verdi på HK avr 65??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

verdi på HK avr 65??

Hallois...

Noen som kan tenke seg hva jeg eventuelt kan få for en slik i dag??

Mener den ble kjøpt i -98, så den er 10 år gammel..

Den har også en liten defekt... Dvs at høyre front kanal virker bare når receiveren er blitt god og varm...

Ellers har den DD og DTS og mye annet....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen?

I forbindelse med salg av denne, må jo jeg selvfølgelig gå til innkjøp av en ny receiver:-D

Utstyr som blir brukt er Dali Concept 2 som front, concept senter, XTZ 70 som bakhøyttalere, XTZ 10.16 som sub, denon 1740 dvd spiller og xbox 360..
    Og forhåpentligvis en blueray spiller i framtiden..

Noen tanker om hvilke receivere som vil være bra her??

Prisklasse opp til 10.000,-
    Takle de nye hd formatene (helst)
    konventere analoge video signaler til hdmi (er jo kanskje en god ting å ha)
    rom korreksjon ( det har vel de fleste i dette prisleie)

Er litt skeptisk til H/K grunnet dette med "død" kanal... Mener å ha lest at dette forekom hos H/K sine, men kan jo selvfølgelig være at dette ikke er et tema i dag, men likevel, brent barn skyr ilden

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stib
    Hallois...

Noen som kan tenke seg hva jeg eventuelt kan få for en slik i dag??

Mener den ble kjøpt i -98, så den er 10 år gammel..

Den har også en liten defekt... Dvs at høyre front kanal virker bare når receiveren er blitt god og varm....
    Jeg har en anelse om at en 10 år gammel receiver med feil på kan bli svært vanskelig å selge i det hele tatt...

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har hatt 3 forskjellige HK avr 35 65 85 . Slapp å selge disse brukt da alle tok kvelden i tur og ordning...... Da rep kosten ble høyere enn verdien var saken grei.. ELRETUR :-D
    Som du skjønner , har ikke HK lenger

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Jeg har en anelse om at en 10 år gammel receiver med feil på kan bli svært vanskelig å selge i det hele tatt...

Joa, kanskje litt enig der, men man vet jo aldri

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Hei, har hatt 3 forskjellige HK avr 35 65 85 . Slapp å selge disse brukt da alle tok kvelden i tur og ordning...... Da rep kosten ble høyere enn verdien var saken grei.. ELRETUR :-D
    Som du skjønner , har ikke HK lenger

Hehe, du sier det ja.....
    Føler på meg her også at det er på tide med noe nytt og friskt noe... sikter litt mot Yamaha da..

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en HK745 før jeg kikk over til Yamaha RX-V1800. Forskjellen var som dag og natt, hvilket var ganske overaskende da 1800 ligger på under halve prisen. Jeg ble så frelst av det Yamaha gjorde at jeg endte med å oppgradere til en Z-11. Alternativt i denne prisklassen har du f.eks Denon 2808 og Onkyo 805. Etter min mening ligger Yamaha en bit foran de 2 andre
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg hadde en HK745 før jeg kikk over til Yamaha RX-V1800. Forskjellen var som dag og natt, hvilket var ganske overaskende da 1800 ligger på under halve prisen. Jeg ble så frelst av det Yamaha gjorde at jeg endte med å oppgradere til en Z-11. Alternativt i denne prisklassen har du f.eks Denon 2808 og Onkyo 805. Etter min mening ligger Yamaha en bit foran de 2 andre
    Såpass ja

Har sett på v1800 til Yamaha, synes også de nye 663 og 863 ser litt spennende ut... Men finner lite info om disse oppskalerer de analoge signalene som blir omgjort til hdmi.... har ikke funnet så mye informasjon om hva som er riktig her heller... Dessuten er vel 1800 fremdeles noen hakk bedre en disse nye...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass ja

Har sett på v1800 til Yamaha, synes også de nye 663 og 863 ser litt spennende ut... Men finner lite info om disse oppskalerer de analoge signalene som blir omgjort til hdmi.... har ikke funnet så mye informasjon om hva som er riktig her heller... Dessuten er vel 1800 fremdeles noen hakk bedre en disse nye...
    663 og 863 kjenner jeg ikke spesifikasjonene på, men 1800 ligger nok uansett i klassen over. Den oppskalerer alle analoge signaler, men ikke via hdmi inn
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    663 og 863 kjenner jeg ikke spesifikasjonene på, men 1800 ligger nok uansett i klassen over. Den oppskalerer alle analoge signaler, men ikke via hdmi inn
    Litt dumt det med manglende skalering over hdmi, men er vel strengt tatt noe jeg gjerne ikke har så stort behov for..

Du nevner at du hadde en Hk 745 tidligere, selv denne er vel flere hakk over min gamle traver HK 65? Så da vil vel skifte til V1800 resultere i et hav av forskjell her også.....

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt dumt det med manglende skalering over hdmi, men er vel strengt tatt noe jeg gjerne ikke har så stort behov for..

Du nevner at du hadde en Hk 745 tidligere, selv denne er vel flere hakk over min gamle traver HK 65? Så da vil vel skifte til V1800 resultere i et hav av forskjell her også.....
    Dette var hvertfall min opplevelse av overgangen. Jeg fikk ikke 745 til å spille godt uansett hvor mye jeg justerte. Manglet sprut i toppen og ga et tamt lydbildet i bak-kanalene. Ble derfor veldig overasket når jeg testet 1800 og så hvor stor forskjell det faktisk var. Vet om flere som har gjort det samme byttet fra HK8500 som sitter igjen med den samme opplevelsen. 745 leverer nok mer strøm til høyttalerene, men prosseseringen er ikke i nærheten av Yamaha
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet fra et innlegg jeg skrev i en annen tråd:

RX-V863 er en nyere modell enn RX-V1800, og har derfor i tillegg (så langt jeg kan se):

*Bluetooth ( A2DP ) compatibility with Yamaha Bluetooth Wireless Audio Receiver (YBA-10)
    *SIRIUS Satellite Radio ready
    *HD Radio digital broadcast reception capability
    *4 SCENE buttons offering greater operating ease ( with 19 preset SCENE templates )
    *Dolby Digital EX
    *Neural Surround
    *SRS Circle Surround II

I grove trekk er nok den litt eldre RX-V1800 først og fremst litt kraftigere, har et mer stilrent ytre og noen flere inn/utganger. En RX-V1900 (?) derimot, vil sannsynligvis få alle funksjonene til RX-V863 and then some....

Når det gjelder H/K, så har jeg hatt to produkter, og begge har sluttet å fungere etter få år. Har også lest om en del andre som også har hatt problemer. Mulig det er blitt bedre de siste årene.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr 863 også muligheten til å skalere opp analoge signaler som er konventert til hdmi, slik som V1800??

På Hjemmekino.no skriver de vel at 863 ikke gjøre dette... Er jo en grei funskjon å ha med seg... Så lenge man har apparater som ikke har hdmi da..

ellers virker jo denne veldig spennende.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr 863 også muligheten til å skalere opp analoge signaler som er konventert til hdmi, slik som V1800??

På Hjemmekino.no skriver de vel at 863 ikke gjøre dette... Er jo en grei funskjon å ha med seg... Så lenge man har apparater som ikke har hdmi da..

ellers virker jo denne veldig spennende.
    Er litt usikker på hva du mener med å skalere opp analoge signaler som er konvertert til HDMI, men i samme tråd ble dette nevnt.

*HDMI Up Conversion • (Scale to 480p / 720p / 1080i / 1080p)

Altså ikke oppskalering av analoge signaler. Men hvor ofte kobler man kilder med analoge signaler inn på en receiver? Og er denne oppskaleringen billige receivere gjør så mye bedre enn det en evn. TV/prosjektor gjør internt? Personlig vil jeg ikke la en slik funksjon avgjøre mitt valgt av receiver.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev det gjerne litt keitete, men du svarte nå på det jeg lurte på...

For min del har jeg xbox 360 med komponent tilkoblet tv`en og hvis jeg kan koble den til receiveren og så til tv oppskalert gjennom hdmi, så er jo det en ok funksjon.

Nå sender jo Xbox 360 signalet ut i 720p, og om det blir sendt direkte igjennom til hdmi, vel så er jo den saken grei..

Jeg har vel ikke så mye kunnskaper at jeg kan uttale meg om oppskaleringen i billige receivere, men nå har jeg "bare" en denon 1740 dvd spiller, og det er ikke for meg tvil om at denne oppskalerer bedre enn selve tv`en (Sony KDL 40-D3000). Blir i hvertfall mye bedre bilde når jeg bruker dvd`en sin oppskalering enn ikke.

Så det blir vel å veie receiverne opp mot hverandre og se

Har vel litt tenke tid uansett, V1800 har som jeg har forstått, er jo det litt ventetid på grunnet etterspørsel og 863 er jo ikke kommet enda..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh, nå ble jeg litt forvirret

Leste litt på den tråden du refererte til over, og forstår jeg det riktig at 863 oppskalerer hdmi-->hdmi, men ikke analog-->hdmi?

Hmmm, på andre receivere jeg har lest om, er jo det vanlig at det er omvendt som på V1800 f.eks... Men kan jo være at øynene mine har gått litt i kryss og rotet det til:-?

Edit: Har lest litt nærmere på preview`en til Audioholics, og i følge dem så har 863 opptil 1080p oppskalering av analoge signaler, og 1080p kompatibel hdmi...
    Så denne blir definitivt med i vurderingen

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du leser specen på 861 så er den nesten identisk bortsett fra det nye stashet. Alle analoge signaler kan oppskaleres til 720P 1080I

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg så det....

Ble litt forvirret en stund der med all lesingen, så øynene mine har nok krysset seg litt...

På hjemmekino.no står det nemlig at 863 ikke har oppskalering, men på hjemmesiden til Yamaha, samt i previewen til audioholics står jo det at den har nettopp dette..

Blir spennende å se når den kommer, syns det var nevnt et sted at det blir i slutten av april... Den som venter får se

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •