Harman/Kardon HK 3480 vs Harman/Kardon AVR347

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harman/Kardon HK 3480 vs Harman/Kardon AVR347

Receivere | Stereo | Hi-Fi Center Kjeden

Elektronikk | Ryddesalg | Hi-Fi Center Kjeden

Skal kjøpe meg forsterker til bruk til stereo. Jeg skal kjøpe meg et par Cv Ve12F
    Og som senere skal brukes i hjemmekino tror jeg. Jeg har en del ting som jeg skal koble på forsterkeren som for eksempel riks tv,PS2,Dvd spiller og kanskje datan. og så ut til tven.

Hvilken av disse forsterkerne skal jeg velge? vet det kommer en ny serie fra H/K om en kort stund men syns ikke dem er noe fine og det blir for dyrt.

Hele stereoanlegget skal ikke komme på så mye mer en 10,000 vet at det er mange som syns det er lite men jeg har ikke så mye mer penger å legge i stereo akk nå. Er 17 så skal snart ha bil...

Det er sikkert en del feil og sånt her men det er fordi jeg er ganske ny innen AV...

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan hjelpe meg?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde valgt surroundreceiveren, ikke bare fordi du har muligheten til å opppgradere med hjemmekino, men den også et strømforbuk på 540w, mot 280w.
    Den har riktig nok 10a mindre i stereo men du har muligheten til å bruke effektforsterkere på den, da den har preout på ALLE kanaler. Det er veldig kjekt å ha. Vertfall når du skal bruke det på CV som er strømtørste.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei. Takk for svar...

tror jeg går for surround... ja for da kan jeg bruke den senere da jeg skal ha hjemmekino. Tror jeg skal kjøpe meg Alto Mac effektforterker da den tid kommer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Jeg hadde valgt surroundreceiveren, ikke bare fordi du har muligheten til å opppgradere med hjemmekino, men den også et strømforbuk på 540w, mot 280w.
    Den har riktig nok 10a mindre i stereo men du har muligheten til å bruke effektforsterkere på den, da den har preout på ALLE kanaler. Det er veldig kjekt å ha. Vertfall når du skal bruke det på CV som er strømtørste.
    Hei jeg sitter og lurer på det samme, jeg forstår delvis hva du vil frem til med takke på strøm, men ikke helt allikevel: Ta en VSX-917 som er 7x110 hva må den levere av watt for å kunne gi dette, og ser en på dens oppgitte strømforbruk som er mye lavere så er det jo noe som ikke stemmer.

Men en receiver lik H/K3480 m/radio og en H/K 970 mot en sour.recevier H/K 247 for å holde oss til samme pris, så sies det jo at det ikke kan sammenlignes når vi snakker om stereo ( 2-høytallere tilkoblet).

Kan dere bekrefte at jeg skulle ha gått for et 2-kanals når jeg skal ha kun disse 2 stk. SA-1550 høytallerene tilkoblet mot tv (vil ikke ha kinolyd med unger som ser på tv i stuen) vi har ps3 tilkoblet som film & musikk senter og så en pioneer opptaker /plasma42"

Hva med tilkoblinger, disse stereo receiverene har jo ikke OPT ingang kun analoger rød/hvit kan det bli like bra ?

Er nå i tvil, forstår jo gått at det må være mest lyd for pengene i en stereo receiver som ikke trenger alt det andre som sourronden har.

Monodrive

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har svaret folkens!

jeg hørte på begge forsterkerne, og endte opp med 347.

det er en kjempesterk reciever, det er faktisk den samme recieveren som H/K avr 350 fikk jeg vite av sjefen i trondheim. bare at 350 har fått nytt utseende.

romkorreksjonen og auto oppsettet fungerer som en drøm, slet ganske mye med rommet før, men etter en rask målerunde ble alt meget bra.

jeg kjører patos på den, de er noe mørke i klangen så jeg var litt nervøs på hvordan matchen ble ettersom h/k også har rykte på å være litt mørke. men det ble en kjempekombo!

så om du skal ha surroundreciever til rundt 6000 kan jeg virkelig anbefale 347!

mvh
    stian

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •