Noen mekanisme som gjør at NAD 352 slår ut når man kjører eff.fors. på feil spenning?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen mekanisme som gjør at NAD 352 slår ut når man kjører eff.fors. på feil spenning?

Jeg har nettopp endra på to jumpere inni PA effektforsterkern min (ZR1600) for å få den til å operere på høyere spenning, slik at den samarbeider bedre med HiFi for-forsterkern.. (NAD C352)

Etter jeg gjorde dette, og kobla opp igjen, så fungerte plutselig ikke volumkontrollen på NAD'en. Tror dere dette kan ha noe å gjøre med jumpersettingen jeg gjorde om på inni effektforsterkern?

Skjønner ikke hvorfor volumkontrollen plutselig blir fullstendig bypassed. Det kommer lyd i massevis, men er usikker på om den preamper no i det hele tatt. Lyden går hvertfall gjennom, men volumkontrollen er ute av drift...

Edit: Virker som den ikke preamper noe i det hele tatt. Bare kjører signalet gjennom som det er.

Er det noen slags mekanisme som gjør at hele preampen slår ut når man kjører på feil spenning på input boardet i effektforsterkern?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Si meg en ting.... burde jeg egentlig skru spenninga ned.. istedet for opp.. på Carvern?

da har jeg skrudd den ned et hakk istedet... volumkontrollen funker og ting ser bra ut.........

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •