Denon 3808 vs. Nad T765

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 3808 vs. Nad T765

Jeg greier ikke å bestemme meg for hvilke av disse 2 recieverene jeg skal kjøpe.
    Skal brukes i et 5.0 eller 5.1 system med dali Concept 8, 2 og ct. Evt. Concept sub

Er litt redd for at Denon forsterkeren er mye svakere enn Nad'en (leste det i en post der han sa det var veldig merkbart på noen B&W høytalere)
    Noen tester mellom disse to?

Håper noen kan hjelpe meg

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 3808 koster vel kr 13 000. Da hadde jeg heller, som jeg forslo i en annen tråd, gått for Onkyo. Når vi snakker kr 13 000, så mangler du kr 500 på Onkyo 875 (som bla har samme bildeprossesor som sitter i Denon 2930 - til behandling av inngående bildesignaler). Nå er det vel ikke bare den som er bedre, noe mer må det være inne i Onkyo'en også - siden den veier hele 23 kg mot Denon sin snaue 18 kg?

Skaff deg tilgang til noen tester av disse reciverene. Onkyo har vel stort sett vært helt i toppen av alle tester som er gjennomført og hvis jeg ikke husker feil ble den ny referanse hos Lyd & Bilde. Denon har vel blitt beskrevet som litt blek og uengasjert.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har nesten samme system som jeg vurderer å kjøpe bortsett fra forsterker.

Nå vet jeg ikke hvordan det er med Nad/Denon, men jeg ser at Onkyo kan brokoble utgangene til frontene og det er jo en stor fordel når det kommer til musikk og veldig fint siden concept 8 tåler en trøkk

hvordan vil den spille i kombinasjon med Onkyo DV-SP504? eller er det noe annet dere anbefaler i stedet?

Hvordan er lydbildet til onkyo?
    Vet Denon har en varmt (hva de nå mener med det) lydbildet og nad er har noe mere rock'n roll over seg

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydsignaturen til Onkyo og Denon skal etter sigende være ganske like. Hvis du skal kjøre 5.1 (eller 5.0) kan du ikke brokoble - det kan du kun gjøre ved 2.1 (eller 2.0). Bi-ampe Concept går heller ikke, da det er single terminaler. Men til vanlig bruk leverer den i all mass til vanlig volum - slik opplever jeg det. I forhold til Denon 2807, skjer det mye mer når du vrir på volumet med Onkyo (Onkyo'en er dog dyrere og nyere). Til og med på lave volum lager Onkyo'en sikkelig liv. Byttet ga meg en sikkelig wow opplevelse jeg aldri ville trodd var mulig!

Når det gjelder dvd spiller, ville jeg gått for en BD spiller. Enten Sony S300 eller Samsung BD-P1400. Samsung sender vel alle lydformater ut, noe Sony ikke gjør. Jeg personlig er blitt veldig glad i min Samsung BD-P1400. Å legge over kr 2 000 i en dvd spiller i dag, synes jeg er vanvidd. Skulle du finne på å kjøpe et så flott anlegg, må du dra nytten av det HD lyden på BD gir deg. Det er en bonus du aldri vil angre på - tro meg

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det slik at frontene kan stå brokoblet hele tiden, men bare at du ikke drar noe mere effekt i 5.0/5.1 mode?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •