Hjelp - får ikke lyd fra høyttalerne!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp - får ikke lyd fra høyttalerne!

Har fått i hus et par m-65 (usikkert om det er kopi eller ikke i lys av den siste dag hendelser :???: ) og kjøpt meg en Yamaha 661. Dere må vite at jeg ofrer mye for å stille dette meget dumme spørsmålet her ops:, har nemlig alltid følt meg og fått bekreftet mange ganger at jeg er over gjennomsnittlig oppegående når det gjelder elektroniske duppeditter. Problemet mitt er at jeg rett og slett ikke får noe lyd fra høyttalerne.
    Har koblet kablene i de to øverste terminalene på m-65ene (er dette riktig???) og videre inn på front a på receiveren. Har prøvd å koble til PCen min i phono og cd utgangene og tror i hvert fall jeg har klart å velge disse på receiveren, men får jeg lyd, nei! Den klarer jo å avspille lyd til tv fra hodetelefonutgangen, så det skal vel ikke ha noe å si? Har lånt bort pcen min med bedre lydkort og koax utgang. Har også prøvd å koble en dvd spiller og spille av en cd både inn i cd phono og koax, men får ingen lyd. Skjønner ingenting! Dette er første gang jeg har et "ordentlig" anlegg, men skal da ikke være så vanskelig? Håper noen kan hjelpe meg litt, har så lyst til å teste høyttalerne mine!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lest bruksanvisningen?

Det finnes ikke dumme spørsmål -kun dumme svar.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har sjekket at utgang a på forsterkeren er "aktivert" ja?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest en del i bruksanvisningen og har valgt speaker a, men fortsatt ingen lyd. Begynner å lure på om noe er galt med enten forsterker eller høyttalere, skal da ikke være så vanskelig

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du siger de øverste terminaler ? Hvis der er 4 terminaler skal disse være koblet sammen med en skinne fra rød til rød og fra sort til sort før høyttaleren fungerer som den skal. Ellers spiller bare diskant og mellomtone kanskje.
    Disse skinner skulle komme med høyttalerne.
    Eh, jeg håber du mener den spiller lyd FRA tv via hodetelefon utgangen og ikke den andre vei da....
    Ellers, absolutt ikke koble noe som helst utenom en platespiller i PHONO. Dette er en platespiller inngang og du kan få svær avsindig støy om du kobler en linje kilde til Phono.
    Les bruksveiledningen, og følg den.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må kanskje in i setup og sette cd utang til ___ & dvd til ____ o.s.v

Jeg måtte sette hdmi 1 inngangen til dvd spiller, hdmi 2 inngan til dvr o.s.v

Men skulle nå tro at cd inngangen var valgt som vanlige rca, men du kan jo sjekke hva som er forhåndsinnsatt.

Litt knotete forklart, men et hjelper kanskje ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •