Onkyo 875 blir for dyp. Alternativer? Denon 3808?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo 875 blir for dyp. Alternativer? Denon 3808?

Nå hadde jeg endelig fått bestemt meg for receiver og valget falt på Onkyo 875. Mye pga. Reon-chipen og at mange mener lyden er bedre enn på Denon. Desverre ser jeg at denne blir får dyp til stereobenken, det er ikke så mye plass vi har i stuen til dette. Det er ikke noe high-end oppsett, og det er inwall høytalere. Ville gjerne ha en receiver som er bra på videoppskalering. TVj eg tenkte å kjøpe er Sony X-3500 46". Tenkte uannsett å vente med Blu-Ray spiller til Sony 550 eller en annen 2.0 profile spiller kommer til sommeren.
    Høyttalere er som følger:
    B&W CCM636 takhøyttaler
    B&W LCR 7 senter høyttaler
    B&W ASW610BK subwoofer

Denon 3808 har akkurat samme mål som sterobenken vi tenkte å kjøpte 42 cm. Kunne dette ha vært et alterntiv, evt. noen andre forslag? Dete var denne jeg tenkte på før Onkyo. Leste på avsforum at Onkyo var en tanks, det stemmer tydeligvis..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en Sony receiver ? STR-DA5300ES.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denon 3808 er et gått alternativ Eller yamaha sin rxv 3800? men jeg vil ha gått for denon jeg da men rxv3800 får så mye skryt her på forumet

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kjøpe en annen stereobenk?

Hvis du synes Onkyon'en er best så er det jo litt dumt å "nedgradere" til Denon fordi den ikke passer i banken?

Møbelringen og flere andre har benker som er 55 cm dype.

Hvis stereobenken har samme mål som Denon'en så vil vel volumhjul o.l. stikke utenfor også.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg hadde sett meg om etter en annen benk. Husk på at dybden på 3808 er noe plugget i bak.

Personlig har jeg mer sansen for Onkyo - syntes jeg fikk mer for pengene med den. Det er min personlige smak/mening.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta med begge hjem for test. Velg den som passer best for deg. Stereobenker finnes jo overalt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av penol
    Hva med å kjøpe en annen stereobenk?

Hvis du synes Onkyon'en er best så er det jo litt dumt å "nedgradere" til Denon fordi den ikke passer i banken?

Møbelringen og flere andre har benker som er 55 cm dype.

Hvis stereobenken har samme mål som Denon'en så vil vel volumhjul o.l. stikke utenfor også.
    Det er lett å si det, men her er det kona som har endel hun skulle ha sagt..:lol: Vi skulle ha Basic serien ifra Møbelringen i noen andre hyller og styr og de har også en stereobenk i samme stil, og dette var det dypeste de hadde. Men jeg får høre litt med hun selgeren på Møbelringen, vi skal tilbake ditt senere. Hadde vært det beste med en stor nok benk ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ta med begge hjem for test. Velg den som passer best for deg. Stereobenker finnes jo overalt
    Jeg tenkte å bestille Onkyo ifra lsound.no, de har returnordning hvis man ikke er fornøyd. (noe man sikkert er) Ellers har jeg sett noen butikk i Oslo som selger både Denon og Onyo som man kan låne? Det er Hifi-klubben i Oslo som gjør alt helle oppsettet med kabling, montering av veggpaneler på stue/kjøkken osv. men de selger bare Denon ikke Onkyo.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnendre
    Hva med en Sony receiver ? STR-DA5300ES.
    Fordelen med den er man kunne gått for en ren Sony-løsning. Nå har vel STR-DA5300ES Faroujda chip samme som Denon 3808. Man får dette Bravia Theatre Sync til Sony hvis man har Sony på alt, men tenkte det er likevel greit med en Harony One som kan kontrollere alt? Eller er det noen andre fordeler..?

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en Mack som var 1,84 meter bred og 55 cm dyp med kun 3 "hyller", ikke 6 som den på linken.

LINK

Den ser veldig bra ut, droppet å ha skuffer i den jeg da.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Det er lett å si det, men her er det kona som har endel hun skulle ha sagt..:lol: Vi skulle ha Basic serien ifra Møbelringen i noen andre hyller og styr og de har også en stereobenk i samme stil, og dette var det dypeste de hadde. Men jeg får høre litt med hun selgeren på Møbelringen, vi skal tilbake ditt senere. Hadde vært det beste med en stor nok benk ja.
    Du kan jo bare skjære ut baksiden av benken der Onkyo'n skal stå! Enklere å koble opp samt at du får bedre ventilasjon.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å fortelle hvor mange penger du har - og så be om Onkyo'en? Det er rart med det når man setter grenser for hva man kan betale.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Hva med å fortelle hvor mange penger du har - og så be om Onkyo'en? Det er rart med det når man setter grenser for hva man kan betale.
    Nå er jeg ikke helt med, fortelle hvem da hvor mye penger..?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    Du kan jo bare skjære ut baksiden av benken der Onkyo'n skal stå! Enklere å koble opp samt at du får bedre ventilasjon.
    Ja, det er en mulighet, men da får man ikke benken helt inn til veggen da selve Onkyo'en må stikke ut bak. Det er en TV-vegg som er satt opp midt i stuen (nybygg), og det er bare 2.5 m ifra høye til TV-veggen så har ikke så lyst på en 50 cm benk. Men sendte en mail til lsound og spurte om hvor dyb selve kassen er, nesten 48 cm er vel innkludert volumnkontroll også.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dybde

Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Ja, det er en mulighet, men da får man ikke benken helt inn til veggen da selve Onkyo'en må stikke ut bak. Det er en TV-vegg som er satt opp midt i stuen (nybygg), og det er bare 2.5 m ifra høye til TV-veggen så har ikke så lyst på en 50 cm benk. Men sendte en mail til lsound og spurte om hvor dyb selve kassen er, nesten 48 cm er vel innkludert volumnkontroll også.
    Jeg målte på min 875. Ca 47 cm fra front til bak inkl litt plass till tilkoblinger. Volum rattet stikker ikke utenfor fronten!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg målte på min 875. Ca 47 cm fra front til bak inkl litt plass till tilkoblinger. Volum rattet stikker ikke utenfor fronten!
    Takk skal du ha! Det blir nok litt mye ja. Ser på bildene at fronten skrår inn ja, slik at volum-rattet ikke stikker ut. Selv om stereobenken kan være åpen bak vil da jo være 5 cm imellom benken og TV-veggen. Hadde lyst til på Reon video-chip, men det blir sikkert bra med Denon 3808 også.
    Eller noen som har forslag til en mindre dyp receiver med Reon chip?

Slik er det når man ikke har noe dedikert rom for dette, som det står øverst i posten blir det også inwall-høytalere også pga av plass.

Var innom Sony Center og så på STR-DA5300ES. Denne har samme video chip som Denon 3808. Man kan bruke Bravia Theatre sync hvis jeg hadde fått gått for en ren Sony-løsning, men er ikke så imontert av fjernkontrollene. Kjøper man en Logitech Harmony One får man vel gjort akkurat det samme og man får en mye bedre fjernkontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mailet litt med lsound.no, tror det kan ordne seg. Han sa at det var plass til bena på en 42 cm benk. Banken er også åpen bak så den da stikker litt ut bak og foran, dvs. ca. 2 cm foran og 2 cm bak. Dvs. at den kommer til å skå litt ut foran kanten av benken, det kan man vel leve med. 45.8 cm er den dyben i følge målene på lsound.no

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •