Forsterker forslag til RF-63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker forslag til RF-63

Hei,

Jeg er da ny på forumet her, er da 27år gammel og snart anonym hifi-holiker. Har vært rundt i Oslo og hørt på forskjellige stereo løsninger i snart 4 uker, ikke surround. Etter og ha lyttet på klipsch er jeg nå ca 10 minutter fra og bestille RF-63 fra utlandet og må nesten ha inn forsterker også.

Musikk smak:
    Rock, Techno, m.m.
    Korn, Ugress, Chemical Brothers, Tool, Manson, Prodigy noe variert(?).

RF-63, Rotel RC-1070 og RB-1070 bra kombo?

Har ikke noe imot og kjøpe forsterker brukt om noen har et godt forslag, budsjettet er ca 10.000,-

Går fra 500,- pc surround ræl slik at for min del blir det en annen verden uansett hva valget blir. CD- spiller blir kjøpt inn så snart jeg finner en jeg liker.

Har lest mye rundt på forumet og ser noen lignende tråder, velger alikevel og starte min egen da jeg er helt blank og trenger tips.

Mvh
    Thor

ps beklager problemer med "ord deling", prøver og rette dette.

Newcomer Cryman sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. til effekt jeg ville prøvd å få tak i en new classic forsterker fra parasound, gjerne nc 2250.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound saken blir litt dyr i starten.

Finnes det noen gode forsterkere en kan bygge ut med effekt forsterker etterpå`?

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thorsan
    Parasound saken blir litt dyr i starten.

Finnes det noen gode forsterkere en kan bygge ut med effekt forsterker etterpå`?

Hei jeg kom tilfeldighvis over et par midgard oberon 6.1 til 9500 kr, kanskje disse kunne vert av interesse

Midgard Oberion 6.1

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    Hei jeg kom tilfeldighvis over et par midgard oberon 6.1 til 9500 kr, kanskje disse kunne vert av interesse

Midgard Oberion 6.1
    Takk, det ser morsomt ut.

Får ikke høytalerene før Tor/Fre neste uke, de er bestilt i det minste.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville uten tvil gått for disse;-)

Nordic Ming Da 300b monoblokker selges

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Versa
    Jeg ville uten tvil gått for disse;-)

Nordic Ming Da 300b monoblokker selges
    Oi det ser unektelig morsomt ut. Takk for tipset

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer for...
    Parasound 2250. Helst
    Rotel RB-1080 God nr 2

Brukt under 10.000 kron

Nok kraft til og skremme naboen i begge to :-D

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Parasound hadde gjort susen her. Har hørt Rotel på RF-82, spiller meget godt. Ville kanskje tittet på Vincent sine forsterkere. Varm og behagelig klangbalanse.

www.avhifi.no
    www.dynabel.no
    Vincent

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til AVF forresten

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Midgard på en høyttaler som spiller grisehøyt med 25watt inn?!

Finn deg heller noe mer passende! MA er knallbra, men blir helt feil på Klipsch. Sitter selv med MA 6.1 her, de er ikke klipsch mat. Blir for "lyst" og "skurrete" i toppen. Tror f.eks Tact 2175 effeltforsterlern til 10k hos hifiklubben er et bedre kjøp til Klipsch.

Enda bedre tror jeg Parasound Halo 23 på 2x125watt er . Koster også 10k.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det selges en Parasound New Classic 2125 på avtorget. Du kan jo begynne med en og kjøpe en ekstra når lommeboken tillater det?

Angående høyttalere så anbefaler jeg deg om å prøve å prute litt med klipsch forhandlere innenlands før du bestemmer deg for å importere! Jeg fikk mine RF-63 for 12800,- på elkjøp etter jeg fortalte hva jeg betalte hvis jeg skulle importere de selv, og nå har jeg til og med 5 års garanti på ht'ene!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Takk for alle svarene setter stor pris på tips og råd.

RF-63 er bestilt, de kommer fra Sverige og er med garanti. Elkjøp i Oslo ville ikke matche pris punktum da Klipsch har forhandler i Oslo, jeg klarte ikke prute dem under 16 000 hos disse. Totalt med moms og levering betaler jeg nå <13 000.

Hvis jeg går for nytt vurderer jeg, Rotel RC 1070 + RB 1070 for deretter og brokoble med en ekstra 1070 senere. Evt bytte ut RB 1070 med RB 1080 etter sommeren.

Følger med på bruktmarkedet med argus øyne, denne hifisentralen.no var ny for meg go her dukker det stadig opp funn som jeg tror vil gi mye for pengene kontra det og kjøpe alt nytt.

Akkurat nå prøver jeg og forstå hva rør gir meg kontra tradisjonell elektronikk, rør er m.a.o helt nytt for meg. Bor i leilighet for tiden derfor er nok en Midgard 6.1 overkill ...

P3 og A23 har jeg lest mye bra om, legger inn varsel på ebay for og følge med på prisen der- Takk G|zO

Denne NC 2125 saken, hva menes med begynne med 1 og deretter legge til en til? (jeg er ikke helt inn i alle mulighetene)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok brukt noe som er litt "varmere" i lyden på Rotel.
    Hadde valgt Parasound selv! Klipschene spiller også bra på McIntosh.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P3 og A23 har jeg lest mye bra om, legger inn varsel på ebay for og følge med på prisen der- Takk G|zO
    Bare du holder deg unna T3, så er det OK! :twisted:

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

RF-63 er bestilt, de kommer fra Sverige og er med garanti. Elkjøp i Oslo ville ikke matche pris punktum da Klipsch har forhandler i Oslo, jeg klarte ikke prute dem under 16 000 hos disse. Totalt med moms og levering betaler jeg nå <13 000.

Hvis jeg går for nytt vurderer jeg, Rotel RC 1070 + RB 1070 for deretter og brokoble med en ekstra 1070 senere. Evt bytte ut RB 1070 med RB 1080 etter sommeren.

Følger med på bruktmarkedet med argus øyne, denne hifisentralen.no var ny for meg go her dukker det stadig opp funn som jeg tror vil gi mye for pengene kontra det og kjøpe alt nytt.

Akkurat nå prøver jeg og forstå hva rør gir meg kontra tradisjonell elektronikk, rør er m.a.o helt nytt for meg. Bor i leilighet for tiden derfor er nok en Midgard 6.1 overkill ...

Denne NC 2125 saken, hva menes med begynne med 1 og deretter legge til en til? (jeg er ikke helt inn i alle mulighetene)

TV boden?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei,

Hadde ikke gått for 1070. Den er ikke særlig glad i at impedansen raser. Spes ikke brokoblet. Litt liten for RF-63. Heller en stk 1080. Men hadde jeg vært deg så ville jeg nok gått for Parasound til Klipsch.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du kan bruke en NC 2125 i stereo til og begynne med, og hvis du kjøper en til senere kan du gjøre som jeg har gjort med nadene mine: bruke y-ledd kabler slik at den ene forsterkern kun får signal til venstre kanalen og den andre kun signal til den høyre kanalen. Da kan du enten brokoble de og få 2x400w eller: 2x125w til venstre kanal + 2x125w til høyre...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Du kan bruke en NC 2125 i stereo til og begynne med, og hvis du kjøper en til senere kan du gjøre som jeg har gjort med nadene mine: bruke y-ledd kabler slik at den ene forsterkern kun får signal til venstre kanalen og den andre kun signal til den høyre kanalen. Da kan du enten brokoble de og få 2x400w eller: 2x125w til venstre kanal + 2x125w til høyre...
    Ikke brokoble. Biampe er vel beste alternativ
    Men en helt topp løsning du kom opp med.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •