inne har klart å fikse det selv uten å fjerne noe eller?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det høres litt rart ut at de måtte det. Har selv ikke hatt noen problmer med min 875 etter oppgraderingen. Nå bare nyter jeg lyden av DTS HD Master.

Min tråd

Side 10 av 21 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •