hjelp til Stereoanlegg til 10k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjelp til Stereoanlegg til 10k

En kamerat av meg skal kjøpe seg stereoanlegg.Dvs forsterker,cd spiller og høyttalere.Han vil ikke bruke mer enn 10000 pådet.
    Han bor i leilighet med andre leiligheter rundt seg, spiller 90% akustisk musikk,gammel rock og litt nyere rock.Bruce Springsteen,the doors osv.

Han har tenkt litt på komboen nad og b&w men er åpen for andre merker også.
    Håper det er noen som har noen gode forslag, er mange her som sitter på god kunnskap om dette emnet har jeg sett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer vallente_82 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt anlegg

Eg også vil gå god for forslaga hans (eller hennes ),
    har sjøl hatt Dali 104(2x6,5") i over 10 år nå! har bytta diskantene ein gang, men ellers kjører dei forsatt

NAD er også konge merke og fullt brukenes, men ta gjerne ein titt på Harman/Kardon HK970
    Forsterkere | Stereo | Hi-Fi Center Kjeden
    eg fant kje ut om det er sub-ut på den da :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar.HK er ikke og forakte det heller nei så vi skal nok se litt på det også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Kan jo bruke forsterker å cd spiller som nevnt over, men bytte ht med disse.. Yamaha NS-777 veldig fornøyd med mine ihvertfall.. Eller denne har jeg hørt mye bra om Dynavoice Challenger M-85 i Black Oak.. jeg ville valgt noen litt større ht en stativ, hvis det er kun stereo uten sub du skal bruke dem til.

Newcomer tormichael sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Støtter forslaget om Harman Kardon HK970. Har denne selv sammen med HD970 cd-spiller og Dynavoice M65. Denne pakken bryter vel såvidt prisgrensa hans hva kommer til pris hvis han skal ha alt nytt (10500 + kabler), men mulig du kan få en god pakkepris på de to HK-komponentene siden de skal lansere nye modeller snart.

Musikkmessig hører jeg mye på Clapton, Led Zeppelin, Damien Rice osv, og syns HK sammen med M65 gjør en kjempejobb prisen tatt i betraktning!

Ellers er Dali Concept 6 absolutt en høyttaler verdt å sjekke ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her renner det jo inn forslag
    med tanke på bass er han ikke så kravstor der siden han bor i leilighet med folk rundt seg.Han er mer opptatt av og få fram alle detaljer i lyden, spesielt akustisk musikk som han hører mest på.
    han har ikke hørt på noen av disse alternativene enda så det blir nok en ordentlig lytterunde en dag.
    takker for alle svar

Newcomer tormichael sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare kaste inn ett forslag til her jeg

System Audio SA1530
    +
    Cambridge Audio 640A v2 integrert forsterker
    +
    Cambridge Audio 540C v2 cd-spiller

Dette kommer seg på 9500kr, så da har han 500 spenn igjen til biltema-kabler:-D

SA 1530 gir mye for pengene, spesielt siden de er nedsatt med 2500. Musikalske og hurtige høyttalere.
    Cambridge Audio spiller musikalsk og pent, om enn noe lyst/mykt for noens smak?? Men dette kan dog passe godt til akustisk musikk.

Med fare for å forvirre deg/ dere ytterligere, finnes det også utrolig mye bra på bruktmarkedet når man har 10k å rutte med:-D

Men en lytterunde er nok å anbefale i første omgang

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man ikke vil betale en formue for en HK 970 kan du ta en titt på shg.no, der ligger den mellom 3300,- og 3500,-

Jeg kjøpte min HK 3380 derfra, rask og smertefritt kjøp.

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har B&W DM685 selv og er veldig fornøyd. Itillegg kan det være en fordel å kjøpe et par stativer hvis han ikke har det.

Av forsterkere i den prisklassen så er vel NAD et godt alternativ.
    På CD-spillere burde han kike litt på Marantz sine spillere, de skal være gode til prisen.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke for å mase om det alltså, men skikker du litt på bruktmarkedet er det masse penger å spare, eller du kan få masse mere lyd igjen for pengene om du vil

for eksempel: http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=28544&cat=12

disse kan sikkert prutes på

så kan du finne en grei brukt cd spiller og forsterker

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Ser vennen din har akkurat samme preferanser som jeg har hatt under hele leteperioden etter den perfekte stereoen... Under 10 000,- på høyttalerfronten var det desidert råeste på akustisk musikk og pop/rock fronthøyttalerene jeg har nå... Detaljene i akustisk musikk er så fantastisk og tredimmensjonal at en kan ikke tro det før en opplever det i ett skikkelig oppsett.

Kef iQ5

Når han ønsker mer trykk slår han til med en SUB; Her valgte jeg Kef PSW2500, soleklart.. Helt fantastisk til prisen.

Når det gjelder forsterkeri er det veldig mange muligheter når det gjelder Kef, mange mener Pioneer blir for lys på mine høyttalere, men jeg mener helt klart det er noe av det beste av lydgjengivelser jeg har hørt når vi snakkes akustisk musikk.

Arcam er førstevalget når vi er vennen dins prisklasse; Så ville sett på denne: Forsterkere | Stereo | Hi-Fi Center Kjeden Eventuelt H/K sin som også passer utmerket: Forsterkere | Stereo | Hi-Fi Center Kjeden

Hvis vennen din kan snakke for seg klarer han veldig enkelt å få en pris på 5000,- for iQ5, med H/K forsterkeren er prisen da 10 000,- uten CD spiller, men man må regne med å gi litt skal man virkelig få det man leter etter, jeg ville i starten ligge i prisklassen 5000,- , men i ettertid har det viste seg at det har tidobblet seg før jeg ble fornøyd med hele oppsettet; Sånn er det bare.

Håper han finner det han liker, og at mine anbefalninger er til hjelp Det er ikke ofte jeg anbefaler komponenter og høyttalere i mitt oppsett da jeg har tilpasset det mine personlige preferanser og krav; Men i dette tilfellet er det en kanonmatch som må oppleves. Husk at Kef har ekstremt lang innspillingstid, så demo på elkjøp osv kan misforstås til de grader og gi feilinntrykk...

Newcomer vallente_82 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

litt lite?

men 10k er den summen eg brukte på anlegg for ti år siden da eg konfirmerte meg, så føler noen ekstra tusenlapper burde blitt vurdert, evt gått brukt.
    bare hold deg vekke fra brukte høytalere, med mindre du kjenner eigeren og veit at de er blitt behandlet fint..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •