Onkyo 805 vs 875

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Onkyo 805 vs 875

Oppskalering?

Driver å skal kjøpe meg reciever. Etter å ha forhørt meg med div selgere er jeg litt forvirret.

Jeg bruker PS3 til både DVD og Blu-Ray, som jeg kjører på en Epson TW2000 PJ. Flere selgere mener at hvis jeg går for 805 vil jeg få et dårligere bilde enn med 875. Det kan jeg jo på en måte skjønne siden 875 har bedre prossessor.

Men det jeg ikke skjønner er: PS3 oppskalerer jo til 1080P. Recieveren vil vel ikke gjøre noe annet enn å sende dette signalet rett igjennom?? Det er jo ikke noe vits i å oppskalere det på nytt? Eller har jeg missforstått hele greia?

Så lenge jeg skalerer med PS3 skjønner jeg ikke hvorfor 875 skal være bedre enn 805. Hadde recievern mottatt signal fra en DVD spiller uten upscale hadde jeg skjønt at 875 er bedre.

Hvis jeg går for en 875. Er det da bedre å skru av upscale i ps3, for så å la onkyoen behandle upscale, eller bør ps3 oppskalere? Blir litt forvirret av dette jeg.

Er det verdt de tusenlappene ekstra å gå for en 875 istedenfor 805, når jeg alikevel bruker oppskalering på PS3? Lydmessig er det nok av power i 805 til å drive mine tiltenkte KEFIQ5. Så det er bildebiten jeg er bekymret for.

Noen som kan hjelpe meg med dette? Kjører full oppskalering på dvd fra ps3 til min epson i dag, og bildet er helt upåklagelig. Vil det på noen måte bli noe dårligere bilde ved å kjøre den gjennom en 805???

Håper noen kan hjelpe meg med dette. Mulig jeg har missforstått hele oppskaleringen:???:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du pengene... 875 :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Pengene skal jeg nok klare å hoste opp. Men er det noe vits så lenge PS3 oppskalerer???

Vil bildet bli forskjellig påen 805/875, så lenge PS3 tar seg av behandlingen? Eller skal jeg skru av oppskalering på PS3, for så å la onkyo gjøre dette?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Har du pengene... 875 :-D
    Blir som å si at han bør gå for 905, hvis han har pengene...

Jeg tror nok trådstarter er inne på noe her med oppskaleringen. Så lenge du har en spiller som har oppskaleringschip så er det ikke nødvendig med en til. Hadde da heller brukt de ekstra lappene du sparer på en ekstra forsterker eller annen oppgradering.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer helt an på produktet egentlig. Min 37" Philips PFL9732 f.eks NEDSKALERER og så OPPSKALERER.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge reciveren kan sende oppskalert HDMI signal rett igjennom reciver uten påvirkning er det best. (Fra HD spillere eller DVD spillere med oppskalering)

Så er det bare og prøve hvilken oppløsning 720p/1080p som gir best bilde fra de forskjellinge avspillerene.
    Har selv kommet frem til 720p fra tvtuneren, SD DVD spilleren og pcn.
    Så har jeg 1080p fra PS3.

Onkyo 875, Yamaha 3800, Denon 3808 og Pioneer 70
    Alle disse er helt på topp når det kommer til pris/ytelse og er vært vær en krone etter min mening.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0