Hvilken ny/brukt forsterker til 4000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken ny/brukt forsterker til 4000?

Hei, er på jakt etter en forsterker, brukt eller ny, som skal drive en dynavoice m-65 pakke, dvs dynavoice c-5 senter og s-5 bakhøyttaler, og kanskje en sub etterhvert. Prisleiet jeg har tenkt meg er maks 4000.

Alternativene så langt er:

Yamaha RXV 661 (ny, ca 3800)
    Pioneer VSX917 (ny, ca 3000)
    Pioneer VSX1016 (brukt, ca 3000)
    Pioneer VSX1017 (ny, litt over 4000)
    Nad 753v2 (brukt, 3000)
    Onkyo TX-SR604E (brukt, ca 2000)
    Onkyo TX-SR605 (ny, mulig jeg kan få denne til ca 4000)
    Denon AVR-3805 (brukt, ca 4000)
    Marantz SR4300 (brukt, 2000)

I utgangspunktet tenkte jeg at jeg måtte ha HDMI, men vet ikke helt om jeg egentlig trenger det. Har jo foreløpig bare en dvd med hdmi, ikke noen andre kilder. Må vel kjøpe meg en bluerayspiller når det blir billigere, men blir vel en stund til det blir aktuelt. Er jo ikke sånn at to produkter fyller opp hdmi inngangene på tven, og blueray spillere dekoder vel lyden selv? Med tanke på at dette er mitt aller første "ordentlige" anlegg vet jeg som sagt ikke lenger hvor mye bruk jeg har for hdmi. Er jo fancy og sånn, men trenger jeg det?
    Har bare lyst til å bruke minst mulig penger på en forsterker som gir god lyd og driver høyttalerne bra...håper noen har noen gode tips her :-D Har ingen peiling på hifi egentlig, så trenger sårt hjelp ops:

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurder og HK 145 selv om denne ikke har så mye av hdmi og andre finesser så spiller enne enormt bra til prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med samme greiene selv da min forsterker tok kvelden en uke siden.. I et ikke passende tidspunkt (pengemessig)

Jeg heller litt imot og kjøpe Onkyo ny egentlig da denne har fått veldig mye ros..

Men hvor har du funnet den til ca 4000?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Annbefaler Yamaha 661. Meget godt fornøyd med lyden, både i surround og stereo.

Ellers så finnes det altid mye bra på bruktbørsene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Oslo
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest noen strålende tester av Onkyos receivere i det. Både i diverse fagblader og her på forumet ligger noen tester om ikke jeg tar feil. Da har du i tillegg veldig fremtidsrettede løsninger med blant annet HDMI 1.3a.
    Hegel H80 - Dynaudio Excite X14 - Nordost Blue Heaven - QED XTC

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende at jeg får "vennepris" av noen som jobber i en elektrobutikk på Onkyoen, men vet ikke helt enda. Den vil vel ha nok krefter til å dra m-65 oppsettet? Var noen på diskusjon.no som sa at den egentlig ikke hadde så mye krefter? Han kunne også anbefale nad744, og den koster jo bare 2500 på Hifiklubben. Vil den klare å dra m-65? Hadde vært greit å slippe å bruke så mye penger

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Oslo
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, skjønner dilemmaet ditt. Penger vs ytelse er som regel alltid problemstillingen mange sitter i ved kjøp av nye komponenter.

Nad er ihvertfall et merke med mye "power", det er jo også noe av det de er kjent for. Har om jeg skal være ærlig, hørt særdeles lite på Onkyo, men ble overrasket over finessene med bl.a. HDMI 1.3a og ganske overkommelige priser.

Om du tar deg en tur til den elektrobutikken vil det vel bare være rett og rimelig å forvente å få låne med seg Onkyoen hjem så du kan prøve det ut på m-65 oppsettet (hvis det er noe du har anskaffet deg allerede).
    Hifiklubben pleier ihvertfall å være veldig åpne på å låne ut utstyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal hente m-65 i morgen og så kommer jeg vel til å kjøpe resten av oppsettet en gang før sommeren. Tenkte jeg skulle stikke innom hifiklubben i morgen, se på noen cambridge og den billige naden, kanskje en billig denon også og høre litt. Får satse på at jeg kanskje kan låne en hjem og teste høyttalerne. Har ingen forsterker hjemme fra før og er rimelig spent på hvordan de høres ut :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Oslo
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis de er nye så må du huske at de ikke er innspilt! Lyden vil nok forandre seg nokså mye etterhvert som de blir innspilt.. Derfor vil det kanskje ikke være så dumt å høre på forsterkeren du vurderer - hos forretningen, i tillegg til hjemme.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en NAD753 et godt kjøp til 3000 eller er det rom for å prute litt her? Er en som ligger her på avtorget...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Oslo
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kostet ifølge produktarkivet til Hifiklubben 4.998,- som siste registrerte pris. Det bør vel være mulighet å prute på den, men dette er selvsagt avhengig av hvor mange som er interessert i den..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om jeg har slått den fra meg, har lest at den har litt problemer med støy osv...så da er jakten fortsatt igang!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei jeg har selv en nad 753 som jeg har brukt på opsete til min kompis sitt m65 oppset med god erfaring kan med glede si at 753 lever opp til forventningene,jeg kjøpte min som demo på hifi klubben i tønsberg med garanti og ny htr3 til3000 lykke til:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.Var selv på jakt etter brukt reciver for en stund tilbake,ente opp med og kjøpe denon 3805 til 4000,-.Må si jeg er veldig fornøyd med den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •