Forsterker forslag til RF-63 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av thorsan
    Hei,

Da har jeg satt opp RF-63'ene med en Lyngdorf SDAI 2175... Volum knappen vries opp til 40 for at det skal komme noe lyd som jeg kan oppfatte.

Litt skeptisk, skal se om ikke jeg kan skaffe noe Rotel istedenfor. Selv med volum skrudd opp til 99,9 som da er maks er det ikke ordentlig "OMMPPFF" i bassen.

For en lekmann vil jeg si generell flat lyd i forhold til demo hos forhandler ...

Forhandler hadde vel ikke Lyngdorf heller Er vel ikke den beste matchen kanskje. Her vil lydsignaturen fall mye over på kilden siden Lyngdorf er svært gjennomsiktig klangmessig.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært innom masse av Rotel å annet snadder på Klipsch de siste årene. Jeg føler at en RB-1070 er litt for daff. Den klarer ikke å få ordentlig futt i høytalerene. Vet mange anbefaler rørforsterkere til Klipsch, å har selv stor tro på at det kan låte veldig bra. Er bare litt redd for at de ikke holder til å få den skikkelig råe lyden ut av de på skikkelig høye nivåer. Personlig er jeg veldig glad i å ha nok krefter til å kunne gnu skikkelig på til tider. Som nevnt over så er RB-1080 og RB-1090 gode valg. Har selv testet begge disse også, å de funket veldig bra. Siste jeg brukte var en RB-1092, å denne overgikk klart alle de andre forsterkerene jeg nevner her. Rett å slett knall lyd, og krefter i massevis. Har faktisk ett par RF-83 på vei nå som skal drives av denne forsterkeren. Regner med å ha oppsettet oppe å gå iløpet av neste uke.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får teste ut RB-1080 og RC-1082 i morgen, krysse fingrene for at jeg finner dette på lager i Oslo et sted ...

Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thorsan
    Som nevnt innledningsvis er jeg nokså fersk på dette og kan ikke umidelbart si om din Carver dekker mine behov. Fint om noen kan kommentere dette.

Vi snakker da om en Bob Carver A 500-x Power amplifier ? Googler rundt for å lese meg opp mest mulig. Hvor befinner denne seg i såfall?

[Edit] da-ty spurte da om det jeg og lurer på ...
    Hei. Har hørt en del på carver A 500-x sammen med Klipsch Rf-82. Forsterkeren har kjempe kontroll og har en veldig bra lyd signatur sammen med dem. Lyden er som kjendt amricansk, bra punch bass, rolig topp og litt tilbake trukken mellomtone opplever eg Carveren som sammen med RF-82. Rolig topp blir det jo ikkje i Klipsch uten rør, menn det er fullt brukbart.. Har også prøvd den med mine egne Jmlab electra 920, der overbeviste den også

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitter her med Rotel RB 1080 og RC 1070. Lyngdorfen ble pakket inn i esken sin fem minutter ut i cd nummer 1...

Da har jeg en vinner for meg her

Takk for hjelpen folkens !

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre du fant noe som falt i smak. RB-1080 er ikke noe dumt valg. Har flere bekjente som kjører det på sine Klispcher, å resultatet er som regel veldig bra
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •