Spille høyt(ere?) med CV! A-Series 2.6KW?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spille høyt(ere?) med CV! A-Series 2.6KW?

Hadde fest i helga og brukte da CV! A-Series 2.6KW forsterker på CLS-215. Forsterker volumet var satt på klokka 11:00-12:00 med full BassBoost. Alt høyere enn det så klippet forsterken. Uten BassBoost så kunne jeg dra den fram til rundt klokka 15:00.

Forsterkeren koster jo rundt 8,000 som ny, men er den verdt de penga? Får jeg noe bedre med mer ytelse for samme sum? Kunne fint tenkt meg en Carver P2800 som yter 2x750w, men den er litt utenfor mitt budsjett. Noen forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F.eks to Alto Mac 2.4 (2600 mono i 8 ohm), koster jo nesten det samme, men er det verdt det, er de bedre?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke, sikkert. Men det er helt normalt at forsterkeren klipper tidligere når du bruker bass boost. Logisk er det også, bass krever utrolig mye effekt fra forsterkeren, og økes bassen med tonekontroller eller boost går du fort tom for watt.....kanskje slå av bass boost og få en aktiv subwoofer eller to ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV! skal jo liksom være bass da. :P

Jeg har ikke penger til en subwoofer akkurat nå, jeg har 8000 som jeg enten kan bruke på CV! forsterkeren eller en annen kombinasjon av forsterkere.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan finde en del erfaringer her, kanskje du kan legge deg inn i en av de trådene.
    http://avforum.no/forum/search.php?searchid=2371516

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sies jo at cerwin skal være bass, men tror nok ikke at cls er noen dypbassmonster.

Om du savner den dypeste bassen er det nok best å gå til innkjøp av en subwoofer i fremtiden.

Tror nok ikke disse høyttalerne kan erstatte noen dedikert subwoofer i bunnen, - men skru av bass-boost og få deg bedre punch-bass og spill høyere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nu ved jeg ikke hvor meget denne basbooster hæver bassen, men er det med 3Db så skal du jo bruge den dobbelte effekt i basområdet, så det er vel ikke noget at sige til at den klipper, er det 6 Db den hæver skal bas området tilføres 4 gange så meget effekt

Jeg er ikke sikker på at denne CV 2.6 er pengene værd, hvis du finder den model den er bygget på så kan den købes til under det halve, eneste forskel fra den og så A 2,6 er at der ikke står Cerwin Vega på den og at den mangler RCA stik bag på og at den lamer lidt mere i blæserne.

Der findes meget andet der er godt til denne pris, kig feks på noget Crown det er ikke så dårligt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet Alto Mac 2.4 forsterker til 3,990,- per. To av disse blir jo 7,980,- NOK og 2x2600w. Det burde være nok...? :P

Forsterker - ALTO MAC 2.4 - 1 x 2750watt | FINN torget

CV! sin modell er bygget på Master Audio DX-2200. Men finner den ikke til salgs noen steder, så vet ikke helt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen flere meninger?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta den du, da mangler du bare noen separate 16A (eller 20 ?) uttak til forsterkerne, hvis ikke du har allerede.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ta den du, da mangler du bare noen separate 16A (eller 20 ?) uttak til forsterkerne, hvis ikke du har allerede.
    Tenker du på strømnettet nå? Hvor får man sjekket dette? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brokoblet er disse alto mac 2.4 forsterkerene 1x1500 watt rms ved 8 ohm og 2500 watt rms ved 4 ohm, kjøpte selv 2 slike, og spesifikasjonsbladet som følger med svarer for seg, med 19 kg er dette en effekt som også stemmer mer sammenlignet med tilsvarende PA-forsterkere.

Jeg bruker mine 2 brokoblet på hvers sin cw1515 høyttaler, 16 A kurs holder iallfall til dette, men hver obs på at mac serien ikke har softstart, noe som gjør at sikringen på kursen lett slår seg ut når forsterkeren slåes på, Mistralserien har sofstart....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 4super4
    Brokoblet er disse alto mac 2.4 forsterkerene 1x1500 watt rms ved 8 ohm og 2500 watt rms ved 4 ohm, kjøpte selv 2 slike, og spesifikasjonsbladet som følger med svarer for seg, med 19 kg er dette en effekt som også stemmer mer sammenlignet med tilsvarende PA-forsterkere.

Jeg bruker mine 2 brokoblet på hvers sin cw1515 høyttaler, 16 A kurs holder iallfall til dette, men hver obs på at mac serien ikke har softstart, noe som gjør at sikringen på kursen lett slår seg ut når forsterkeren slåes på, Mistralserien har sofstart....
    Oki. Jeg skjønner.

Hva syntes du om forsterkerne da? Hva har du prøvd og hørt tidligere? De er jo veldig billige og jeg har jo ikke hørt noe fælt om dem enda (utenom at PA er crap?).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •