Receiver til Klipsch? Skal en tro på butikken?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til Klipsch? Skal en tro på butikken?

Ja, i min endløse spenning om jeg får bestilt mine innbygningshøytalere fra Klipsch (5 x KL-7800 og 2 x KS-7800) har jeg et spørsmål om hvilken receiver som best passer disse.

Var i butikken og snakket med "kvalifisert" personale om dette, men jeg følte meg langt fra sikker på deres råd :?:

De sa at for å dra en slik 7.1(2) løsning med 5 stk Klipsch KL-7800 og 2 stk KS-7800, så burde jeg receiver fra enten Onkyo, Harman eller Rotel, alt annet var blikkbokser i forhold. Jaha tenkte jeg... Dette kan bli dyrt.

Og de anbefalte Onkyo, men da NR905, som den enste som kunne dra dette oppsettet (og jeg som siklet på SR875...)

Men, her på forumet er det jo masse kvalifisert personell som sikkert kan både knuse, tilføre eller bekrefte selgers påstand. Eller?

Spec på høytaler er:
    KL-7800
    - FREQUENCY RESPONSE 80Hz-20kHz ± 3dB
    - SENSITIVITY 91dB @ 2.83 volts / 1 meter
    - NOMINAL IMPEDANCE 8 ohms
    - CROSSOVER FREQUENCY 2300Hz
    - POWER HANDLING 150 w max continuous (600 w peak)
    - DRIVE COMPONENTS Two-way system using one 1" (2.5cm)
    - Titanium dome compression driver in a 5" 80° x 80° Tractrix horn and an 8"
    Aluminum Cone Woofer

KS-7800
    - FREQUENCY RESPONSE 80Hz-20kHz ± 3dB
    - SENSITIVITY 90dB @ 2.83 volts / 1 meter
    - NOMINAL IMPEDANCE 8 ohms
    - CROSSOVER FREQUENCY 2130Hz
    - POWER HANDLING 100 w max continuous (400 w peak)
    - DRIVE COMPONENTS Two-way system using two 1" (2.5cm) Titanium dome neodymium tweeters in a diffuse Tractrix horn array and an 8" Aluminum Cone Woofer

Når er det rett før påskefjellet kaller, men med lønnlig håp om wi-fi på fjellet så kan det tenkes jeg svarer i påsken også ;-)

EDIT: Om romstørrelse er interessant er det på 13m2 og 30m3....

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jadda, sånn er det bare, selgerene har jo sine produkter å selge . Å kalle allt annet for blikkbokser er jo BS . Ser på de høytalerene dine , de er da ikke noe kraftkrevende greier , god følsomhet osv. Hvis du sjekker litt rundt får du sikkert litt mer innput
    Har Yamaha selv (1800) mange mener Onkyo er bedre på musikk , men jeg tror forskjellene er marginale når det kommer til stykket......
    Yamaha kommer også best ut i det jeg har sett av omtaler/tester i det siste.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste match... Marantz og Yamaha
    Ok match... Rotel, harman/kardon, Onkyo, Denon

Kommer ann på hvordan du liker lyden, skarp i toppen, morsom og underholdene, dynamisk kontrolert...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har sliket på Onkyo 875, så vil nok du bli mer enn fornøyd. Hvis du vil høre på fagpersonellet og ta en 905, så ta en svenske tur til TV Boden og få den ferdig momset til prisen av en norsk 875.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    80Hz som nedre frekvensgrense ;(
    håper du har en sub som lapper over fra 80 og ned ellers så blir ikke dette mye kinolyd... Med så dårlig bassrespons, så vil ikke dette kreve rare greiene rent stømmessig fra din receiver prøver jeg å si

Blikkbokser er vel alle receivere, men mine Yamaha modeller (er oppe i nr. 4 nå) skuffer aldri. RX-V663 kommer hvert øyeblikk (7*140 juksewatt) etc.

RX-V663

Lanseres i april og jeg forventer samme eller billigere pris enn 661 (4k)

/L

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    80hz ;( joda, vet det. Har tenkt meg 2 x Klipsch RSW-10d i tillegg, og da tror jeg det skal låte bra :-D

apropos Yamaha: MÅ jeg gå for 3800, eller vil 1800 fungere i dette oppsettet?

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR
    80hz ;( joda, vet det. Har tenkt meg 2 x Klipsch RSW-10d i tillegg, og da tror jeg det skal låte bra :-D

apropos Yamaha: MÅ jeg gå for 3800, eller vil 1800 fungere i dette oppsettet?
    gå for 1800, men bare en ting vist du bor i nærheten av budal-radio i kopervik, så har de denne til 9000 der og det er billig

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •