Hjelp til bedre lyd med Denon AVR2808

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til bedre lyd med Denon AVR2808

Har lånt en Denon AVR 2808, har 5 høytalere og ingen sub enda. Bruker Playstation3 til og se film fra.
    Problemet er at jeg får så dårlig lyd, eneste jeg kan velge mellom er Dolby Pro Logic IIx, dts Neo:6 og 5ch stereo.
    Etter å ha lest litt rundt her på forumet om de formatene er dem grunnen til å jeg får så dårlig lyd.
    Hvorfor kan jeg ikke få velge DTS lyd (eller den lyden som er best for film/spill) ? Må jeg bruke den optiske utgangen på ps3`en?

Takker for alle tips

mvh

Bjarne

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er jo egentlig å kjøre lyden via HDMI med tanke på HD-lyden fra PS3. Men du skal jo ha mulighet til å kjøre DTS via optisk kabel også. Sjekk oppsettet på hvilke lydformater PS3 sender ut. Husker ikke helt hvor du finner det på PS3, men du kan i hverftfall definere hvilke lydformater som sendes ut via både optisk og HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se på det når jeg kommer hjem, Men skal reciveren automatisk velge rett dts lyd? Eller hvordan kan jeg velge dette?

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiveren spiller det signalet den får. Hvis du haker av i settings på PS3 at den kan sende ut DTS på optisk og i tillegg spiller et DTS-spor på en DVD så mener jeg det er default for receiveren å spille det formatet den får.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 gir antagelig bare 2 kanals lyd ut tenker jeg.

Se her for Audio innstillinger på PS3:
    Audio utdata innstillinger

Bruk optisk kabel til receiveren, og still inn receiveren til å motta fra rett optisk inngang, og sett format til Auto.

Da blir det bra skal du se!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå koblet playstation3 til reciveren med en hdmi kabel, så en hdmi kabel fra reciveren til tv.

Får enda berre velge melleom de samme formatene: Dolby Pro Logic IIx, dts Neo:6 og 5ch stereo.

Noen flere tips?

Takker

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at filmen har DTS da? Du velger jo DTS under "sound" eller noe slikt i menyen til filmen du ser. Somregel samme stedet der du velger hvilken undertekst du skal ha. Om det ikke står DTS der er det jo selvfølgelig ikke mulig å høre noe noe annet en dolby pro logic.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står det DTS i displayet når den spiller dts?
    Er sikker på at jeg spiller film med dts, har koblet til ps3, og dts 5.1 er valgt der. På forsterkeren står det i displayet Multi CH IN.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok kjøre lyd oppsett på ps3en etter du har koblet den til med hdmi kabel til forsterkern og fjernet optisk kabel. Du kan jo klikke på automatisk lyd oppsett så finner den det forsterkern din støtter.

Mener på at forsterkern din skal støtte mpcm 5.1/71. PCM 5.1/7.1 er mye bedre enn dolby digital og dts. Så velg lyd spor på bluray med pcm 5.1. Ellers skal den da sende mpcm lyd fra spill til forsterkern din.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •