Gode rør til Music Angel EL-34B - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 89
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den e god da er det enda fler å velge i.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg som roter eller kommer disse med både 6SL7 og 6SN7?

For på min forsterker stod det 6SN7 rør i når jeg fikk den. Men i E.N så sitter det altså 6SL7 rør?

Hmm interessant. Kanskje vi skulle sammenlignet innmaten i disse to forsterkerene og?

Jeg har ivertfall bestilt meg noen RCA 6SN7 rør som jeg gleder meg til å teste.

Kjell, er Svetlana EL34 rørene samme som shuguang?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aspstein

1) Hmm interessant. Kanskje vi skulle sammenlignet innmaten i disse to forsterkerene og?
    Jeg har ivertfall bestilt meg noen RCA 6SN7 rør som jeg gleder meg til å teste.

2) Kjell, er Svetlana EL34 rørene samme som shuguang?

1) Ja det er en kjempegod ide. Dere kan måle katodemotstanden direkte i rørsokkelen (se på sokkel-diagrammet f.eks. på internett) - har den samme verdi i begge tilfeller ? Hvis dere kikker inni skulle dere også kunne måle anodemotstanden.

2) Nei det er andre rør.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.aspstein har du fått testet med WE 394a røret ditt, å va er inntrykket ditt vist du har det.Trenger ikke legge inn bilder da siden du har fått din i hus. .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått noen av rørene enda desverre. Sjekker postkassen flere ganger daglig, men det hjelper lite.

Skal komme med noen tilbakemeldinger når jeg får rørene.

Nei trenger ikke bilder av boksen, min var i overraskende god finish syns jeg, ingenting er skjevt, alt sitter som det skal og ingenting slarvearbeid som jeg har sett enkelte klage på kt88 forsterkeren.

Men det som hadde vært interessant er bilder av innmaten og som Kjell her skriver måle litt på anodemotstand og slikt.

Kjell: Hvordan er Svetlana rørene da, kjenner du til dem?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.aspstein va står det preget på forsterkeren der røret står,står det 6sn7 eller 6sl7.

Newcomer kyrjens sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjell: 6N1-røret er ekvivalent med det vestlige 5670.

Er du sikker på dette? Har lett en del på nettet og funnet ut (tror jeg) at dette er særegne kina/russiske rør?
    Er kjempegad hvis jeg tar feil;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svetlana el-34 c-logo sed skal vere av de beste du kan få men motron(Kvanlid).Sa att det finnes bedre men da er prisen mye høyere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten sjekka hva det stod på de rørene da, var noen jeg fant i et skap i øvelseslokalet vårt. Ser ut som det er et sett med 4 matchede Svetlana EL34 rør.

E.N: På forsterkeren min forran rørene står det faktisk 6SN7. Så det var derfor jeg anntok at dette var riktig på denne. Om det er noe forskjell i innmaten derimot tør jeg ikke anta noe før vi har sammenlignet litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.Kjell gidder du å skaffe skjema(og litt veileding) så skal eg vere med på en måling.Er ikke så stø på dette.

Newcomer kyrjens sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av E.N
    Svetlana el-34 c-logo sed skal vere av de beste du kan få men motron(Kvanlid).Sa att det finnes bedre men da er prisen mye høyere.
    Har prøvd disse (Svetlana) på min Yaqin, men endte opp med Mullard. Synes de var ... litt bedere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aspstein
    Må nesten sjekka hva det stod på de rørene da, var noen jeg fant i et skap i øvelseslokalet vårt. Ser ut som det er et sett med 4 matchede Svetlana EL34 rør.

E.N: På forsterkeren min forran rørene står det faktisk 6SN7. Så det var derfor jeg anntok at dette var riktig på denne. Om det er noe forskjell i innmaten derimot tør jeg ikke anta noe før vi har sammenlignet litt.
    Ja på min står det 6sl7 det var rørene og merket med, så det er ikke sikkert det går ann å bruke de hipps om happs.Får vente med 6sn7 litt da.Men vist det går ann er 6sn7 bedre lyd messigt en 6sl7 ???.Men de Svetlana rørene er det vel bare å Prøve(Kan vell ikke gå gale det).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyrjens
    Kjell: 6N1-røret er ekvivalent med det vestlige 5670.

Er du sikker på dette? Har lett en del på nettet og funnet ut (tror jeg) at dette er særegne kina/russiske rør?
    Er kjempegad hvis jeg tar feil;-)

Du har rett - de er ikke ekvivalente, jeg skrev feil etter å ha sett Music Angel-spesifikasjoner (EL34) overalt som sier at 5670 kan benyttes istedenfor 6N1. Dette er rett og slett tull, da 5670 (og de andre to) har en helt annen sokkelkobling enn 6N1. Det er 6N3 som er ekvivalent med 5670.

6N1 har en nær slektning i ECC85 - de kan brukes om hverandre. Egentlig visste jeg det godt fra før, men det ble borte da jeg skrev det første svaret (kikket bare på hva Music Angel selv skrev).

Dere får sjekke nøye om det står 6N1 eller 6N3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Du har rett - de er ikke ekvivalente, jeg skrev feil etter å ha sett Music Angel-spesifikasjoner (EL34) overalt som sier at 5670 kan benyttes istedenfor 6N1. Dette er rett og slett tull, da 5670 (og de andre to) har en helt annen sokkelkobling enn 6N1. Det er 6N3 som er ekvivalent med 5670.

6N1 har en nær slektning i ECC85 - de kan brukes om hverandre. Egentlig visste jeg det godt fra før, men det ble borte da jeg skrev det første svaret (kikket bare på hva Music Angel selv skrev).

Dere får sjekke nøye om det står 6N1 eller 6N3.

Hei.Kjell på forsterkeren min står det preget ecc85,røret som sto i var 6n1.Men har jeg ingen andre alternativer da?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ECC85/6AQ8 er røret som etterfulgte ECC81/12AT7.

Hvis du forandrer på koblingen til glødetråden så kan du trolig anvende ECC81, og det med enda bedre lydmessig resultat, rett og slett fordi ECC81 er et eldre rør som fortsatt kan skaffes i gode NOS-kvaliteter.

I Kina og Russland har man holdt på produksjonen av små-rør til 6V gløding, mens de fleste vestlige rør ble produsert med valgfri 6V eller 12V glød - det bestemmes av om sokkelen kobles for parallell- eller seriekobling av to 6V glødetråder. ECC85 er et unntak - det går bare på 6V.

Du kan bruke 5670 og ekvivalentene, men da er det mye som må kobles om i sokkelen. For de interesserte kan det anbefales å lage en adapter bestående av en 9-pin plugg koblet sammen med en 9-pin sokkel - dette får du kjøpt hos gode antikk radio-butikker. Så kobler du om på ledninger (korte !) til den eksterne sokkelen, slik at det passer til det røret du skal teste. Blir du fornøyd kan du velge å bygge forsterkeren litt om internt. Siden inngangsrøret her er godt skjermet kan du godt kjøre med adapteren hele tiden, så har du masse rør å velge i.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei en liten oppdatering fra meg igjen.

Har mottatt et par med RCA 6SN7 rør og dette var virkelig en billig investering som var værdt de få kronene det kostet. Er ikke versjonen med sotet glass dette, men lydmessig så parkerte dette de rørene som fulgte med forsterkeren. regner med de var ganske oppbrukt de som stod i her originalt ja. :-D

Har og mottatt et sett med WE 396A rør. Men disse kan jeg vel ikke bruke i denne ampen uansett??

Lurer og fryktelig på disse signalrørene som står bakerst på denne ampen, 6E2 står det i min nå. Men disse har vel kanskje ikke noen annen misjon enn å se fancy ut? Kan jeg bare kjøre uten disse rørene?

Har enda ikke fått tid til å koble opp Huldraen som riaa og radio. Men det kan bli virkelig artig tipper jeg...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De 6E2 er bare å trekke ut - de har ingen funksjon annet enn å være til pynt.

WE 396A høres jo kjempeinteressant ut. Det er veldig enkelt å koble opp en adapter, slik at du kan kjøre med dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott Kjell. Da ryker 2 stk 6e2 rør ut ikveld kan jeg tenke meg.
    Leste en plass om noen andre som hadde koblet ut alt til disse rørene og det gjorde endel for lydens del.

Samme plass var det et par stykker som hadde fått forsterkere med en komponent som var montert feil på innsiden. Skal sjekke dette på min også, bare for å være sikker.

Er det bare volten som er forskjellig fra ECC85 til WE 396A eller må jeg forrandre på mye annet og her?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er vel ingen forskjell på volten mellom ECC85 og WE396A.
    Hva tenkte du spesifikt på her ? Vi snakker jo om flere slags spenninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe jeg anntok vel bare at det var noen spenninger som var annerledes. Mente jeg leste det en eller annen plass. Men finner ikke den siden igjen for øyeblikket.

Men jeg finner ikke ut hvordan jeg kan lage dette adapteret da. Noen som har lyst å hjelpe? ops:

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •