Kun ene høytaler inngangen funker..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kun ene høytaler inngangen funker..

Har et lite teknisk spm,men vet ikke om dette er stedet å poste det men spør no allikevel! Har en gammel Pioneer sx-850 stereo reciver fra 70-80tallet(?),skikklig tung jævel! Problemet er ene høytalerinngangen ( left) ikke fungerer,så jeg får egentli bare spilt musikk i mono. Derfor lurte jeg på om noen her visste hva som er vanlig å sjekke ? En framgangsmåte elns? Er vel mest sannsynlig en del som ikke fungerer? Har skudd opp å sett nedi forsterkern, men alt av ledninger og sånt ser forsåvidt grett ut,men er jo et hav med kabler da Noen forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

instilling

er du sikker på det ikke er en helt enkel instilling på selve forsterkeren, det var det nemlig på en av mine kamerater sin, han har spilt mono i over ett år så kom jeg hjem til han og etter ett par klikk var det fikset..

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo være uttørkede kondensatorer. Se om det har lekket "guffe" fra kondensatorer, eller om toppen har "åpnet seg" ("sprengt" på en måte...).

Kan være en liten detalj, men kan jo også være full kjernefysisk nedsmelting...

DrE

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville først og fremst demontert kabinettet og sjekket kontaktflater på terminalene for de inngangene dette gjelder.. Er som oftest bare en bagatell; Og det kan være så mangt mer enn sprengte kondensatorer..

Men som sagt; Synlige feil, ikke bryt på noe, noen ganger hjelder det å demontere og kjenne litt på terminaler osv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •