Forsterker til å drive sub/sat anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til å drive sub/sat anlegg

Har temmelig sikkert bestemt meg for å kjøpe inn KEF KHT-3005, men lurer litt på hvilken reciver som matcher denne pakken..

Har kikket litt på to fra Kenwood her
    Kenwood KRF-X9090D
    Kenwood KRF-V6200D

I mine uforstående øyne, så har det ingenting å si hvilke av disse jeg velger siden de er på 7x120 Watt / 5x120 Watt, og jeg bare skal bruke 5 kanaler uansett. Men den 7.1 forsterkeren er jo faktisk dobbelt så dyr, så den er kanskje bedre alikevell?

Kanskje er begge de to reciverne der bare søppel til høyttalerene? Jeg bare øyner et håp om at de dumme folkene som kjøper disse forsterkerene på netthandelen for mere enn de koster i butikkene innser det, så kanskje de kan kjøpes for en pen sum der. Dessuten syntes jeg faktisk Kenwood forsterkerene er pene å se på..

Kan nevne at det ikke er viktig for meg å prioritere hdmi inn og utganger, skal ha en htpc som kjører optisk til reciver og hdmi til fjernsyn.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skal ikke gjøre meg klok, men du trenger da hvertfald HDMI ut til tv´en da.
    Hva skal du kjøre optisk inn fra pc´en ?
    Sjekk heller alle data på Kenwood sin nettside, ikke stol på de data der ligger ute på andre sider, de kan ha feil i seg, sammenlikn og se hva du mangler på den minste, husk, man vet aldrig om man oppgraderer senere.
    Jeg synes den store ser fin ut jeg.., utroligt så store bokser man får for pengene nå....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ser ingen grunn til å kjøre hdmi via forsterkeren.. kjører bare dvi/hdmi fra pc og inn i tv, og optisk fra pc til forsterker.

her er kenwoods info om KRF-V6200D og KRF-X9090D.

Men det er vel litt mere komplisert enn å tenke at 5x100 Watt holder siden høyttalerene er merket med 100 Watt? Ser også at den 7.1 forsterkeren bruker 300 Watt, er ikke det litt mystisk hvordan den får 300 Watt til å bli opptil 840 Watt? Husker at han fyren på den lokale HiFi sjappa nevnte det en gang...

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he, ja, jeg turde ikke sige noe, derfor anbefalte jeg du sjekket hos Kenwood. Hvis den strømforsyningen holder da er hele verdens energi problem jo løst ! Men, der er en forklaring, noen ganger er dette strømtrekket ikke målt ved full utstyring, så det er kanskje tilfeldet her.
    Hva høyttalerne er merket med trenger du ikke tenke på, det går helt fint å drive en 20 watt høyttaler med 200 watts forsterker, det er faktisk også mest hensigtsmessig da man tydelig hører når høyttaleren på 20 watt har fått nok av leken.
    Med en liten forsterker, og høyttalere spesifisert til 300 kan du lett brenne av diskanter fordi du overstyrer forsterkeren når du spiller litt høyt.
    Så, ikke tenk på det i det hele tatt.
    Jeg har ikke hørt disse receiverne, men du kan jo se om du kan finde noen tester av de.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne testen her: Test des Kenwood KRF-X9090D (KRF-X9090, KRF-X 9090 D) - der 2.Teil

Det er riktig nok på tysk, men hvis man teller stjernene på slutten av testen, så ser det jo bra ut. Men hvordan de står til KEF høyttalerene er jo en helt annen sak da..

Men kan de nusselige KEF-høyttalerene virkelig kreve så veldig mye?

Kikket også på en Denon AVR-1708, men den er "bare" på 7x75 Watt. Står også noe i forhold til ohm osv, men vet ikke hvordan man regner på dette når det gjelder høyttalere (Også jeg som er elektrikker og kan alle variantene av U=R*I :P) Har egentlig begynnt å falle lit for KRF-X9090D'en jeg...

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HulkHaugen
    Men kan de nusselige KEF-høyttalerene virkelig kreve så veldig mye?
    Svaret er JA. Kjøp så kraftig forsterker som du har råd til, er mitt råd.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Svaret er JA. Kjøp så kraftig forsterker som du har råd til, er mitt råd.
    Ja det er greit nok, men det er vel mere komplisert enn å tenke at Kenwood 7x120W er 60% bedre enn Denon sine 7x75W?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er greit nok, men det er vel mere komplisert enn å tenke at Kenwood 7x120W er 60% bedre enn Denon sine 7x75W?
    Det er nok ikke så enkelt.
    Hvis du leser spesifikasjonene på Denon målt etter samme kriterier som Kenwooden yter den 7x110W.

Ville nok ikke valgt noen av disse. Til samme pris kan du finne en betydelig bedre brukt. Sjekk avtorget eller finn.no

Feks denne:

pioneer vsx-ax2avs | FINN torget

Eller kanskje denne:
    Surroundforsterkere | Hjemmekino | Hi-Fi Center Kjeden

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel.. Her kan man ikke bruke watt som ett mål for lyd og lydkvalitet.

Hadde du feks. sammenliknet den med en arcam AVR250 så vil den spille ringer rundt begge de to nevnte mht. lydkvalitet og evnen til å spille høyt tiltross for sine 7x70 watt... Her er det snakk om solid og stabil strømforsyning som betyr noe.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer´en linket til er meget respektert, og jeg tror den har en meget avansert romkorreksjon. Den er populær blandt entusiaster her.
    Ja, må nok sige jeg er også svak for Harman Kardon, og ikke se så mye på effekten, den er målt med alle kanaler i drift, sammenlikn da med NAD f.eks.
    Her er en til salgs, om du ikke trenger de nye lydformater : http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/29505
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Harman/Kardon AVR 245
    Good Gear Guide - Harman Kardon AVR 245 - Reviews - Hardware - Home Entertainment - Receivers/Amplifiers

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, dette høres nok ut som et femenint svar, men jeg liker ikke designet på H/K. Når jeg kikker i prisguiden.no, så finner jeg kun én pioneer forsterker til under 8000,- og så mye hadde jeg håpet på å slippe å betale for en reciver. Den pioneeren der er på 7x100W m/360W strømforsyning. Også finnes den bare i sølv

Men for å sammenligne et annet punkt mellom den og kenwooden, pioneeren veier 9 kg, og kenwooden veier 12,1 kg... Pleier ikke det være et tegn på kvalitet?

Mener dere at kenwooden er så dårlig altså? Jeg har en 5x100W kenwood i dag som driver noen "noname" høyttalere som består av bl.a. 2 gulvstående m/3stk 8" elementer i front + resten av pakka, og jeg syntes den spiller overraskende bra på de. Kenwood var jo "dritbra" for en 10-15 år siden på stereo ihvertfall.. Med tanke på at denne kenwooden jeg kikker på nå er noen år nyere og koster det dobbelte, så kan den vel ikke være så rein ruska galen?

Jeg kan strekke meg til 5000,- tenkte jeg, men jeg er kresen på designet til mitt kommende hjemmekinoanlegg..

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, dette høres nok ut som et femenint svar, men jeg liker ikke designet på H/K. Når jeg kikker i prisguiden.no, så finner jeg kun én pioneer forsterker til under 8000,- og så mye hadde jeg håpet på å slippe å betale for en reciver. Den pioneeren der er på 7x100W m/360W strømforsyning. Også finnes den bare i sølv

Men for å sammenligne et annet punkt mellom den og kenwooden, pioneeren veier 9 kg, og kenwooden veier 12,1 kg... Pleier ikke det være et tegn på kvalitet?

Jeg kan strekke meg til 5000,- tenkte jeg, men jeg er kresen på designet til mitt kommende hjemmekinoanlegg..
    Jeg har den som heter Pioneer VSX-1017, som er på 7x150 "Watt", strømforsyning på 450W og vekt på 15kg. Veiledende utsalgspris er kr. 6998,-, og selges på hvilken som helst Expert og Hificenterkjede butikk.... Det er sikkert prutningsmonn også...

Svakere enn dette bør du ikke velge til KEF høyttalerene, hvilket utelukker Kenwooden du har lyst på..

Håper dette hjelper..

Evt kan du få kjøpe min for 5000,-(3mnd gammel, farge sort) så jeg kan få meg en LX70(kr. 15000,-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hulken: Stort sett alle japanske produsenter oppgir et gjennomsnittstrekk fra strømnettet pga at ikke folk skal rynke på nesa å tenke på strømregninga.

Jeg har vanskelig for å tro at du trenger så veldig mye krefter for å drive de små satelittene. AX2 bør holde i MASSEVIS! Samme med HK og den kenwooden du ser på. Selv har jeg hatt kenwood, men synes de lager bedre kjøkkenmaskiner enn hifi

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, får tenke på det i en mnd's tid...Tror dere Expert kan ta inn BestBuy produkter? er ikke det egentlig samme selskap?

Irriterer meg at frekke netthandelen har en link på produktsiden til KRF-X9090D som fører deg til den dyreste man får i Norge, nemlig hos elgiganten til 5.995,- Samme Receiver får man jo på Multicom.no til 3.696,-

..Og mange der ute lar seg lure og kjper den fra netthandelen for 4-5.000,-

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, hør i din lokale Expert. Jeg hadde en pussig opplevelse da jeg handlet kjøleskap. Måtte absolutt ha en med bredde på 55cm og høyde 178, og det var litt vanskeligt- Hittet da en på Bestbuy, og gik til Expert siden det skulle være "samme firma", men salgssjefen der var ikke klar over det.
    Jeg måtte vise det til han på nettsiden. Kjøleskapet blev bestilt dog, ingen problem.
    Kenwood var hissige hifi produkter på 80 tallet, de laget meget gode produkter, alle husker vel de laget noen av verdens bedste tunere også.
    Nå er hard konkurrense om hjemmekino markedet og Kenwood har vel ingen intensjoner om å velte de store her.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Kupp eller ikke?

kjøpte nettop en KRF-X9090D , 7 kanaleren altså Til 2300 kr.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •