Har forsterkeren din koblet ut??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har forsterkeren din koblet ut??

Satt med min far i kveld og så "Roger Waters - in the flesh" i kveld, og når vi kom til slutten av "mother" (spor 3) så gikk forsterkeren, rotel 993, i "protect" på venstre kanal. Den var rett og slett blitt overopphetet.
    Er det sånn at 200watt ikker er nok til å drive et par stativhøyttalere??
    Har noen andre opplevd liknende? og i såfall, - med hvilken forsterker??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en kompis som har hadt problemer med at forsterkeren har gått i protect med klipsch høytalere. da var det + og minus kabelen til bass elementet som hadde lagt seg mot hverandre. skrudde opp og spredte di ifra hverandre og så var det løst..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner det på skallebanken i dag at eg mest sannsynlig var ganske full i går kveld, og at -1db på volumet faktisk er sinnsykt høyt.. Tror bare forsterkeren gjorde meg en tjeneste ved å koble ut

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde akkurat samme "problem" med en femkanals Rotel som jeg biamper frontene med forleden. Når volumet ble aaalt for høyt i takt med at promillen steg så koblet begge kanaler på venstre side ut.

Og jeg sier som deg, det var nok like greit det..

Newcomer biospawn sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok internsikringene i min Rotel rb-1080 med Dynavoice M-65'ene mine i påsken.
    Men det var vel mest på grunn av at den forrige eieren hadde montert inn for små sikringer da han sprengte de orginale. Han hadde satt inn 5Amp når det skulle være 6,3Amp. Men etter en kjapp tur innom jobben etter nye sikringer, så ble det lyd igjen (heldigvis).
    Men jeg vet at det skulle høy lyd til før jeg tok de som var for små også, så jeg dror M-65'ene mine var rimelig svette etterpå.
    Jeg testet forsterkeren på ca jævlig høyt etter at jeg monterte inn de nye sikringene. Det skal sies at jeg hadde ørepropper i og at det luktet svidd ut av bassrefleksrørene i etterkant.
    Jeg kan hermed gå god for at Dynavoice M-65 kan spille høyt med nok krefter å ta av. Men snart skal de negraderes til et annet formål enn hjemmekino, når jeg skaffer med Dali Ikon 8 i Juni. Da blir det bra :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •