for- og effektforsterker, hva betyr mest for lydsignaturen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

for- og effektforsterker, hva betyr mest for lydsignaturen

Lurer på å kjøpe meg stereo for- og effektforsterker. Er det noen som har formening om hva som betyr mest for hvilken signatur lyden får? dvs kan jeg kjøpe en effektforsterker med den lyden jeg halst vil ha og så er det litt hipp som happ med effektforsterkeren eller omvendt? evt farger begge like mye?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge betyder selvfølgelig mye for lyden, men smak og behag kan gjøre stor forskjell. Mange kombinerer en rørforforsterker med en transistor effektforsterker f.eks.
    Et eksempel jeg leste forleden var at en Cary rørpre sammen med en Bryston effekt gav et mere tilbakelent lydbilde enn en "rett i trynet dynamikk" Bryston pre gjorde med samme effektforsterker.
    Det de fleste først leter etter er en effektforsterker der matcher høyttalerne, rommet og den smak man har.....

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal man si her da?
    Vil nå si at ett anlegg ikke er bedre enn sitt svakeste ledd...
    Men... Vil nå påstå at effekten er viktigst siden det er den som skal drive høyttalerne, og hvis ikke den kan kontrollere elementene skikkelig så ja da blir lyden crap.
    Men.. "shit in = shit out"

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil absolutt anbafale pre og effekt av samme merket !!! Det er den sikkreste veien å gå. Sørg bare for å velge rett merke, med tanke på hvilken lyd signatur du ønsker. I de fleste tilfeller er det enkleste veien til go lyd med tilhørende pre og effekt.
    Dette har jeg erfart med både Kora rør pre og effekt og Ps Audio pre og effekt, i begge tilfeller prøvde jeg non andre effekt eller pre uten å komme i mål før jeg hadde begge i samme serie.
    Følg den røde løperen !!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •