Harman Kardon AVR 2000 til 1500kr - et bra kjøp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harman Kardon AVR 2000 til 1500kr - et bra kjøp?

Halloen! Lurte på om Harman Kardon AVR 2000 til 1500kr er et bra kjøp? Brukt, men i fin og fungerende stand.

Den skal bare drive et par Dynavoice M-65 og en gammel center høyttaler jeg ikke vet noe om :P

EDIT: Men skal oppgradere til surround etterhvert. Vet ikke hva jeg skal bygge ut med enda, men det finner jeg ut når økonomien tilsier det

Mvh Olav B, G

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen? :cry:

Haster litt :P

Mvh Olav B, G

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til å drive de høyttalerne ville jeg ikke brukt mye penger i elektronikk... men det er meg. Funker nok derfor helt greit. Gamle H/Ker er som de nye kraftige med store strømsreserver, men en kompis har noen eldre H/K integrerte forsterkere og forforsterkerdelen i de er ikke all verden. Hvordan det er med de gamle recieverene vet jeg ikke. Jeg vil tro det er et trygt kjøp da mange sitter inne med mye kunnskap om H/K og kan hjelpe deg om du trenger det

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, ja.
    Hadde du hatt noen andre tips til noe i ca samme pris brukt som er bedre da?

Har lest en del om watt på forsterkere og ut ifra det jeg har forstått skal man ta det antallet watt den trekker fra strømnettet, og dele 60% av det på antall utganger?

Hva er isåfall bra nok til å være en bra/grei nok forsterker da? Mener å huske 5*38W er veldig bra? Men er en som gir 5X21,6W greit nok da? Til 700kr?

Hehe

Mvh Olav B, G

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grei tommelfinger regel det du sier med 60% av maks forbruk delt på kanaler så lenge det ikke er en forsterker med digital strømforsyning som gjerne har en virkningsgrad på opp mot 90%. Jeg mente ikke at forsterkeren ikke var god nok Antydet bare at jeg ikke ville brukt 1500 en gang på det høyttalerne
    Prisen har jeg ingen formening om da jeg ikke vet alder, nypris osv.

Bare ikke heng deg for mye opp i watt, finnes også andre parametere som spiller vel så mye inn. F eks forforsterkeren som jeg ikke har så veldig god erfaring med fra HK som jeg tidligere skrev. Men til de høyttalerne er nok forsterkeren mer enn god nok, blir ikke den som er det svakeste leddet hvertfall. Noe som er greit om du ønsker å oppgradere senere.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må også sies at jeg innser at jeg kan virke litt negativ mot HK. Noe jeg ikke er, har hatt tidligere og som du ser av signaturen min har jeg også en nå

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det er noen som er på nå og kan hjelpe meg litt

Kom over en Pioneer VSX-915-K til 1900kr ca.
    Komplett.no - Pioneer VSX-915-K Receiver Sort, WMA 9 Pro, MCACC, 7x100 Watt

Vunnet mange tester og nypris ca 3500kr. Er dette et bra kjøp? Vunnet mange tester osv også.

Hvis ikke denne er bra trenger jeg seriøst litt hjelp med å finne en grei nok forsterker:P Helst brukt siden jeg da kan få litt mer for pengene Og liker meg best mellom 1500-2000kr

Mvh Olav B, G

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olavgulb
    Håper det er noen som er på nå og kan hjelpe meg litt

Kom over en Pioneer VSX-915-K til 1900kr ca.
    Komplett.no - Pioneer VSX-915-K Receiver Sort, WMA 9 Pro, MCACC, 7x100 Watt

Vunnet mange tester og nypris ca 3500kr. Er dette et bra kjøp? Vunnet mange tester osv også.

Hvis ikke denne er bra trenger jeg seriøst litt hjelp med å finne en grei nok forsterker:P Helst brukt siden jeg da kan få litt mer for pengene Og liker meg best mellom 1500-2000kr

Mvh Olav B, G
    Surround forserkere | FINN torget
    den yamaha'n for 2000,- skal være et bra kjøp.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel litt flere funksjoner på den pioneer der... Bommer nok ikke med den.

EDIT: yamaha det linkes til over her er nok ett meget godt kjøp.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med de skussmålene fra blant annet Lyd & Bilde kan du være trygg på at du gjør et godt kjøp! Jeg fant den til 3299,- hos Best-Buy så prisen er litt høy synes jeg. Men er den strøken er det en grei deal
    Ville valgt den Pioneeren før HKen.

EDIT: Så det var en annen modell, Pioneer VSX-916-S, som kostet 3300,- Den du kikket på kostet 4000,- og prisen er dermed god. Forskjellen på disse modellene vet jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva om jeg hadde fått en SÅNN for 1400kr? Kostet 12,000kr ny. Den har de tilkoplingsmulighetene jeg trenger, og jeg skulle få med en Yamaha 5.1 DD dekoder inkl i prisen på 1400kr.

Dette må vel være et bra kjøp?

Mvh olav B, G

Newcomer knutte79 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Med de skussmålene fra blant annet Lyd & Bilde kan du være trygg på at du gjør et godt kjøp! Jeg fant den til 3299,- hos Best-Buy så prisen er litt høy synes jeg. Men er den strøken er det en grei deal
    Ville valgt den Pioneeren før HKen.

EDIT: Så det var en annen modell, Pioneer VSX-916-S, som kostet 3300,- Den du kikket på kostet 4000,- og prisen er dermed god. Forskjellen på disse modellene vet jeg ikke.
    noe gammel tråd,men kan ikke ungå kommentere dette etter hatt pionner i hus,det er di tameste watta jeg har vært bort,2x180w var blassere en min 12 år gamle onkyo med 2x115! så ble retur og lest og hørt meg opp å ned i mente at Pioneer er tamt!! men for al del god noklydkvalitet,spesielt i surr..men så ufattelige tamme krefter..........

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •