Sony STR-DB2000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony STR-DB2000

Hva mener dere om denne forsterkeren, da?
    Duger den??
    Den har jo den nye teknologien til Sony. S-Master Pro... Er det så bra som de skal ha det til?
    Eller er Sony STR-DB790 bedre?? Den er billigere, men kjennes ut som om den har mye større strømforsyning... 790'n veier ihvertfall en del mer enn 2000.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2000 vil ikke ha behov for fullt så stor strømforsyning som 790 for å yte det samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde 790'n først, men leverte den igjen og kjøpte 2000 når det var tilbud på Elnor nå. Er fornøyd med den, men tenkte kanskje det var litt rart at den var så lett. Men lyden ble ihvertfall ikke dårligere enn med 790'n, så...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så rart at 790 veier mer siden den er en transistorreceiver og krever kraftigere strømforsyning. En S-Master receiver er mye mer effektiv og trenger ikke så mye strøm. Betyr selvsagt ikke at den er bedre bare fordi den veier mere. Uansett, jeg har sett 790 ned til 3000 og det er et meget godt kjøp. Tror ikke du får så veldig mye mer ift. 2000 som koster over dobbelt så mye...

Jeg har selv en 2000 og er fornøyd med lyden men er skikkelig SKUFFET over instillingsmulighetene. Hadde en 1080 før, og den var mye mer avansert. På 2000 har man bare mulighet til å justere delingsfrekvensen til 150, 100 eller 60, i tillegg er masse andre muligheter borte også....Trodde dette skulle være en oppgradering, ikke en nedgradering... ELENDIG!!! :evil:

Typisk Sony at de lanserer nye modeller til lavere pris med færre muligheter....

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv en 2000 og er fornøyd med lyden men er skikkelig SKUFFET over instillingsmulighetene. Hadde en 1080 før, og den var mye mer avansert. På 2000 har man bare mulighet til å justere delingsfrekvensen til 150, 100 eller 60, i tillegg er masse andre muligheter borte også....Trodde dette skulle være en oppgradering, ikke en nedgradering... ELENDIG!!!
    Nå tror ikke jeg at Sony hadde som mening å la 2000 modellen være arvtager for en så dyr og god receiver som 1080 er/var. Skulle du ha arvtager til 1080 er det Sony sin 5000 du burde ha kjøpt.
    En annen ting er at Sony sine receivere er veldig lite strømsterk. Har du høytalere som trenger kraft burde man kanskje tenke på andre merker. Har selv hatt Sony 940 og 333 ES. Ble aldrig helt fornøyd med de oppgitte 110 w og 100 w på disse. Tror nesten man må trekke bort 20, 30 % av det oppgitte watt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men til å ha fått en 2000 til samme pris som det en 790 egentlig koster, så har jeg vel gjort et greit kjøp?!?! Eller?
    Ihvertfall synes jeg instillingsmulighetene på den er helt greie.
    Lett å sette seg inn i og greier. OSD er det jo på den også. Og hva skal man med deling i "hue og rævva"? Bare å ha greie nok høyttalere det, vel. Så slipper man vel å dele... Eller mener dere noe annet?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det var det foretningen fortalte meg iallefall og det jeg forsto selv også! At 2000-modellen skulle erstatte 1080. 2000-modellen er jo den beste i QS-serien som 1080 var året før. Naturlig å tanke på den som en arvtaker da, ikke sant?....Var iallefall ikke i mine tanker at den skulle være så nedstrippet.

Jeg gjorde nok en tabbe der. Men sånn kan det gå når man er teknokåt og skal ha det siste..... :roll:

Det er sant det du sier om effekten. Kan nok trekke fra 20-30 % der ja...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått 2000 til samme pris som 790?? :shock:

JA, DA HAR DU GJORT ET MEGET GODT KJØP! Menyene/instillingene på 790 og 2000 er forøvrig akkurat lik.

Du var heldigere enn meg iallefall....

(Vil du si hva du betalte??)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0