Effektforsterker Dilemma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker Dilemma

Jeg har måtte se etter en ny effektforsterker siden min gamle har gått i stykker. Og jeg har funnet to som jeg liker veldig godt, det er Rotel RB-1080
    Eller Vincent 331 forsterkern. Til mitt oppsett som består av Denon og Dali, hva ville dere valgt her i denne sammenhengen og hvorfor?

Håper dere kan hjelpe meg med dette valget, gi meg råd folkens...

Takk for alle innspill.......... Dere kan det, men jeg følger litt med også!!!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg har måtte se etter en ny effektforsterker siden min gamle har gått i stykker. Og jeg har funnet to som jeg liker veldig godt, det er Rotel RB-1080
    Eller Vincent 331 forsterkern. Til mitt oppsett som består av Denon og Dali, hva ville dere valgt her i denne sammenhengen og hvorfor?

Håper dere kan hjelpe meg med dette valget, gi meg råd folkens...

Takk for alle innspill.......... Dere kan det, men jeg følger litt med også!!!
    Uff da. Kjipt når ting går i stykker. Rotel 1080 har jeg hatt flere ganger og vært meget fornøyd. Men til dine HT er vel kanskje Vincenten en bedre match med sin varme klangbalanse. Tror muligens Rotel`n kan bli litt lys.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en Ps Audio HCA-2 og den gikk til hel.... så den er desverre ikke blitt reparert, alt er brent på den og jeg er litt "lei meg" ja. Det er forbanna kjedelig å få slikt ødelagt, men jeg prøver å komme da til en løsning med meg selv og bytte til en god en som klanger godt. Dette er ikke lett, trenger deres hjelp og støtte nå forumets medlemmer..... Hard tid.....

Og vil gjerne høre alles meninger om dette, så folk med erfaringer og slikt ønsker jeg å høre fra.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg hadde en Ps Audio HCA-2 og den gikk til hel.... så den er desverre ikke blitt reparert, alt er brent på den og jeg er litt "lei meg" ja. Det er forbanna kjedelig å få slikt ødelagt, men jeg prøver å komme da til en løsning med meg selv og bytte til en god en som klanger godt. Dette er ikke lett, trenger deres hjelp og støtte nå forumets medlemmer..... Hard tid.....

Og vil gjerne høre alles meninger om dette, så folk med erfaringer og slikt ønsker jeg å høre fra.
    Parasound og Vincent er vel ikke helt ulikt. Parasound leverer vel litt mer i de nederste frekvensene. Muligens du ikke vil ha PS igjen etter dette da Men hva med denne da?

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/29242

Newcomer ronnyr sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff... Kjedelig når slikt skjer, føler med deg.

Som Daniel sier kan nok rotel bli litt for lys til ikon. Så mellom de 2 alternativene ville jeg nok ha prøvd vincent.

Er det aktuelt med andre merker da?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er mulig for å si det sånn men jeg prøver å få litt meninger fra dere, så jeg er åpen for forslag fra dere her inne. Er bare å linke meg rundt og dele erfaringer med disse produktene...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Parasound og Vincent er vel ikke helt ulikt. Parasound leverer vel litt mer i de nederste frekvensene. Muligens du ikke vil ha PS igjen etter dette da Men hva med denne da?

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/29242
    Jeg ønsker i hverfall minimum 2x150W så den er sprek for all del, men kanskje litt lite watt. Vil ikke ha noe lavere enn det jeg hadde på ps audio'en.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg ønsker i hverfall minimum 2x150W så den er sprek for all del, men kanskje litt lite watt. Vil ikke ha noe lavere enn det jeg hadde på ps audio'en.
    Det er en meget sprek 125 watter, men den er vel litt liten til Ikon 8 ja.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er desverre det gitt, skulle hatt litt mer power på den så snakker vi...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Det er desverre det gitt, skulle hatt litt mer power på den så snakker vi...
    Hva med Parasound NC 2250? Den holder i massevis.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er mulig for å si det sånn men jeg prøver å få litt meninger fra dere, så jeg er åpen for forslag fra dere her inne. Er bare å linke meg rundt og dele erfaringer med disse produktene...
    Synd det med ps audioen, er jo en veldig god match til ikon det. Hva skjedde når den tok kveld?

Hva er maks budsjett på ny effekt?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har sendt deg PM

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ronnyr
    Synd det med ps audioen, er jo en veldig god match til ikon det. Hva skjedde når den tok kveld?

Hva er maks budsjett på ny effekt?
    Jeg kom hjem fra jobben og da stod hele anlegget og brummet, det var ikke slått på engang. Da tenkte jeg... . Nå er det no ille galt, jeg prøvde alt og fant ut at effekten var død. Den virket men luktet svidd så den sluknet like fort, etter det så måtte jeg sende den inn til reperasjon hos TonArt. Og de har hatt den i 6mnd, og sier at alt var fokka på den og de måtte lage nytt hovedkort og det hele.

Skal ringe i morgen siden jeg har en avtale med dem, så jeg trenger utskifting her altså. Jeg skulle gjerne hatt litt mere penger men det har jeg desverre ikke, og det er meget trist. Så jeg må matche opp med hva jeg evt vil få igjen for den gamle. Er så forbanna oppgitt nå, får bare lyst til å brenne penger på bålet.

Jeg prøver å finne ett lys i tunnelen med å lete etter en grei erstatter til mitt system, elsker lyd og musikk og jeg har budskapskvelder her og da kan jeg ikke svikte publikum...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en Denon POA-2200 (200W i 8 Ohm)

Finn.no

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette vil dere ikke tro, i dag ringte jeg faktisk TonArt og det er de som har hatt forsterkern min i 6mnd. De har endelig klart å reparere den, har visst bygget nytt hovedkort, transformatorer og det hele. Den er faktisk reparert, kan ikke skjønne hva som har skjedd.

Nå er det bare å vente på den kommer tilbake, er jeg heldig så har jeg den før påske og det skal bli ufattelig godt. Vil takke for tipsene så langt, kan sjekke de ut ved nærmere oppgraderinger her i heimen. Er veldig fornøyd så langt, gleder meg som ett barn å få den tilbake.

Takk.....

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så flott da... :-D

HCA-2 er jo knall god match til ikon. Har ikke hørt den på ikon 8, men på
    ikon 7 synes jeg den låt meget bra.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Ikon 7 før og det fant nabodama ut også, glassene hennes holdt på å falle ut av skapet hennes så noe godt fikk den HCA 2 gjort før den døde...

Den er vekket til liv, pokker så moro det skal bli å trøkke på den Ikon 8. Jeg har heller ikke prøvd den komboen enda, så det skal bli spennende. Kan nesten ikke vente, naboendama kommer vel ned igjen tenker jeg.....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, fikk igjen denne Ps Audio forsterkern min tilbake fra reperasjon, så jeg endte med å koble alt til og prøve spille. Og da visste det seg at høyre kanal var ødelagt, kom bare skurr på den og det er forbanna kjedelig. Etter det de sa virket den utmerket, men det gjorde den ikke og det er forbanna møkk. Er så irritert..... Livet er herlig......

Nå må jeg krangle nok engang, hva blir det neste sier jeg bare...

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nakamichi PA7mkII

Hvis du skal kjøpe brukt kan jo denne være et alternativ.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/29478/cat/13

2x225watt, 30kg og 900VA trafo!
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, fikk igjen denne Ps Audio forsterkern min tilbake fra reperasjon, så jeg endte med å koble alt til og prøve spille. Og da visste det seg at høyre kanal var ødelagt, kom bare skurr på den og det er forbanna kjedelig. Etter det de sa virket den utmerket, men det gjorde den ikke og det er forbanna møkk. Er så irritert..... Livet er herlig......

Nå må jeg krangle nok engang, hva blir det neste sier jeg bare...
    Føler med deg, slike ting er så for***** kjedelig...

Får håpe det ordner seg !!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •