Forsterkeren gikk pluttselig i protection mode. Får ikke lyd.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterkeren gikk pluttselig i protection mode. Får ikke lyd.

Kom hjem fra jobb og skrudde på forforsterkeren og deretter effekt trinnet. Det kom et slags "poff" fra begge høytalere, eller jeg tror i alle fall det kom fra begge. Så gikk den over i protection mode. Det kom en eim av brent lukt fra effekt trinnet. Etter dette fikk jeg ikke spilt musikk. Jeg har sjekket kabler og sikringer, alt så greit ut. Noen som har en formening om hva som har hendt?

Bruker en nad c372 som pre amp og en cv 2.6 v2 som effekt trinn. Den driver to clsc 215. Effekt trinnet er 8 dager gammelt, og knapt brukt. Så jeg skjønner ingen ting.

Hifiklubben sa at jeg bare måtte ta med ampen til de for en sjekk. Men håpte at noen her ute kanskje kunne hjelpe meg først?

Håper på svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Satyr
    Kom hjem fra jobb og skrudde på forforsterkeren og deretter effekt trinnet. Det kom et slags "poff" fra begge høytalere, eller jeg tror i alle fall det kom fra begge. Så gikk den over i protection mode. Det kom en eim av brent lukt fra effekt trinnet. Etter dette fikk jeg ikke spilt musikk. Jeg har sjekket kabler og sikringer, alt så greit ut. Noen som har en formening om hva som har hendt?

Bruker en nad c372 som pre amp og en cv 2.6 v2 som effekt trinn. Den driver to clsc 215. Effekt trinnet er 8 dager gammelt, og knapt brukt. Så jeg skjønner ingen ting.

Hifiklubben sa at jeg bare måtte ta med ampen til de for en sjekk. Men håpte at noen her ute kanskje kunne hjelpe meg først?

Håper på svar.
    Siden den er ny og knapt brukt og du ikke forårsaket en kortsluttning eller lignende, har du vel sansynligvis kommet utfor ett "blåmandagprodukt", er vel en komponent som utgangspunktet ikke har vært 100% og dermed tatt kvelden når "sjokkstrømpulsen" kom i det øyeblikket du slo forsterkeren på. Slik kan livet være, uansett hva man kjøper er det alltid en hvis prosent eller i beste fall promille for at produktet har en eller annen feil som vil dukke opp før eller siden, såkallet fabrikasjonsfeil, og jo flere komponenter en gjenstand er avhengig avfor å fungere, dess større sjangs for feiling skulle en tro, i en viss størrelseorden vedrørende kvaliteten/kvalitetsikringen på produktet/komponentene. Amen:-|

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, var igrun det jeg fryktet. Blir nok en tur innom hifiklubben og levere den inn for og få ny tilbake. Men men, thats life..
    Takker for svar.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •